Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp bij Nijlpaard gaat Zwemmen - kan niet verder

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ladyluck1982 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ladyluck1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp bij Nijlpaard gaat Zwemmen - kan niet verder
    Posted: 01 Oktober 2012 om 16:24
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst bezig met het haken van een beestje. Ben enthousiast begonnen aan
"Nijlpaard gaat zwemmen" die ik doorgemaild kreeg via hobbydoos.
Maar nu ben ik toch flink in de knel gekomen en ik kan ook niet verder. Het probleem is het volgende:

• rij 26 : haak vasten (20)
  • rij 27 : haak de steken 7-8, 10-11 en 13-14 samen (17)
  • rij 28 : haak de steken 7-8, 9-10 en 11-12 samen (14)
  • rij 29 : haak de steken 8-9, 10-11 en 12-13 samen (17)
  • rij 30 : haak de steken 3-4, 5-6, 7-8, 9-10, 11-12 en 13-14 samen (11)
  • rij 31 : haak de steken 2-3, 4-5, 6-7 en 8-9 samen (7)
  • Voor de nek nu verder haken in toeren
  •  
    Volgens mij is er iets verkeerd gegaan bij het opstellen van het patroon, want je kan nooit 14 steken hebben en dan minderen en dan op 17 uitkomen. Het is belangrijk dat ik in de 31e toer uitkom op 7 heb ik verder gerekend.
    Ik heb verder nog niet echt een oplossing. Ik denk dat ik rij 28 en 29 allemaal vasten haak waarbij ik op 17 uitkom en dan gewoon weer verderga met rij 30.

Zijn er meerderen die hier tegenaan zijn gelopen en hebben jullie een oplossing?

Alvast heel erg bedankt!
    Ladyluck1982
    Back to Top
    Prideke View Drop Down
    Hobbyguru
    Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2012 om 17:10
    Ik heb deze zelf niet gemaakt en zie idd dat dit niet klopt. Heb je Renske zelf al gemaild met deze vraag? Hopelijk is er iemand met het juiste antwoord :)
    Back to Top
    Newbie
    Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ladyluck1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2012 om 17:38
    Hoi, dank je wel voor je antwoord. Nee, ik heb haar nog niet gemaild, omdat er staat dat ze niet al die vragen zelf kan beantwoorden en dan wordt je doorverwezen naar dit forum, maar zal haar alsnog even mailen.

Groetjes,
    Ladyluck
    Back to Top
    Prideke View Drop Down
    Hobbyguru
    Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2012 om 20:03
    Hmmm wel een eer dat wij de wijsheid toebedeeld krijgen (in pacht hebben klinkt zo gek haha). Hopelijk heb je snel een antwoord zodat je die schattige nijlpaard af kan maken :)
    Back to Top
    Mutti View Drop Down
    Hobbyguru
    Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2012 om 19:29
    Heb  het patroontje even opgevraagd ,maar ik zie ook niet hoe het wel moet .

Je zou bijna denken meerderen i.p.v minderen
    Back to Top
    Newbie
    Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ladyluck1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2012 om 19:33
    Ik heb de rijen 27, 28 en 29 allemaal 17 steken gemaakt en dan lukt het ook. Hij ziet er in ieder geval niet raar door uit. Ben nu met zijn nek bezig en kan al bijna beginnen met zijn broekje. Hij wordt in ieder geval superleuk! Bedankt voor het meedenken allemaal!
    Back to Top
    vikike View Drop Down
    Hobbyguru
    Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2012 om 20:11
    inderdaad als je even goed rekent moet je meerderen in rij 29 ik zou dit dan doen in het eerste cijfers van de reeks en in rij 30 minderen 6 x en dan zit je op 11 steken

Back to Top
     Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
    Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
    Lang Yarns