Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bal haken met Catania ipv Drops Paris

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kersepit View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kersepit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bal haken met Catania ipv Drops Paris
    Posted: 16 Maart 2013 om 22:00
Hallo,

Ik wil de Bal met sterren haken uit het boekje 'Cadeautjes haken voor de baby' van Annemarie Arts. Zij haakt de bal met Drops Paris, haaknaald 3 en de sterren met Catania. De bal wordt dan ongeveer 14,5 cm groot.

Ik heb nog zoveel Catania dat ik de bal liever daarmee wil haken. Maar wordt de bal dan niet heel klein? Moet ik dan een grotere haaknaald gebruiken? Ik haak normaal met 2,5, maar ik haak heel strak. 
De sterren zullen dan misschien ook niet meer in verhouding zijn, of maakt dat niet zoveel uit?

Of kan ik toch beter een bolletje Drops Paris kopen?

Ik kan het allemaal niet zo goed inschatten, dus ik hoop dat een ervaren haakster mij kan helpen.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2013 om 22:24
Je kunt ook met dubbele draad werken
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2013 om 22:33
Of een proefbal haken met je eigen naald en garen. Je zou in plaats van een grote speelbal ook een wagenspanner met kleine balletjes kunnen maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kersepit View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kersepit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2013 om 22:47
Dank jullie wel voor de tips!
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 11:27
Als je heel strak haakt kun je Catania ook met haaknaald 3 haken, de bal zal dan niet zo heel veel kleiner worden
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
kersepit View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kersepit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 11:29
Dank je wel! 
Back to Top
kikke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kikke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2013 om 18:50
Ik heb hem gehaakt met scheepjes en haaknaald 3. De sterren we van catania. Hij is ietsje kleiner. Maar wel erg mooi geworden! maar dan zou ik inderdaad als ik jou was met dubbele draad haken en haaknaald 3 net als hiervoor al werd genoemd!! Ben beneiuwd!!!
Back to Top
kersepit View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kersepit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 13:28
Dank je wel.

Misschien een domme vraag, maar als ik haak met een dubbele draad, moet ik dan de bol helemaal uit elkaar halen en dubbel vouwen of doe je dat per stukje?
Back to Top
chickey1214 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chickey1214 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 15:14
Twee bollen nemen en dan met twee draden haken.
Zo kan je ook met verschillende kleuren samen haken.
Ik haak en brei ook vrij strak, maar als ik een haak/breinaald een halve mm groter neem kom ik qua stekenproef altijd goed uit.
Back to Top
kersepit View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kersepit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 20:59
Oooooh ja, dat is wel logisch natuurlijk. Embarrassed
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns