Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

opzoeken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
buiten45 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer buiten45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: opzoeken
    Posted: 12 Augustus 2012 om 12:47
hallo allemaal

zou iemand mij kunnen vertellen hoe het werkt als ik iets op wil zoeken
heb bij search gedaan maar zeht die steeds niet gevonden

dank je wel

caral (buiten45)
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 12:56
Ik tik linksbovenin het woord in en dan gelijk linksonder op zoeken. De rest vul ik niet in!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 12:58
Ik tik linksbovenin het woord in en dan gelijk linksonder op zoeken. De rest vul ik niet in!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 13:00
Nou ja, dat is twee keer! Kan er niet weer een wegkrijgen!
Back to Top
buiten45 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer buiten45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 13:13
geeft niet pipi ik begrijp hem dank je wel
lukte eerst niet bij mij maar zag nu dat ik  tropic moet aanklikken

carla
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 14:30
wegkrijgen kan als het goed is bij postoptions bovenaan je post  en dan delete post. 

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 15:09
Dank je, zal het even bekijken!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 17:24
Wat zou je willen zoeken? Het kan natuurlijk zijn dat daar niets over op het forum staat, hè, dan vind je niets.

Maar goed, hieronder een beetje uitleg, misschien hebben meer mensen er iets aan.

In principe kun je gewoon bij 'Search' een woord intypen en dan op 'Go' klikken (op Enter drukken werkt ook).

Onder het vak waar je iets in kunt typen staat 'Show posts' en 'Show topics'. Als je 'Show Posts' aanklikt, zie je de zoekresultaten als berichten, als je 'show topics' aanklikt zie je alleen de onderwerpen. In het geval van dit topic zou je dan dus alleen zien staan dat er een onderwerp is dat 'opzoeken' heet, maar niet wat daar precies in gezegd is. Ik zet zelf daarom meestal 'Show posts' aan.

Het kan ook zijn dat je graag alleen in een bepaald subforum wilt zoeken. Je bent bijvoorbeeld op zoek naar een patroon van Barbapapa en wilt weten of iemand daar al eerder om gevraagd heeft. Dan kun je ook alleen in het forum 'Gezocht' zoeken. Klik daarvoor op 'Advanced Search' (Uitgebreid zoeken). Je komt nu in een nieuw scherm. Links onderaan zie je staan 'Search Forum' en daaronder alle verschillende subforums die we hier hebben. Klik 'Gezocht' aan. Bij 'Search keyword' vul je in 'Barbapapa'. Druk op 'Start search' onderaan.

Kijk ook nog even rechts. Daar zie je staan 'Find posts' en daaronder twee vakjes met een pijltje waar je op kunt klikken. Het kan handig zijn om op het linkerpijltje te klikken en dan op 'Any date' te gaan staan ('Elke datum'). Dat wil zeggen dat de zoekmachine posts gaat zoeken die ooit op het forum gepost zijn. Als er iets anders staat, bijvoorbeeld 'Last week' en in het andere vakje ernaast 'And newer', wil dat zeggen dat de zoekmachine niet overal op gaat zoeken, maar alleen op berichten die de afgelopen week geplaatst zijn. Dan kan het dus zijn dat je niet alles vindt!

Tot slot: misschien wil je wel iets opzoeken wat een bepaald forumlid ooit gezegd heeft. Dan gebruik je het vak rechtsboven: 'Search by Member Name'. Als je daarin 'Pluk' invult, en je drukt op 'Start search', zie je alles wat ik in een bepaalde perioede op het forum gepost heb.

Je kunt natuurlijk ook combinaties maken, dus bijvoorbeeld opzoeken wat ik in de laatste maand gezegd heb in de Koffiecorner (geen idee waarom je dat zou willen, maar het kan!)

Kom je hier verder mee?
Back to Top
buiten45 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer buiten45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 18:47
hallo pluk

ja daar kom ik zeker mee dank je wel voor de duidelijke uitleg

carla

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns