Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag betreft steken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag betreft steken
    Posted: 10 Januari 2013 om 14:30
Sorry dat ik jullie alweer lastig val.
De meeste dingen snap ik wel.
Alleen sommige dingen twijfel ik over.

Ik heb hier een patroon van een aapje en nu staat er in een bepaalde patroon:

haak 2v in iedere 4ev.

Als ik dit zo lees moet ik dus op de 4e v  , 2v doen en dan op de 8e v weer 2v.
Of lees ik het verkeerd.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:37
Je leest het goed, in elke 4e steek komen 2 vasten.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:57
Oke bedankt.

Maar nu staat er ook nog een x haak elke 3e en 4e v samen?
Hoe reken je dat dan uitConfused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 14:58
is dat in de zelfde toer ??
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 15:24
Wey, heb je niet een foto of linkje naar het patroontje?
Dat is voor ons makkelijker, om je te helpen.

Ik neem aan dat die 3e en 4e samenhaken in een volgende toer is.
Je haakt dan 2 vasten op de normale manier, dan haal je de draad door de 3e steek, je hebt dan 2 lussen op je naald, die lat je staan en haalt dan een nieuwe lus door de volgende steek. Dan staan er 3 lussen op je naald en die haak je in 1 keer af.
Dan weer 2 steken gewoon haken, en de 3e en 4e zoals ik schreef weer samenhaken.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 15:37
Het is niet n dezelde toer.

Maar ik begrijp hem nu wel
Het zijn de

Haakpatroon aapjes van Kookeridoo

Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 15:51
aapjes? ik dacht net te lezen dat je met een muisje bezig was?
Maar goed, ik heb even gegoogled en kom niet verder dan of een kooppatroon of een boekje.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:08
Ik ben idd met muis bezig samen met mijn dochter.
En zelf  beetje met de aapjes.

Weet ook zo even niet hoe ik het hier neer moet zetten
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:14
Ik heb een heel handig haakboekje voor beginners en je hebt je e-mailadres in je profiel. Het zit in 6 mails. Zal ik het naar je sturen? Het is uit de jaren 80, dus niet meer in de handel en ook heel moeilijk te vinden in tweedehands boekwinkels en op marktplaats.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:18
ik heb het boekje van kookeridoo, en heb het aapje er even bij gepakt.

Het is inderdaad telkens in een andere toer. dus ook al moest je eerder verminderen, als in de volgende toer staat dat je moet minderen, moet je dat doen.

Nu weet ik niet of de vraag over de keerlosse over dit patroon ging of de muis. Maar in het patroon van de aapjes werk je in spiraal, en moet je dus helemaal geen keerlosse maken. Ik weet niet of dit duidelijk is, of alleen maar verwarrend, sorry als het verwarrend is :( ik weet hoe lastig het is als je het net begint te doen zonder dat iemand het je leert. ik heb het mezelf ook een klein jaar geleden aangeleerd via youtube (filmpjes op youtube zijn het zeker waard om even te bekijken, dat is veel makkelijker dan geschreven tekst lezen die het je probeerd uit te leggen)
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:34
Heel graag.
Super bedankt
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:42
Die keerlossen was idd voor de muis.
Die is bijna af.
Youtube ben ik idd ook al aan bekijken

Het aapje snap ik dat het in spiraal is.

maar zo staat er bv bij hoofd toer 4: haak 2v in iedere 2e v( dus dan moet ik in 2 ,4 , 6 ,8 zeg maar 2v erin haken toch?)
maar zo staat er bv bij lijf toer 7: haak elke 4e en 5e v samen dan minder je dus steek maar moet ik dan ook weer de 8e en 9e v samen voegen of niet? Daar kom ik dus niet uit

Back to Top
miraatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer miraatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:50
als je geminderd hebt dan tel je weer tot 3 en dan minder je weer 4 en 5 samen dan haak je er weer 3 en dan minder je weer steek 4 en 5 samen tot de toer klaar is
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 16:52
Je eerste stukje is goed (toer 4)
Toer 7 wordt: elke 4e en 5, dus 3 gewoon, de volgende 2 samen, dan weer 3 gewoon en de volgende 2 samen enz.
Dan wordt het 4-5, 9-10, 14-15, 19-20 enz.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 17:22
Oke bedankt.
Het word al wel wat duidelijker.
Gaan het gewoon verder proberen.
Back to Top
wey76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wey76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 17:24
Originally posted by lori lori wrote:

Je eerste stukje is goed (toer 4)
Toer 7 wordt: elke 4e en 5, dus 3 gewoon, de volgende 2 samen, dan weer 3 gewoon en de volgende 2 samen enz.
Dan wordt het 4-5, 9-10, 14-15, 19-20 enz.

Dus in principe minder je steken
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 17:30
Ja, maar wel het aantal minderen zoals beschreven.
Als je een goed patroon hebt zie je aan het eind van de toer staan hoeveel steken je moet hebben.
bv. 1e toer 6 v. in m.r., 2e toer: 2 v. in elke v. (12)
die tussen haakjes zijn dus het aantal steken dat je hebt als de toer klaar is.
Hou dit aan anders wordt je haakwerk van alles behalve dat wat je wilt maken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.390 seconden.
Lang Yarns