Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mutsjes breien - haken voor en goed doel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mutsjes breien - haken voor en goed doel
    Posted: 10 Augustus 2012 om 16:27

Wie wil er mee helpen, mutsjes te breien voor en goed doel!

Je kan er hier meer over lezen.

Brei mee voor de kerstdiners van het Ouderenhulp en help ouderen aan een gezellige kerst.

In de maand december worden innoncent smooties voorzien van kleine wollen mutsjes.

Elke gemutste smoothie levert Euro 0,20 op voor de kerstdiners het Nationaal Fonds Ouderenhulp.
Het NFO organiseert kerstdiners in het hele land voor eenzame opa’s en oma’s.
Een op de vijf ouderen brengt de kerstdagen alleen door.

http://www.innocentdrinks.nl/DeGoedgemutsteBreicampagne/

Je kan ze ook haken hoor

Haak 22 losse en haak dan vasten of stokjes

Minder na 4 toeren, tot in een puntje en 4 steken over hebt.

We twijfelen er niet aan dat je dit goed gedaan hebt, maar als je echt wil controleren of het in orde is, leg dan het mutsje plat. Als je een lengte meet van 5 à 7 cm en een hoogte van 5 cm, zit je goed.

En anders kijken of het past op bv. Fles chocomelk, dubbeldrink, met een brede dop.

Ik maak m'n pompoentjes zo: ik gebruik 2 stukjes stevig karton van 1 x 5 cm. Leg ertussen een draad en wikkel er dan draad omheen, knip tussen de 2 kartonnetjes door en de draad 2 x om de draadjes winden en dan stevig afknopen met een dubble knoop.

Je kan ze sturen naar het adres hier onder, er hoeft geen postzegel op

innocent Smoothies
Antwoordnummer 125
1200 VB in Hilversum

Als je op de vlaggetjes onderaan klikt, zie dat andere landen ook meedoen.

Ik brei al jaren mee en gebruik daar kleine resten wol voor.

Dit stukje stond gisteren in de krant. 

Groeten Creaans

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 19:46
Hé leuk, ze zijn er weer! Dat had ik zo vroeg nog niet verwacht. Vorig jaar heb ik het voor het eerst gezien, ik heb toen ook een haakpatroon op m'n weblog gezet, ongeveer hetzelfde als die van jou zo te zien.
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 20:04
O wat ziet dat er leuk uit. Misschien dat ik wel een paar minimutsjes kan haken.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2012 om 00:41
Ik heb vorige week toevallig in België een foldertje gekregen. Vond het jammer dat het niet voor Nederland was, maar toch dus! Bedankt voor de tip!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2012 om 16:10
Heb ook juist een foldertje ervan in de Veritas gezien. Voor België is het dus 0,25 € per verkocht gebreid flesjes voor Welzijnszorg.  

Haal je breivingers maar uit je zakken want de goedgemutste breicampagne staat weer voor de deur.
Net zoals vorig jaar wil innocent de 1,6 miljoen Belgen in armoede een warme en gezellige winter bezorgen.

goedgemutste breicampagne muts van innocent en VeritasGoedgemutste smoothies van innocent en VeritasGoedgemutste smoothies van innocent met Veritas wol

Vorig jaar hebben we met zijn allen maar liefst 70 000 mutsjes gebreid. Kunnen we dit jaar beter?
Het is tenslotte toch voor het goede doel! Want voor elke verkochte goedgemutste smoothie gaat er 0,25 euro naar Welzijnszorg. Zij ondersteunen daarmee 150 projecten die strijden tegen armoede in heel Vlaanderen en Brussel.
Maar om deze smoothies te mutsen hebben innocent en Welzijnszorg onze hulp nodig!
Brei of haak een mutsje en breng dit binnen in jouw Veritas-winkel.
Wij geven alle mutsjes door aan innocent en zij doen de rest.

Ben meteen eraan begonnen. Vorig jaar had ik het zo lang uitgesteld dat het te laat was. Dit keer wil ik er toch een aantal breien!

Qua data: voor 1 december moet je ze opsturen naar Innocent. Je kan ze echter voor 21/11 ook binnenbrengen in een Veritas (bij mij is dat maar twee straten verder, dus dat is ideaal).
Groetjes, Tineke
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2012 om 10:18
Ik ben er ook al aan bezig, een nuttig doel om resten op te gebruiken. Ik draag ze ook binnen bij Veritas hier in 't stad.

Groetjes
Vifke
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
TaNichia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TaNichia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2012 om 12:43
Leuk!, ben gelijk naar de winkel gefietst om een flesje te halen en het eerste mutsje is af.
Liefs Diana
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2012 om 16:15
Wat een mooi initiatief!
groetjes Annelies ;)
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2012 om 20:44
Ik wil wel mee breien, maar kan de site niet openen.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2012 om 21:23
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns