Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vragen proeflapje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vragen proeflapje
    Posted: 20 November 2012 om 14:47

ik wil graag een jurkje breien. nu heb ik net een proeflapje gemaakt met Saskia garen op nld 3.

het proeflapje moest 10x10cm worden, maar is nu 11cm breed en 12 cm lang.

kan ik hem het beste op nog kleinere naalden maken, of maken die cm niet heel erg veel uit?

Groetjes Petra

Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 14:53
brei je erg los dan anders lijkt het me voor saskia erg strak worden. Lijkt me makkelijker dat je even berekend hoeveel steken en naalden jijzelf op 10 cm nodig hebt
groetjes margriet
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 14:57
ik vind niet dat ik erg los brei.
en ik ben ook bang dat het te strak wordt.

ik ben nog niet helemaal niet ervaren in het breien van jurkjes, maar als ik bereken hoeveel naalden en steken ik nodig heb, dan komt dat toch niet meer overeen met het patroon?
ik kom op 31st en 30 nld.
of snap ik ergens iets niet?
Groetjes Petra

Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 14:58
Nou ik zou dit niet doen haha, want dan levert iedere tien centimeter 1 centimeter extra op bij je jurkje en dat levert in totaal veel te veel verschil op. Dus inderdaad, kleinere naalden proberen voor een nieuw proeflapje. Ik geloof dat vooral de 10 centimeter in de breedte echt goed moet zijn. Als de lengte bijvoorbeeld 11 centimeter is, dan is dat niet zo erg, want je moet vaak na een bepaald aantal centimeter iets anders doen, dus tel je de naalden niet, maar meet je. Ik wist dat eerst ook allemaal niet, maar het kan echt veel te grote verschillen opleveren. Je mooie jurkje verandert dan of in een soort van zak of in een exemplaar voor je dikkere buurvrouw Cry
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 15:01
oh zie nu pas dat het om naalden 3 gaat, en die zijn al zo fijn. als je wilt herberekenen, dan moet je het patroon ook corrigeren. Is het ergens te vinden op internet? dan kunnen we even voor je meekijken.  
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 15:02
oke, dank je wel. ik ga nog een lapje maken op 2,5 en kijken wat daar uitkomt.

Groetjes Petra

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 15:03
nee het patroon komt uit het boek Marie Claire, cadeaus voor de geboorte.

tja, patronen herberekenen daar begin ik nog maar even niet aan hihi!
Groetjes Petra

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 18:16
Staan er niet meerdere maten genoemd ?
Anders zou je daar kunnen kijken hoe ze van een maatje meer, naar kleiner gaan en dat op de kleinste maat toepassen ???
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 18:23
ja er staan wel meerdere maten genoemd.
ik heb nu een proeflapje op 2,5 gemaakt, en nu is de breedte precies 10 cm.
dus ik ga het jurkje maken op deze naalden.

ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Groetjes Petra

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 19:19
Als het om tricotsteek gaat, helpt het soms ook om de averechte naalden op een half maatje dunner te breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns