Even iets anders |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Sheila ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 April 2012 Status: Offline Points: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Juli 2012 om 22:45 |
Hallo,
Ik ben even haak moe en ben op zoek gegaan om wat anders te freubelen. Nu ben ik armbandjes aan het knopen. Is heel erg leuk en weer eens wat anders. Ik heb een leuke engelse site gevonden met super veel patronen. (friendship-bracelets.net)Heb al verschillende bandjes klaar en de kinderen vinden de een nog mooier dan de ander. Nu zag ik op deze site ook patronen voor alpha knoop armbandjes. Er staat ook een uitleg bij inhet engels maar kom hier niet echt wijs uit. Nu ben ik op zoek gegaan naar een nederlandse uitleg maar kan helemaal niks vinden. Weet iemand misschien hoe die alpha armbandjes in het nederlands heten? Groetjes, Sheila |
|
![]() |
|
Wanda ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 December 2007 Status: Offline Points: 2280 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
zijn het geen vriendschapsbandjes ????
|
|
WANDA
![]() Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van |
|
![]() |
|
Sheila ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 April 2012 Status: Offline Points: 124 |
Het zijn ook vriendschapsbandjes maar op een andere manier gemaakt. Het lijkt of het geweven is.
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Dit zijn vriendschapsbandjes waarin je tekst kan verwerken.
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Wat een leuke armbandjes laten ze daar zien. Wat ik me altijd afvraag: hoe bereken je de lengte van de draden, want het is natuurlijk heel vervelend als je te kort komt en om nou een heleboel over te houden is ook niet de bedoeling.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Leuk! Doet me denken aan "vroeger"hihi, wij maakten die dingen in de klas. Met een speld vastgepind aan je spijkerbroek en onder de tafel maar knopen ;-)
Ik ga de link vastzetten en mijn garentjes eens opzoeken, top :D |
|
![]() |
|
arnhemmertje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2012 Status: Offline Points: 933 |
Ow wat leuk!! Deed ik vroeger ook altijd, had er ook een boekje van ^^ Vind die met die naam erin ook erg leuk, is iets om te onthouden ;)
Zag op die site uitleg en video staan.. http://friendship-bracelets.net/tutorial.php?id=2
Misschien heb je daar wat aan.. Ik vond het wel vrij duidelijk..
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Ik kan helaas geen nederlandse beschrijving voor je vinden. Mocht iemand dit toch vinden hou ik me aanbevolen. Eens in de zoveel tijd komen ook bij mij de veiligheids speld en de draadjes weer te voorschijn. hihihihi
En mij dochter is er ook af en aan mee bezig.
|
|
![]() |
|
jolanda24 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 24 Juli 2012 Locatie: Rotterdam Status: Offline Points: 279 |
Bedoel je misschien macrame???
Gr Jolanda
|
|
![]() |
|
Essy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 Juli 2010 Status: Offline Points: 475 |
Sinds vorige week ben ik ook weer aan de knoop met mijn kleindochter, ja je moet wat in de vakantie he.
Heel leuk om weer te doen heb voor mezelf ook maar wat leuke kralen gekocht, straks komt ze weer dus dan kan ik haar deze site laten zien.
|
|
Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Ziet er erg leuk uit, ik heb die site pas ook bekeken. Inderdaad vooral die alpha-patronen, heb echt zitten kwijlen bij de 'Gallery' wat kun je figuren en tekst daarop goed zien zeg, echt prachtig! Nog geen tijd gehad om het uit te proberen helaas. Ik ben altijd nogal slecht met het begrijpen van plaatjes in tutorials, dus dat wordt nog wat.
Edit: weet iemand misschien wat voor garen je daar het beste voor kunt gebruiken? Dan kan ik daar vast naar op zoek :) |
|
![]() |
|
Hoi,
Ik gebruik borduurgaren. Ik heb ook haakkatoen geprobeerd maar vind dit te grof. Succes. Groetjes Sheila |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Ik heb er 2 gemaakt met de naam van de dochters er in, om mee te nemen op vakantie, naar het gezin waar we zullen verblijven.
Is in het begin eventjes wennen maar daarna gaat het vlotjes hoor!! ;.))
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Dat klinkt goed, Lollibol, dan kunnen we jou inschakelen als helpdesk als we er niet uit komen!
Dank je, Sheila, ik dacht op de foto's ook al te zien dat het erg dun garen was. Borduurgaren is in huis, mag ik vast wel iets van gebruiken om te proberen. Is misschien alleen wel handig om eerst eens te oefenen met dikker garen. |
|
![]() |
|
hannie-groen ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2830 |
leuke bezigheid om met de kleinkinderen te gaan doen
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |