Wie heeft deze kerstboom al eens gemaakt? |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Corneliaz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 November 2012 om 11:56 |
Wie heeft deze kerstboom al eens gemaakt?
Hoewel het patroon in het spaans is, is het best goed te volgen. Heb het lapje klaar. Bij het in elkaar zetten krijg ik echter een hele scheve boom. ![]() Iemand een tip?
|
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
![]() |
|
damo ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 16 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 141 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb deze boom niet gemaakt maar ziet er wel heel mooi uit.
ik ken geen spaans dus het zou mij ook nooit lukken om die mooie boom te maken.
|
|
![]() |
|
Lenie25 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Zooo die is mooi nee heb hem nog nooit gezien maar nu wel opgeslagen heb je 1 driehoekje nodig voor de boom? ik wil hem ook wel gaan proberen.
|
|
![]() http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
wat is ie mooi zeg.
vlg mij niet al te moeilijk je moet alleen de steek even kennen. maar als je even naar het filmpje kijkt dan gaat dat wel lukken. ik ga hem zeker maken maar eerst wat anders afmaken. als ik zover ben wil ik wel proberen om hem te vertalen. |
|
![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Heel leuk, dank je wel.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Lieve dames volgens mijn google vertalen is het italiaans
![]() Ik heb het nog niet door gelezen maar wat een beeldschone boom is het zeg heel mooi moet het gauw uitproberen maar eerst de rest af
![]() |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Ik wou net mijn basiskennis Spaans bovenhalen toen ik zag dat het Italiaans was...wel veel overeenkomsten maar toch een andere taal
![]() |
|
![]() |
|
Corneliaz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Als je het filmpje bekijkt is het lapje vervolgens niet zo moeilijk om te maken.
Dan vouw ik het dubbel en naai de zijnaad dicht, en dan krijg ik een raar model. Daar gaat dus iets fout. Toch maar eens google vertaling gaan gebruiken ![]() Bedankt voor jullie reactie!
|
|
Groetjes Corneliaz
|
![]() |
|
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
Ik heb de youtube film bekeken en kom tot het volgende patroon
toer1: 49 l. opzetten toer2: 1 st, 1 l, 2 l overslaan, 2 st in 1 steek, 1 l, 2 l overslaan (herhalen tot einde) toer3: 1 l, keren. 5 st om 1e stokje, 5 st om 2e stokje, 1 hv om st (dit geeft de boogjes) toer4: 1 l, keren. 2 st in 1e steek, 1 l, 1 st in tussenruimte vorige toer, 1 l (herhalen tot einde) toer5: 1 l, keren. 5 st om 1e stokje, 5 st om 2e stokje, hv om st (herhalen tot einde), hv op einde Deze 4 toeren worden herhaald, maar je moet ervoor zorgen dat je een kegel krijgt. Dus je moet ook gaan minderen Aantal boogjes per rij 8-9-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 De eerste en tweede rij boogjes meerder je er eentje, daarna minder je er iedere rij eentje. Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is. De steek wordt duidelijk uitgelegd in het youtube filmpje. Ik ga er ook eentje proberen te maken.
|
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Volgens mij is dit de crocodilestitch.
Op internet zijn er goede beschrijvingen van! Leuke boom trouwens |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
ik heb inmiddels al 3 rijen af.
heel simpel. als hij helemaal klaar is eens kijken hoe hij in elkaar moet. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Het haken ging inderdaad goed, ben benieuwd hoe jij hem in elkaar zet.
![]() |
|
Groetjes Corneliaz
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Ik heb een tijdje terug ook het idee gehad om op die manier een kerstboom te maken, maar dit gaf bij mij ook een scheef resultaat, dit komt volgens mij omdat de onderkant recht is, neem nu eens een feestmuts, als je daar een stuk papier voor neemt, moet de onderkant rond zijn, anders krijg je een punt, dus eigenlijk zou je verdeeld over een toer moeten minderen en niet alleen aan de buitenkanten. Wat misschien beter werkt is 2 van die figuren maken en die aan elkaar naaien, ik ga er zelf ook nog verder mee stoeien
|
|
![]() |
|
haribiwo,
bij deze is de onderkant niet recht hoor. hij loopt rond. dus misschien gaat het goed. |
|
![]() |
|
![]() |
|
vlijtig liesje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 861 |
Het is een heel mooie boom Ik heb het filmpje bekeken maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel wijzer ben Als iemand een goede beschrijving en uitleg heeft zou ik die dan mogen hebben
Ik ga het nog eens proberen maar een beetje hulp zou heel erg welkom zijn
Vast heel erg bedankt
groetjes vlijtig liesje
|
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
|
ik ben inmiddels klaar met haken en weet denk ik al wat het probleem is met het in elkaar zetten doordat je niet alles goed kunt lezen.
maar op de foto zie je 3 rondjes met spelden. die moeten onder de kerstboom komen. hierop kun je dan een potje of zo zetten zodat er gewicht op staat waardoor hij niet gaat omvallen. ik krijg zo visite. ga vanavond de kraaltjes er eerst op naaien en dan in elkaar zetten en zal dan morgen even foto's maken zowel van de voorkant als de zijkant. |
|
![]() |
|
![]() |
|
ik heb fot's geplaatst bij nieuwe creaties.
daar ook een foto van de onderkant voor diegene die nog niet weten hoe ze het op moeten lossen. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Lenie25 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Fijn ga meteen kijken ben gister de hele middag bezig geweest maar kom er niet uit.
|
|
|
![]() |
|
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Bedankt voor de uitleg Muis28.
Enne Esthertje ik ga bij je creatie kijken.
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
De mijne zijn ook klaar staan ook bij creaties ik heb er twee klaar van deze.
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |