Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

klein kraaltje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: klein kraaltje
    Posted: 28 November 2012 om 17:37
Gehoord op de radio: midden in de nacht

Moet de draad door een klein kraaltje, waar geen naald
doorpast- beetje velpon op schoteltje, puntje draad erin steken,
lange draad trekken van de lijm, en hup, geen naald nodig.
Kan ook met nagellak. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd,
maar het klinkt me wel goed toe.
Voor een hele ketting werkt het natuurlijk niet, maar bv. voor twee
oogjes.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2012 om 21:09
Mijn moeder maakte een draadpuntje hard met nagellak, maar tegenwoordig wordt die niet meer zo hard.

Als je kraaltjes wilt meebreien of haken kun je ze op machinegaren in dezelfde kleur rijgen en dat met de wol meebreien, kraal naar voren schuiven op de juiste plek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
haakes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Locatie: zoetermeer
Status: Offline
Points: 222
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2012 om 21:34
Ik gebruik bij kleine kraaltjes vaak of speciale beading naalden of een bigeye naald, dit is een naald die je in tweeën kan splitsen zodat je draad niet door een oogje gaat maar door het midden van de naald. Bij een kralen shop kan je die vaak wel bestellen. Wat ook belangrijk is is het soort draad! Ik gebruik meestal fire line, ko draad of c-lon draad bij mijn kralenwerk.

Lijm of de blanke lak van de Hema werkt trouwens ook prima! Dit heb ik vaak gebruikt bij haakwerk met kleine kraaltjes, toen ik nog niet de bigeyenaalden had ontdekt.

Back to Top
Jopaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2012
Status: Offline
Points: 213
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jopaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2012 om 22:05
Handig die tip! Heb toevallig vanmorgen nog zitten klunzen met een draad die niet door een kraaltje wou! Een beetje lijm of lak is dan wel handig ja.. die ga ik onthouden!
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Mei 2012
Locatie: Beverwijk
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2012 om 23:20
Ik had ook leuke kraaltjes gekocht om in mijn kerstboom te verwerken, toen ik ze uit pakte bleek er een heel klein gaatje in te zitten waar mijn naald soms maar net doorheen kon, maar naald inclusief wol,ging niet, toen heb ik de eerste 10 cm van mijn wol ingesmeerd met secondenlijm, even strak trekken tijdens het drogen , daarna een schuinpuntje eraan geknipt en ik had een prima rijgnaald, toen het puntje een beetje slap,werd er een klein stukje afgeknipt en zo kon ik weer verder met rijgen, mijn boom is nu voor de helft klaar, maar ja, ben ook nog aan het breien en met andere werkjes bezig, maar voor de Kerst staat hij te pronken, ik weet het zeker :-)
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2012 om 18:17
Je kunt ook een dun draadje door je naald doen en hiervan een lusje maken. En dan de draad waarop het kraaltje moet door het lusje (van draad).
Je hebt dan zeg maar een oogje van dun draad gemaakt en zo heb ik heel wat kralen diertjes gemaakt.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2012 om 22:33
Handige tips dames! Thanks

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns