stekenverhouding |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Tante Jan ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 14 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 September 2012 om 12:50 |
Ik ben DEZE poncho aan het breien. Ik heb de Eskimo wol en breinaald nr 8, toch is mijn stekenverhouding anders dan voorgeschreven staat. Daar gaan ze uit van 11 steken voor 10 cm, ik zit op 13... Kan iemand mij vertellen waar dat door komt?Ik heb niet het idee dat ik heel strak brei, alle steken liggen lekker los op de breinaald.
Ik heb niet zo'n zin om het patroon te moeten her-berekenen naar mijn stekenverhouding...
|
|
Blessed to be a blessing
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ze hebben het in het patroon over 12 steken per 10 cm en 16 naalden, en over naald 7. Dan zit je er maar één steek naast.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Tante Jan ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 14 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 520 |
Dat gaat over de slofjes...
![]() |
|
Blessed to be a blessing
|
|
![]() |
|
Ik ben nóg losser gaan breien (wist niet dat het kon...) en nu zit ik netjes op 11 steken per 10 cm :)
|
|
Blessed to be a blessing
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Waarom zou je niet een dikkere pen nemen, kun je breien op de manier die je gewend bent.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Lidwina ,
Had ik ook aan zitten denken ,maar 8,5 bestaat volgens mij niet en een hele maat groter lijkt me een beetje teveel
Overigens brei ik grote stukken vaak net iets losser dan zo,n proeflapje
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Dat klopt van dat proeflapje. Het is inderdaad zo dat het proeflapje vaak net iets anders is als normaal.
Heb "natuurlijk" even de dikte gecontroleerd. Er is echt een groot verschil tussen 8 en 9. Ik wist niet dat 8,5 niet bestaat. |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb 8,5 ook nooit gezien. Vroeger kon ik alleen maar tot pen 10 vinden, nu tot 25. Dus ze zouden die tussenmaatjes best ook in 8,5 en 9,5 kunnen maken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |