hoe doen jullie dat? |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 April 2013 om 20:37 |
Vandaag lekker in het zonnetje, na een lange fietstocht met man en dochterlief, gehaakt in de zon.
Het bolletje in een plastic zakje aan de leuning, omdat hij steeds van schoot rolt.
Maar nu ben ik benieuwd hoe jullie dat nu doen als jullie buiten breien of haken.
|
|
http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bolletje in een plastic zakje een elastiekje vanaf de onderkant om de opening van het zakje . De opening zo groot dat het draadje er makkelijk doorheen gaat en zo klein dat het bolletje er niet uit kan
|
|
Krissis
Hobbyguru Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Post Options
Thanks(0)
|
in een vershoudbakje. In de deksel heb ik een ''X'' gesneden. Bolletje in het bakje, begin door de X, deksel erop en hup met die geit.
|
|
ridder204
Hobbywonder Lid sinds: 18 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 490 |
Post Options
Thanks(0)
|
gewoon plastic zkje en dicht knopen, niet te strak knopen
|
|
Ennas
Hobbyguru Lid sinds: 15 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2489 |
Post Options
Thanks(0)
|
In een bakje of op schoot of in de stoel, maar dan brei ik vanuit de binnenkant van de bol zodat het niet weg rolt.
|
|
omajan
Hobbyguru Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb mijn benodigdheden meestal in een boodschappenkorf
|
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een handige tips!!
|
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een grote toilettas met 1vak daarin heb ik met een gaatjes tang in de zij kant gaatjes gemaakt en dan zo'n ringetje erin en daardoor de draad van de wol als je dan in verschillende kleuren haakt bv. met een granny kan je dus meerdere kleurtjes erdoor halen vandaar meer gaatjes.
Als het groot genoeg is kan je ook je schaartje en je naalden erbij doen.
|
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
De bol van binnen uit breien dan verroert hij geen vin
|
|
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuke ideetjes.
Macheri goed idee voor als je met meerdere kleuren werkt.
|
|
http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
muis28
Hobbyguru Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
Post Options
Thanks(0)
|
gewoon de bol op schoot.
|
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
|
Van binnen uit
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb soms alle wol die ik nodig heb voor een project in een supermarkttas en daar zit de werkbol ook in. Of ik gebruik zo'n emmertje, waar vogelvoer in heeft gezeten. De katten die we nu hebben, kruipen niet in de tas en hebben geen belangstelling voor een dansend bolletje in een emmer. Ik heb zo'n handwerktas bij de voordeelboekwinkel gekocht met allerlei vakjes, ook voor het werkbolletje, maar ik vergeet aldoor wat in welk vakje zit. Het is op zich een handig ding, maar niet voor mij.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dit topic is eerder in Tips en trucs geweest. Ik had voorgesteld een oude theepot te gebruiken, maar dat doe ik zelf dus niet.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
in engeland hebben ze yarn bowls, soms ook hier, zitten prachtige exemplaren tussen. de prijs is ook te prachtig
|
|
Bittersweet
Hobbyguru Lid sinds: 09 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1219 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het bolletje meestal op mijn schoot, maar vliegt dan ook regelmatig alle kanten op, van binnenuit haken is een optie, maar dat doe ik eigenlijk nooit omdat je dan van die losse bollen krijgt. Maar ik ben al een tijdje op zoek naar zon yarn bowl, weten jullie misschien waar je die kan kopen?
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
OP marktplaats staat een antieke voor 32 euro .
Op you tube staat nog een andere manier . Twee schijven met ieder een pin . De ene pin is dikker en hol . De dunne pin schuif je in de dikke pin . Hierop zet je je bol en het hele zaakje draait . Kende het niet maar is zowel simpel als handig
|
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik gebruik ook nogal eens een lege emmer die ik naast mijn stoel zet
Nia |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik bij breien de bol van binnenuit gebruik gaat mijn garen op een gegeven moment "opkringelen", ik weet er geen beter woord voor.
Bij haken heb ik geen probleem. Dus bij breien van buitenaf en steeds een stuk verder afrollen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
bij de breimachine gebruik ik de koperen vijzel . zo ineens viel mijn blik daar op en dat bevalt prima . verder doe ik toch niets met dat ding.
maar hij is lekker zwaar en groot genoeg voor zelfs een bol van 100 gr de bol er in en de draad van binnen uit breien of haken.
die ga ik buiten ook maar gebruiken |
|
oant Sjen
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |