Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp bij breien mouw

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
botiwo1984 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp bij breien mouw
    Posted: 08 December 2012 om 00:43
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over mijn breiwerk. Ik ben een mouw aan het breien van een phildar patroon, en heb een klein probleem. Ik moet 3x1 steek meerderen om de 16 naalden. Ik heb inmiddels de 3e naald gemeerderd en moet daarna neem ik aan nog 16 pennen breien. Na de 3 x meerderen zou ik op 24 cm uit moeten komen om te beginnen met de mouwkop. Alleen ik ben pas bij pen 12 van de laatste 16 pennen en zit nu al op 24 cm. Moet ik dan wel gaan afkanten voor de mouwkop of moet ik nog 4 pennen breien, echter dan is de mouw zelf natuurlijk langer dan wat het patroon aangeeft. Ik heb het met degene besproken voor wie de trui is, en die vindt het niet erg als de mouw wat langer is. Maar ik wil natuurlijk wel weten of dat de juiste keuze is. Zowiezo lijkt het me handig om te weten wat ik in zo'n geval moet doen mocht dit probleem zich eventueel voordoen in een volgend patroon.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is, want het patroon zelf snap ik wel. Alleen weet ik dus niet wat ik in het geval moet doen als ik te weinig pennen heb gebreid en toch al op het punt uitkom waar ik moet gaan afkanten.
Groetjes en alvast bedankt,
Jo
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 07:34
nee hoor, zodra je 3 keer gemeerderd hebt brei je tot 24 cm en begint aan de mouwkop
lydia wijsbroek
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 13:51
Hallo,
Dank je wel voor je antwoord.
Ik heb nog een vraagje over het breien van de mouwkop. Ik moet nu gaan afkanten, eerst om de 2 naalden aan weerszijden. Dat weet ik hoe dat moet. Maar op een gegeven moment moet ik om de 4 naalden 3x1 steek minderen. Ik heb gehoord dat ik dan op de eerste naald recht 1 moet afkanten en dan 3 pennen door moet breien en dan weer 1 afkanten op recht en dan weer 3 pennen doorbreien en dan weer 1 afkanten op recht en dan nog 3 pennen doorbreien en vervolgens weer het patroon volgen. Klopt dit? Of moet ik de eerste pen recht 1 steek afkanten en dan 4 pennen breien en dan averecht afkanten, en dit nog 2 keer herhalen?
Alvast bedankt,
Jo
Back to Top
Sonjake View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sonjake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 13:59
Voor meerdere steken doe ik dit altijd per pen; 1 steek kan je op dezelfde pen doen...  Meestal brei ik 2 steken, dan 1 steek overhalen en aan het einde van de pen 2 steken samenbreien... Dat vind ik dan mooier dan afkanten aan de kant.. 
Als je aan de kant afkant, doe je dit beter in de volgende pen ...
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2012 om 21:12
Hoi allemaal,
Ik ben nu bijna klaar. Mede dankzij jullie, mijn oma en logisch nadenken is het me gelukt. Het om de 4 naalden aan weerszijden afkanten is gewoon 1 pen recht afkanten en 1 pen averecht breien, 2 pennen gewoon breien en dan weer recht en averecht breien, vervolgens weer 2 pennen gewoon breien en dan de laatste keer recht en averecht afkanten en de laatste 2 pennen gewoon breien.
Groetjes,
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2013 om 12:07
Ik heb dit gemeld, ik vrees dat hij/zij alle topics viseert
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.906 seconden.
Lang Yarns