Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

honden trui patroon van drops help

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ctje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ctje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: honden trui patroon van drops help
    Posted: 31 Januari 2013 om 13:48
ik ben weer bezig met een honden trui van drops maar het patroon klopt niet

ik heb al bij drops de vraag neergelgd maar weinig reactie het gaat om dit patroon :

Motief: Zie teltekening M.1 t/m M.5. De teltekening geeft het motief weer op de goede kant.

Boordst: * 2 r, 2 av *, herhaal steeds *-*.

Trui: De trui wordt in het rond gebreid, begin bij de hals.
Zet 52-72-92 st op met sokkenbreinld 3 mm en naturel. Brei 6-8-10 cm Boordst (= hals). Wissel naar een kleine rondbreinld 3,5 mm (of sokkenbreinld), en brei 1 nld tricotst en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 8-12-16 st in deze nld = 60-84-108 st.
Brei het motief door als volgt:
Maat XS: M.1, M.3 en M.5,
Maat S: M.1, M.2, M.3, M.4 en M.5,
Maat M: M.1, 2 x M.2, M.3, M.4 en 2 x M.5.
Deel tegelijkertijd het werk voor de voorpoten bij een hoogte van 10-14-18 cm in als volgt:
Kant 1 st af, plaats de volgende 11-11-23 st op 1 draad (= buik), Kant 1 st af. Brei nu door volgens het motief heen en weer over de resterende 47-71-83 st (= rugpand). Plaats bij een hoogte van 16-22-28 cm (de opening is ca 6-8-10 cm) de st op 1 draad. Zet de st van de draad (= buik) terug op de breinld en brei door volgens het motief tot dezelfde hoogte als het achterpand. Zet nu alle st terug op dezelfde rondbreinld en zet 1 nieuw st aan weerskanten tussen de rug- en buikpand = 60-84-108 st. Brei de teltekening af en brei vervolgens door met rood tot de vereiste afmetingen. Kant bij een hoogte van 19-27-35 cm 9-13-17 st af in het midden van het buikpand. De rest van het werk wordt heen en weer gebreid – Kant tegelijkertijd af aan weerskanten in elke 2e nld als volgt: 1-2-3 x 2 st, 8-9-10 x 1 st, 1-2-3 x 2 st en 1 x 3 st = 21-31-41 st. Her werk heeft nu een hoogte van ca 27-37-47 cm.

Afwerken: Zet de resterende st op een kleine rondbreinld 3 mm, en neem daarbij st op langs de net afgekante rand tot een totaal van ca 84-108-140 st. Brei 2½ -3-3 cm Boordst over deze st, en kant losjes af.

Poten: Neem ca 36-44-52 st op met sokkenbreinld 3 mm en rood om de ene opening voor de voorpoot. Brei 3-4-6 cm Boordst, en kant vervolgens losjes af met r boven r en av boven av.
Herhaal dit om de andere opening voor de voorpoot.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 14:12
Als je nu even laat weten wat er niet klopt of waar je probleem zit dan is het makkelijker om je te helpen .

Heeft het patroon ook een nr  ??? Dat scheelt gezoek .
Back to Top
ctje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ctje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 18:27
dit is het nummer van het patroon

DROPS 102-42 by DROPS Design
"Traditioneel model voor je vierpotige vriend"
Back to Top
ctje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ctje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 18:29
het gaat om het patroon zelf dat klopt niet  als je het nu zou breien zoals het daat staat heb je uitendelijk maar 1 gat voor de pootjes en geen 2 gaten
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 19:46
Ik denk zelf ook wel eens dat er een fout in het patroon van Drops staat, maar eigenlijk is dat nooit het geval heb ik gemerkt. Heb je deze vraag ook bij drops gesteld? (daar kijk ik ook vaak even als ik ergens niet uitkom). Kom je er nu wel uit?

Claudia 29.01.2013 kl. 20:20:

Hoi ik heb het patroon door gelzen en ik lees dat er maar 1x een aantal steken op een draad gaan voor de gaten van de poten dit staat heel erg raar in het patroon als je het nu breit heb je straks maar 1 gat voor het pootje

• DROPS Design 31.01.2013 kl. 16:56:

Kant 1 st af (= 1e poot), plaats de volgende 11-11-23 st op 1 draad (= buik), Kant 1 st af (= 2e poot). Brei nu door volgens het motief heen en weer over de resterende 47-71-83 st (= rugpand).

Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2013 om 20:11
Ik denk dat dit de vraag is die ctje zelf gesteld heeft .

Ik heb nog niet echt tijd gehad om het patroon goed door te lezen maar zo vlug gezien zijn de steken die je op een draad zet steken voor de buik en brei je de rug verder .Later zet je de steken van de rug op een draad en brei je de buik weer verder .Volgens mij vallen je gaten daar waar je steken hebt afgekant
Back to Top
ctje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ctje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 21:10
hoi 

dan krijg je dus buiten het breiwerk  een pootgat dus bij de 1e afkanting  en dan 11 steken verder het 2de pootgat 

maar dan krijg je een halve poot zoals ik het nu brei
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2013 om 21:40
je breit je poten pas als je rug en buik klaar zijn Eerst een stuk rug heen en weer gebreid en dan weer een stuk buik . Op de aangegeven hoogte voeg je die weer samen terwijl je aan weerskanten weer een steek bijmaakt .En dan brei je weer verder met alle steken tot een bep hoogte

Later neem je steken op voor de poten
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns