verkorte toeren ruches |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 April 2013 om 15:58 |
Hallo dames,
Ik heb een vraag. Ik ben het volgende omslagvestje aan het breien. Nu ben ik bij het linker voorpand, en daar moet ik bij 20 centimeter de ruches beginnen te breien, maar daar kom ik nog niet echt uit. In het patroon staat dat ik in de 2e naald moet beginnen met verkorte toeren. Bedoelen ze daarmee de 2e naald van het patroon M2 of van M1a? Bij verkorte toeren staat dat ik vier naalden over alle steken moet breien, 2 naalden alleen over m1 en dan 6 naalden over alle steken, en dan weer 2 naalden alleen over M1. Betekent dat dan dat de naalden waarin ik verkorte toeren moet breien wisselen in M1a? 2 ruches beslaan 24 pennen en die verkorte toeren gaan over 14 naalden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en begrijpt wat ik bedoel. Ik heb dit nog niet eerder gedaan en heb al een beetje geexperimenteerd, maar kom er nog niet uit. Dank je wel alvast! |
|
Groetjes Saskia ♡♡♡
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PATROON: Ga bij een hoogte van 20-21-22-23-24-25 cm verder als volgt (aan de
goede kant):
1 kant st in ribbelst, M.2 tot er 9 st over zijn en brei M1.a over deze st – begin TEGELIJKERTIJD in nld 2 met VERKORTE TOEREN – zie boven! VERKORTE TOEREN: Brei extra nld over de ruche langs de omslagkant op de voorpanden zodat de ruche mooi valt. Doe dit als volgt: * Brei 4 nld over alle st op het voorpand, brei 2 nld alleen over M.1, brei 6 nld over alle st, brei 2 nld alleen over M.1 *, herhaal van *-*. Dit is wat er staat. Ik moet zeggen dat het mij duidelijk is. Je breit het hele voorpand in M.2 de laatste 9st in M1.a De verkorte toeren brei je alleen over de ruche. De eerste naald is heengaande naald, de 2e is dus teruggaande naald. Dus na de ruche (dat zijn die 9 steken) keer je het werk en breit in patroon terug naar de rand. Weer keren en netjes het patroon volgen en breit door over het hele voorpand. In de ruche worden regelmatig steken bijgemaakt, de omslagen, zo ontstaan de punten die je ziet. Begin maar het wijst zich daarna vanzelf. Bij Drops patronen is het heel belangrijk dat je goed leest. Soms verwijzen ze naar iets dat op een ander plek staat. Wat je zegt over die 24 en 14 naalden is mij niet helemaal duidelijk, het patroon gaat in wezen over 12 naalden, kijk maar op het schema, de volgende 12 zijn hetzelfde als de eerste 12
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dank je wel Lida, ik ben ermee bezig. Het resultaat volgt!
|
|
Groetjes Saskia ♡♡♡
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |