Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Toer sluiten met halve vaste

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Toer sluiten met halve vaste
    Posted: 21 Oktober 2012 om 00:05
Ik ben baby slofjes aan het haken, maar ik heb alles al meerdere keren uitgehaald, omdat het niet klopt. Volgens mij ligt dat aan mijzelf en niet aan het patroon hoor. De zool is wel gelukt, daarna motet je vaten haken in de achterste luiden en uitkomen op 46 steken. De volgende 3 toeren is ook 46 vasten. Alle toeren motet je sluiten met een halve vaste en beginnen met 1 losse. Daarna komt mijn probleem: 1 l, 3 v, (2v samenhaken, 1v) 8 keer, 19 l, 1 hv. Volgende toer: 1 l, 3 v, (2v samenhaken) 8 keer, 19 v, 1hv.
Daar heb ik een probleem, mijn haakwerk verspringt, waardoor de neus van het slofje helemaal scheef wordt. Kan ik het verspringen vermijden of moet ik de eerste 3 vasten van de toer aanpassen?
Groet,

Yobsje
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 00:10
je bent toch niet een slofje van Tjeempie aan het haken?
lydia wijsbroek
Back to Top
Haakmutz View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmutz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 00:13
Maak je de eerste vaste in de zelfde steek als je losse? Als je dat niet doet, verspringt het inderdaad. 
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 00:53
Lydia, ik weet niet wat de sloffen van Tjeempie zijn.

Haakmutz, daardoor gaat het dus steeds fout, ik haakte de eerste vaste inderdaad niet in dezelfde steek als de eerste losse. Heel erg bedankt, ik ga morgen (nou ja, vandaag) op de "goede" manier aan de slag.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 10:02
Ik had hier ook moeite mee. Ik doe nu 1 vaste, dan doe ik daar gelijk een hulpdraadje door en dan verder haken. En dan weet ik in welk lusje ik mijn toer moet sluiten !
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns