Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp gevraagd bij breien van tweekleurig boordje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp gevraagd bij breien van tweekleurig boordje
    Posted: 19 Maart 2013 om 16:29
Op internet stuitte ik op deze leuke sokjes, zie http://krestik-nolic.ucoz.ru/load/vjazanie/noski_golfy_getry_obuv/pinetki/98-1-0-2451
Het is een russisch patroon, maar wel met duidelijke foto's.
Via Google Chrome kun je de site vertalen.

Het gaat mij om het stukje onder de foto waarbij voor het eerst alle steken met de roze draad zijn gebreid.
Vertaald staat daar de volgende uitleg: 2ryad (witte draad) - 1izn, 1 st verwijdert u de hoge tonen enz. in een cirkel. 3ryad (roze draad) - 1izn, k1 (yo samen met een lus), enz. ronde Herhaalrijen 2 en 3 van 6 keer.

Begrijpt iemand wat ze hier bedoelen? Het gaat volgens mij over het breien van het boordje, waarvan ik eerst dacht dat alle rechte steken met roze worden gebreid en alle averechte met wit.
Maar toen ik dat probeerde kwamen de averechte steken juist naar voren en er was geen elasticiteit meer in het boordje te bekennen...

Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan helpen!

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 16:35
Moet je hier niet bij de de ene toer gewoon breien afwisselend met roze en wit en in de volgende toer de roze steken een naald lager insteken, en dan weer een toer gewoon. Volgens mij staat er zoiets ook beschreven in het boekje spiraalsokken van Zeeman, kan het helaas niet voor je opzoeken, heb het boekje uitgeleend
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 21:44
Ik heb dit uitgeprobeerd, maar helaas..., dat is 'em ook niet!
Wie kan me helpen?
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:16
lijkt toch wel een patent steek
groetjes margriet
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:18
Nog een poging, ik heb het niet geprobeerd dus geen idee of het goed is:
1e naald met roze 1r-1av
2enaald met wit 1 recht afhalen met de draad achter het werk, 1 av, 1 re afhalen, 1av
3e naald met roze 1recht, 1 av afhalen met draad achter het werk, 1 recht, 1 av afhalen
Naald 2 en 3 herhalen.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2013 om 22:19
als je de witte naald breit, moet je volgens mij steeds een roze niet breien en in de roze prn brei je ze allemaal weer zoals ik het nu lees is het niet erg logisch he
groetjes margriet
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 08:04
Vanmorgen vroeg meteen aan het breien van een proeflapje geslagen na jullie tips...!~
@Pimmetje, je zat er heel dicht bij. Alleen moet je steeds de av. steken afhalen en de rechte steken breien. 
@Margriet, het is inderdaad de patentsteek!

Dus ik ben even verder gaan zoeken en vond dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=t2sc7yzkUHg en dat is denk ik wat ik zoek...

Daarna heb ik eerst even geoefend met de patentsteek in één kleur en toen ben ik overgegaan naar twee kleuren...

En jawel hoor, dit is em helemaal! Ik krijg nu een heel mooi elastisch boordje!

Fantastisch beste mensen, hartelijk dank voor jullie tips.
T.z.t. plaats ik een nederlands patroon van dit leuke sokje op mijn blog...
Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 09:29
Ze zien er echt hel schattig uit!
Ik zet ze op mijn lijstje!
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns