Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaimachine voet...?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bugahood View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bugahood Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Naaimachine voet...?
    Posted: 02 November 2012 om 14:18
Ik wist niet zo snel waar ik dit berichtje moest plaatsten...maar uiteindelijk maar de gok genomen Wink

Ik heb geen idee of het bestaat of niet maar tot nu toe heeft veel googlezoeken e.d niets opgeleverd. Ik ben opzoek naar een naaimachinevoet voor mijn naaimachine (joh) om knoopsgaten te maken. Dit moet geen probleem zijn zou je denken, is het ook niet want de normale die er bij hoort heb ik.

Ik ben opzoek naar eentje die grotere kan maken dan degene die ik nu heb! Ik maak voor mijn webwinkeltje kinderwagen bekledingsets en voetenzakken enzo en ik ben altijd zo aan het goochelen met de sleufjes waar de gordels doorheen moeten.

Heeft iemand hier enig idee of die voetjes er wel zijn in een groter formaat? Ik heb de 

Brother Innov-is 50... en ik hoop dat er hier iemand mijn verder kan helpen of uit de

droom kan helpen dat er zoiets bestaat Wink
Back to Top
bijou View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bijou Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 14:41
je kan je gewoon voetje gebruiken of het ritsen voetje en zelf het knoopsgat maken, uiteindelijk zijn dit maar een paar basissteken.
eerst 2 lange rijen naast elkaar zigzag en daarna afwerken einde vastzetten met een grote zigzag, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, maar dit is  de manier waarop ik het ooit geleerd heb
Back to Top
Bugahood View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bugahood Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 14:43
Ja ik denk dat ik een beetje verwend ben, heb een machine die met 1 druk op de knop een knoopsgat maakt....vandaar dat ik opzoek ben/was naar een grotere ;)

Heb ze nu ook weer zelf gemaakt maar ik dacht dus als mijn machine het zelf kan dan is het makkelijker he :)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 14:46
Vermoedelijk bestaan die voetjes wel, maar dan voor industrienaaimachines. Vroeger maakte je knoopsgaten met een naaimachinevoet die niet instelbaar was op lengte, dat bepaalde je zelf. Bij de machine die ik nu heb, een Bernina 1020 uit 1994 machine, zit een voetje voor een zgn. automatisch knoopsgat. Maar er zit ook een voetje bij dat ik kan gebruiken om langere knoopsgaten op de ouderwetse manier te maken. Zo'n voetje heeft een soort gleuf aan de onderkant die helemaal doorloopt tot het einde, zodat het genaaide knoopsgat daar mooi tussendoor loopt. Ik weet nog hoe je zo'n knoopsgat moet maken. Daarom zou ik je adviseren om eens te googelen op knoopsgat maken. Daar is misschien iets te vinden. Ik had vroeger een pfaff 360 in de gebruiksaanwijzing stond meen ik hoe je een knoopsgat moest maken. Dus proberen een oude gebruiksaanwijzing te pakken te krijgen is ook een optie. Ik zal ondertussen ook eens googelen voor je.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 14:48
Een knoopsgat op de oudewetse menier gemaakt is meestal mooier omdat je niet achteruit naait, maar je werk keert. Dus je naait altijd vooruit.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 17:11
Ik ben het helemaal met Lida eens.
Ook ik heb het zo geleerd en je krijgt inderdaad mooiere knoopsgaten!
Groeten StramienThumbs Up
december2011

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns