Trui na wassen uitgelubberd. Wat nu? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
s.n.b-k ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 19 Maart 2013 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 Maart 2013 om 19:30 |
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum.
Een paar weken geleden was ik klaar met mijn eerste trui van Drops Eskimo. Heerlijk warm ![]() Al toen de trui uit de machine kwam was het duidelijk dat de trui een heel stuk wijder was geworden. De mouwen zijn ook een stuk langer geworden. Liggend laten drogen heeft geen verandering in de vorm gebracht. Ik heb de trui nu nogmaals gewassen, op 30 graden en op 600 toeren gecentrifugeerd. Zo te zien zonder resultaat. Heeft iemand een idee hoe ik de trui, zonder te vervilten, weer in de breedte kan laten krimpen? Alvast bedankt!
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Volgens mij is dit iets van : jammer, maar helaas! Staat op de wikkel dat je het in de machine kan wassen?
|
|
![]() |
|
s.n.b-k ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 19 Maart 2013 Status: Offline Points: 3 |
Daar ben ik inmiddels ook bang voor
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
De machinehandwas had waarschijnlijk nog wel gekund, maar dat centrifugeren écht niet.
Tenminste, zo is mij vroeger geleerd: wol mag je nooit centrifugeren, gewoon lichtjes uitknijpen en liggend drogen. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ja, even in een badlaken leggen en zacht knijpen en dan liggend laten drogen, zelfs als er een mouw afhangt kan die langer worden.
IK weet niet of vervilten nu een optie is. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |