vraag over HEMA-patroon (haken) |
Reageer ![]() |
Autheur | |
mamarieke ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 08 Februari 2012 Status: Offline Points: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 Juni 2012 om 13:52 |
Hoi hoi,
ik wil graag de deken die op de website van HEMA staat beschreven, haken. Dan staat er in de 2e toer; ga met 3 hv naar de lossenboog. Ik snap niet wat hiermee bedoeld wordt! Ik zit er al een uur op te stoeien en heb het nu weggelegd. Misschien kan iemand helpen...? Ik kan de tekst niet kopieren en plakken, dus als je naar deze link gaat, kom je bij de tekst van de square zonder bloem; http://www.hema.nl/SiteCollectionDocuments/onlinewinkelen/Deken_gehaakt.pdf Hopelijk is iemand zo aardig om er even naar te kijken. Ik wil zo graag verder! Alvast hartelijk bedankt! Groetjes Mamarieke |
|
![]() |
|
Saartje76 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 13 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hoi Marieke,
In de eerste toer haak je Afwisselend 3 stokjes en 3 lossen. De 3 lossen samen maakt je lossenboog.. Daar haak je de omschreven stokjes en lossen van de volgende toer in. |
|
Groeten, Saartje
|
|
![]() |
|
Seeke69 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 April 2012 Status: Offline Points: 1855 |
Voor zover ik het begrijp moet je gewoon eerst 3 halve vasten in de eerste boog maken, en dan met een andere kleur beginnen, zodat het patroon een beetje verspringt. Dan 3 lossen en beginnen met een nieuwe bogenreeks, die je dan weer sluit aan het eind.Maar ik ben maar beginnend granny haakster, er zijn vast wel dames die het zeker weten :-).
Succes ermee!!!
|
|
![]() |
|
Saartje76 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 13 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 235 |
Wel een leuk patroontje zo met die 3-d bloemen trouwens! Ik heb hem opgeslagen.
|
|
Groeten, Saartje
|
|
![]() |
|
Seeke69 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 April 2012 Status: Offline Points: 1855 |
Ik vind het trouwens wel vreemd van die halve vasten... het is toch een gewone simpele granny eigenlijk...
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14115 |
Het is een simpele granny. Maar het einde van toer 1 is aan het begin van de eerste stokjes groep van toer 1. Om in de losseboog te komen moet je met 3 halve vasten over de 3 stokjes gaan. Dan ben je bij de boog. Daar ga je weer verder de hoogte in voor toer 2, in dit geval ook een nieuwe kleur. Je begint met 3 lossen die het eerste stokje vervangen en dan verder volgens patroon. Succes, Lida
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Het is zoals lidwina schrijft .
Als je je toer sluit zit je met je hv op de eerste lossen die gemaakt zijn i.p.v het stokje .
Om de afstand naar je lossenboog te overbruggen maak je die h.v
Ben je al begonnen ??
Als je bezig bent zie je het vanzelf ,dat is vaak duidelijker dan het geschrevenen
Hij is wel leuk overigens
succes
|
|
![]() |
|
Had ik het toch bijna goed begrepen :-)
|
|
![]() |
|
andrea21 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 568 |
De link doet het hier niet misschien wil iemand hem opnieuw plaatsen voor mij.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
de link moet je copieren en plakken in je browser en dan doet hij het wel.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Zo doet de link het ook :-)
|
|
![]() |
|
Petrahaakt ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 11 Maart 2012 Status: Offline Points: 167 |
Wat een leuke patronen staan daar, ook om met stof te maken. Ik had ze zelf nooit gevonden, bedankt voor de tip!
|
|
![]() |
|
andrea21 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 568 |
Dankje wel voor de link ik denk dat de site niet zo stabiel is.
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |