Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nog wat vraagjes over garen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Brenmar View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brenmar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nog wat vraagjes over garen
    Posted: 30 Augustus 2012 om 10:08
Ik snap dat het voor iedereen persoonlijk is welk garen je het fijnst vind om te haken. Ik heb tot nu toe phildar gebruikt omdat ze dat bij ons in de handwerkwinkel verkopen. Maar het is natuurlijk best wel wat duurder, dan bijvoorbeeld het garen van de wibra. Ik heb daar gisteren staan te kijken en ja voor weinig geld (nu 75 cent) heb je 2 keer zoveel garen als phildar. Alleen snap ik niet zo goed wat je waarvoor kan gebruiken, of kan je gewoon altijd alle soorten gebruiken, ik haak nu met de phildar op naald 2, moet dat met het garen van de wibra of zeeman dan weer met een groter naald. Ik haak tot nu toe knuffels en dat soort dingen, geen kleding bijvoorbeeld.
Ik heb natuurlijk wel wat meegenomen om te proberen, dat snappen jullie, haha. Al die kleurtjes, het is zo leuk.
Maar aangezien wij op vakantie zijn komt er eigenlijk nog niet heel veel van om het rustig uit te proberen, helaas!!! Straks als ik weer aan het werk ben is er weer meer tijd ( nachtdiensten)
Wie weet hebben jullie nog wat richtlijnen voor mij.
Bedankt alvast weer voor jullie hulp.

Grotejs Brenda
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2012 om 10:16
Ik gebruik 3 soorten katoen(Catania, Phildar en van Wibra) en vind het allemaal even lekker haken, ik haak alles met haaknaald 2,5 en ook wel de 3 soorten door elkaar en ik merk eigenlijk geen verschil
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2012 om 10:18
catania en wibra-katoen haak ik ook steeds met een 2,5 ;.))
ben daar tevreden over ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2012 om 10:33
Phildar ligt ook op de hobbbyafdeling van Euroland en is op het moment zelfs in de aanbieding met kortingsbon. Ik hoop dat er eentje in je buurt is. Of een Voordeelboekhandel met hobbyafdeling, daar ligt het ook.

Ik heb trouwens ook gehaakt met dat Wibrakatoen, poppenkleren op haaknaald 2,5, dat was heel goed te doen.

Met Saskia heb ik heel wat omslagdoeken gehaakt, meestal op pen 4 en 4,5, dat schiet zo lekker op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2012 om 10:38
Ben jij een gelukzak ! Een phildarwinkel in de buurt !Wink
Alle winkel in de naburige dorpen en steden zijn hier allemaal verdwenen Cry.

Alles hangt af van je manier van haken : vast of los. 
Je kijkt het best naar de wikkel. Als daar bijvoorbeeld 2,5 - 3,5 staat dan moet je als je los haakt maximum nld 2,5 gebruiken (eventueel nrl 2). Haak je vast dan neem je minimum 3,5

Ikzelf haak vast en daar ben ik heel blij om. Hierdoor heb je nooit gaatjes en zie je nooit de vulling door de knuffel heen. Tongue

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2012 om 15:17

Als ik het goed begrijp heb je het nu over de saskia voor 75 cent die kun je ook gebruiken voor knuffels ik haak ze op naald 3 en dan ben je veel goedkopen uit phildar gebruik ik ook vaak tja het is wel veel mooier met dat glans laagje

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2012 om 16:36
Ik heb vandaag bij de zeeman weer een aantal bolletjes soft acryl gekocht. Ook fijn om mee te haken, en is heerlijk zacht. Was ook bij de wibra geweest want saskia is ook fijn, maar omdat het soft garen net ietsje dunner is heb ik dat gekocht. Wel duurder, 0,79 voor 50 gram, maar altijd nog goedkoper dan katoen. Ze hadden nu ook een hele mooie kleur rood dus die wilde samen met bolletjes lichtgrijs, wit en zwart met mij naar huis. Tja wie kan daar nou nee tegen zeggen :-) Denk dat ik er de pinguin van Christel Krukkert van ga maken. Of een andere :-)

De phil cotton koop ik ook bij euroland, die kost daar 2 euro.
Bij boekenvoordeel hebben ze hier andere katoen, weet het merk even niet, die kost 2,49, duurder nog dan catania dus. Hoe het haakt weet ik niet eerlijk gezegd :-).

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns