sliert wattenbollen (kerst) omhaken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 November 2013 om 12:59 |
Wie weet hoe ik een sliert met kerst(watten) bollen kan omhaken zonder dicht te naaien.
Is dat überhaupt mogelijk? Dus meteen om de bol heen haken?
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je kunt haken tot ongeveer de helft van de bol. Bol erin stoppen en verder gaan met minderen.
Zo heb ik het gedaan met de hoofdjes van mijn kerstgroep. Daar had ik styropor balletjes in gedaan. Je haakt dus om de bol heen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
ga het zo eens proberen ,bedankt,laat het nog wel even weten. |
|
![]() |
|
Lidwina.ik loop al meteen tegen het probleem aan.de bollen zitten aan een koord,het is een lange sliert met ballen,,heb geprobeerd meteen met een rij lossen meteen om de bol heen te beginnen maar dat raakt enorm in de knoop.grrrrrrr.... en het lijkt mij om halve bollen te haken en die aan elkaat te maken ook geen optie is,want dan blijf k tegen het koord aan lopen,toch??? in mijn hoofd leek het zo leuk!
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Daar had ik niet bij stil gestaan dat ze aan een koord zaten. Is het een optie om ze van het koord af te knippen en ze later, eventueel met een gehaakt koord weer aan elkaar te maken?
De vraag is natuurlijk: Wat is meer werk, omhulsels maken en die om de bol naaien of van elkaar knippen en later weer aan elkaar maken? Ik weet niet hoever ze nu uitelkaar zitten. Je zou, als je ze uit elkaar knipt een stuk draad aan iedere bol kunnen laten zitten, draad aan knopen sliert haken en aan de andere kant vastmaken. Je kunt ook niets laten zitten en uitgaan van je eigen haakwerk. Tjaa, wat is wijsheid en handig????
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Slim,om daar gewoon even anders naar te kijken,ik kan ze gemakkelijk los maken en later weer aan elkaar maken. waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan hahah. bedankt voor het meedenken
|
|
![]() |
|
Ik zit te lachen en te genieten. Leuk dat we er samen uitgekomen zijn. Leve de hobbydoos!
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |