Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

bies

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: bies
    Posted: 20 Januari 2013 om 19:41
Ik heb een vest gebreid met dure wol. Heb het vest 2 maal uitgehaald omdat het niet goed zat.
Er moest een bies aangebreid worden. Ik heb te veel steken en bijgezet. Nu is het vest af en is de bies te ruim. Het staat niet mooi en het is er niet mooi aangebreid. 
Nu ben ik een biesje aan het breien om die langs de aanzet te zetten.
Weet iemand wat ik aan de ruimte bies kan doen. Ik ga het vest zeker niet meer uithalen. 

x_3bc1bd1f
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2013 om 09:09
Dat is jammer voor je .

Je zou het kunnen proberen met een draad van de wol door je bies te rijgen( desnoods meerdere draden naast elkaar) en die wat strakker aan te halen . 

Maar of dat wat helpt ??? Maar goed zoveel werk is dat ook niet dus misschien het proberen waard ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2013 om 09:12
Bedoel je dat je de aangebreide bies laat zitten? Of heb je die uitgehaald en brei je een losse bies? Je zou die met naaigaren kunnen vastzetten.

Het idee met doorrijgen en strakker trekken kan ook met naaigaren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2013 om 10:10
Bedankt dames voor de tips. Ik ga het proberen. Ik blijf het lastig vinden om een bies er aan te zetten.  De ene is te strak, gaat hij optrekken en de ander is te veel steken gaat hij bobbelen.
Misschien is er wel een oplossing voor ?

Groet Dora Dekker
x_3bc1bd1f
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2013 om 10:16
Haken in plaats van breien met een dunnere haaknaald dan de maat breinaalden?

Je kunt een proeflap van 10 x 10 maken en die aan de rand spelden en goed tellen hoeveel boordsteken je nodig hebt, houd rekening met de rek van boordsteken. Ik vind het zelf vaak ook niet netjes, soms brei ik meteen 4 รก 5 steken extra in ribbelsteken voor de bies mee. Dan moet je wel de knoopsgaten meteen inbreien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns