Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Uitleg patroon Phildar

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
botiwo1984 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Uitleg patroon Phildar
    Posted: 16 Januari 2013 om 17:41
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik ben bijna klaar met het achterpand van een Phildar patroon. Ik kan bijna het voorpand gaan breien. Nu moet ik voor het voorpand 4 cm boordsteek 1 averecht 1 recht ( het is een trui gebreid in de averechte tricotsteek ). Na 4 cm brei ik verder met een andere maat pen. Alleen wanneer ik dat doe moet ik 2 rechte nerven plaatsen(?) en dan moet ik gedurende 11 cm, 19 steken breien 1 steek recht aan de goede kant, wat in dit geval denk de averechte kant is? Dan moet ik 27 steken breien en vervolgens weer 1 steek recht breien aan de goede kant en vervolgens moet de resterende 19 steken breien als aangegeven.
Nu zijn mijn vragen,
Wat zijn nerven?
Klopt het dat ik goed heb begrepen dat je alleen aan de averecht kant na 19 en 27 steken 1 steek recht breid en vervolgens aan de rechte kant alle steken recht breid?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het is een trui met een raglan, misschien dat ik daarom met nerven moet werken?
Met vriendelijke groet,
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2013 om 20:33
Ik geloof niet dat die nerven iets met de raglan te maken hebben want dan zouden ze er in het achterpand ook over gesproken hebben .

Ik vermoed dat ze met" nerven " die steken bedoelen die recht aan de goede kant vallen .

Je doet dat dan gedurende 11 cm en dan worden alle steken weer gelijk als ik het goed lees  

Kun je op de foto niet zien of daar lijntjes lopen als een soort versiering ?? Of om de indruk van zakjes te geven ????
Dat is wat ik eruit begrijp

succes
Back to Top
botiwo1984 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer botiwo1984 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2013 om 21:20
Hoi,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn lerares gesproken en die zei, inderdaad, de nerven is wat je maakt. Ik moet aan de averechte kant 19 steken averecht breien, 1 steek recht dan 27, het midden eigenlijk, averecht breien dan weer 1 steek recht. En dan de laatste 19 steken averecht. Op de verkeerde kant de kant waar de v'tjes lopen, 19 recht 1 averecht, 27 recht 1 averecht en dan de laatste 19 steken recht. Dan zie je een lijntje rechts en een lijntje links, ik heb namelijk een proeflapje gebreid, en dat geeft denk ik en een leuk effect en ik denk misschien ook een wat betere pasvorm. Ik heb de foto nog even opgezocht, maar op die foto zie je niet echt duidelijk de lijntjes, ik denk dat gewoon een grappig maar ook nuttig effect geeft.
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns