hulp gevraagd! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
LiesVDB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 04 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Juni 2012 om 09:49 |
Dag iedereen,
Ik ben bezig met het haken van een kindertasje uit het boekje "haakfeest - haken voor kinderen".
Ondanks mijn rijke haak-ervaring kom ik tot de vaststelling dat ik het patroon niet begrijp! (en ik weet zeker dat het simpel is!). Dus; wie kan het mij uitleggen?
Hier volgt de uitleg die ik niet snap:
"tel ongeveer 32 steken vanaf de sierrand en steek daar aan de zijkant in met donkerroze. maak 2 l. Haak st in de binnenste lussen to tje bij de hoek bent. Klap de lap dubbel. Haak door met st tot je even ver bent als aan de andere kant. Hecht af. Herhaal dit aan de andere kant van de lap. Maak de donkerroze stokjesdelen aan elkaar vast. Hecht af"
(voor diegenen die het boekje hebben: de beschrijving staat op p.8)
Dank je wel voor de hulp!
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
als ik het zo lees zitten er hoeken in je werk.
je moet dan eerst tot de eerste hoek stokjes haken. (bv. 13 stuks) Dan leg je je werk dubbel en moet je dezelfde hoeveelheid aan stokjes verder haken. (dus dan weer 13) ( dit is een voorbeeld want ik weet niet hoeveel het er moeten zijn want ik heb het patroon niet) het lijkt een soort verhoging te zijn die aan de zijkant komt. kun je zo iets in je patroon op de foto terug vinden? |
|
![]() |
|
![]() |
|
LiesVDB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 04 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 257 |
Het is eigenlijk een rechthoek. De sierrand is de korte zijde van de rechthoek. Dus ik tel 32 steken vanaf die sierrand op de lange zijde van de rechthoek, en haak dan stokjes tot aan de hoek (=einde van lange zijde van vierkant)? Maar als ik het dan dubbel plooi, waar moet ik dan die andere stokjes haken?
![]() |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
is het een hele rechte lap?
of zit er een werkje in. |
|
![]() |
|
![]() |
|
ik ben even op het web gaan zoeken.
is het die tas met de olifant op de voorkant? als ik het gan goed zie is het denk ik gewoon de zijkant haken zodat je hem dicht kunt maken. als ik het dan weer lees denk ik dat je gewoon die 32 steken moet tellen en dan helemaal tot het einde door moet haken met stokjes. als je dan de tas dubbel vouw heb je op de tas gedeelte wel die zijkant en de voorflap niet. en dan moet je hem nog dichtmaken met draad. |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |