Karel de kikker |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Logo ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 20 September 2012 Status: Offline Points: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 September 2012 om 09:51 |
Ondertussen ben ik een tweede project gestart...
Karel de kikker van Christel Krukkert. De zwemband is af. Wat de kikker betreft is het hoofdje, het lijf klaar. De achterpoten heb ik ook af. Nu toch nog een vraagje over de voorpoten. Het patroon zegt eerst een lossenketting te maken en deze dmv een halfvaste tot een ring te maken. Dit is simpel. Daarna staat er dat je vasten moet haken OP de ketting. Logisch gezien, weet ik nu dat ik niet in de ketting mag haken, maar nu twijfel ik of LANGS of OP de ketting hetzelfde zijn... Wie helpt me? Gr
|
|
![]() |
|
drgini ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 778 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Logo ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 20 September 2012 Status: Offline Points: 21 |
Bedankt, maar eigenlijk niet.
Het patroon start niet vanuit een magic loop, maar vanuit een lossenketting. Daarna moet ik OP de lossenketting vasten haken om een voorpootje te maken. In het boek van Christel Krukkert, is het de eerste keer dat ik deze verwoording tegenkom... Zij werkt namelijk in haar patronen nooit met magic loops. Toch hartelijk bedankt !!!!
|
|
![]() |
|
sun-kitty ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 08 Mei 2012 Status: Offline Points: 698 |
.
|
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Hoi Logo. Het betreft de bovenkant van de arm, je werkt bij dit patroon naar de vingers toe. Dit maakt dat je anders begint dan anders.
Je kunt de vasten om de ketting heen haken, danwel de vasten in de bovenste lus van je lossen haken. Bij de eerste methode krijg je een wat stevigere rand, wat wellicht lastiger is met vastnaaien aan het lijfje achteraf (toch vind ik dit persoonlijk fijner). Bij de tweede methode mis je een stukje stevigheid waardoor het wellicht wat lastiger is om een net begin van je armpje te maken.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |