Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

andere, dunnere wol

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Francien Onderdijk View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Francien Onderdijk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: andere, dunnere wol
    Posted: 20 April 2013 om 20:49
Ik heb een patroon voor wol die gebreid wordt met pennen 3,5 en 4. Zelf heb ik gekozen voor wol die gebreid wordt met pennen 2 1/2 (boorden) en 3. Het proeflapje klopt. Hoe reken ik nu uit hoeveel steken ik moet opzetten? Francien
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 21:10
Je kan op de site kijken van Jessica Tromp. Die geeft heel veel patronen met de juiste steken verhouding en naalden. Misschien dat je daar wat bij ziet zitten. Succes
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2013 om 22:48
ALs je weet hoeveel steken je per 10cm hebt met nld 3 kun je aan de hand van het getekende patroon , daar staat meestal de breedte van de panden bij, uitrekenen hoeveel steken je op moet zetten.
Ik neem ook wel eens de steken van een maat groter dan ik moet hebben, dat gaat ook bijna altijd goed bij 1 maat verschil in de naalden, bij  meer verschil in dikte zul je echt moeten gaan rekenen.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns