Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verkopen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verkopen
    Posted: 08 Oktober 2012 om 10:07
Ik ben gevraagd een creatie te maken voor iemand.
Wat is nou een redelijke prijs voor een creatie van ongeveer 25 cm?
Ik heb geen idee wat ik er voor kan/mag vragen.

Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 10:29
.
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 10:31
Heb ooit eens gelezen dat men "de kostprijs van materiaal maal 3" doet om een redelijke prijs te verkrijgen.
Hoe groter hoe meer wol men gebruikt dus ook hoe duurder het stukje wordt.
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 11:25
Bij de borduurmachine was een regel, om naar het aantal steken te kijken. En dat maal een bepaalde factor, zodat je een beetje al je matriaal (versteviging, ondergaren, borduurgaren, ...) eruit kon halen.
Nu geeft de machine het aantal aan, dus dat is makkelijk.

Voor een haakpatroon, mmm, misschien kan je uitgaan van hoeveel gram garen je in totaal nodig hebt. En daar dan een factor voor gebruiken, zodat je je materiaal eruit hebt ?!?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 11:27
En als je heel goedkope wol hebt, of hele dure? Probeer de tijd bij te houden dat je bezig bent.
Ben je met 1 Euro per uur tevreden dan ben je gauw klaar. Maar vind je dit net zo belachelijk als ik heb je een probleem bij de meeste mensen. 
Ik zou als iemand het mij vraagt zeggen voor hoeveel geld er aan materiaal in gaat zitten en dan vragen hoeveel het die persoon waard is.
De meesten zijn ook nog zo aardig om te zeggen: maar je vind het toch leuk om te doen!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 11:36
welk materiaal, katoen of acryl. Voor katoen kan je toch zeker 15 euro vragen. Ik doen aantal kleuren x 2 en rond het af naar boven.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 11:44
Bij mij ligt het eraan is het familie of erg goeie vrienden dan reken ik alleen materiaal kosten en als het  minder goeie vrienden of kennissen ?collega's of buren noem maar wat  dan vind ik  materiaal kosten x5 wel een redelijke prijs. want  er bestaat  ook nog zoiets als arbeidsloon. of j nou iets leuk vind om te doen of niet  in de tijd dat  je voor die persoon bezig bent  had je ook iets anders kunnen maken voor jezelf.

kleine rekensom 2 bolletjes phildarkatoen a 2 euro x 5 is 10 euro
of 1 bol saskia wol van wibra a 1 euro x5 is 5 euro . 

het is dus ook kwaliteits bepalend.
en dan reken ik de vulling dus niet mee zoals je ziet.

Back to Top
melekskeuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer melekskeuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 12:20
ik reken mijn aantal kleren die je gebruikt maal de prijs per bol .... ook als je maar een klein beetje van die kleur gebruikt reken ik een volledige ...

dan doe ik er enkele eurotjes bij ... voor de werk uren ...

groetjes
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 14:32
idd vergeten wordt bv de vulling en ook, zeker niet onbelangrijk, de oogjes of een sleutelhanger.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 19:15
Ik vraag meestal materiaalkosten plus een beetje meer. Maar meestal vinden ze het te weinig en geven ze uit zichzelf iets meer. Maar dat is míjn ervaring
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 21:58
ligt eraan meestal wil ik alleen mijn materiaal eruit hebben dus liggend aan de prijs van de wol plus 1 of 2 euro meer. verder ligt het eraan hoe goed ik iemand ken.
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns