Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

inmiddels 2 patronen gevonden en hier vermeld

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: inmiddels 2 patronen gevonden en hier vermeld
    Posted: 06 Januari 2014 om 16:38
Iemand enig idee hoe je dit maakt??

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 17:43
volgens mij is het een lange rechte lap van arm tot arm en naai de armen dicht, als je dat klaar heb neem de steken op bij de hals en haak je het aantal lossen voor een col en die haak je in het rond, dus over het vest en de lossen losse, snap je het een beetje, ik ben zo moeilijk in uitleggen
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 17:51
Apart!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:34
Jammer dat je de achterkant niet ziet. Het kunnen ook een mouwsjaal en een losse col zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:40
Inmiddels deze gevonden en is volgens mij op dezelfde manier gehaakt.

Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:44
Originally posted by rosaa rosaa wrote:

volgens mij is het een lange rechte lap van arm tot arm en naai de armen dicht, als je dat klaar heb neem de steken op bij de hals en haak je het aantal lossen voor een col en die haak je in het rond, dus over het vest en de lossen losse, snap je het een beetje, ik ben zo moeilijk in uitleggen

Hmmm. Nee eerlijk gezegd snap ik deze uitleg niet helemaal. ConfusedSmile
je bedoelt dat je steken in de nek opneemt en dan rond haakt, maar wat bedoel je met de lossen losse?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:50
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je een bepaald aantal steken van de nek opneemt, met vasten of halve vasten en dan de rest van de col als lossen opzet. Je sluit hem dan en begint het patroon in de rondte te haken.

wat rozengeur.
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:59
ja magtelt zo bedoel ik het, ik vind het zo moeilijk dat uitleggen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 19:38
Als ik vroeger veel gebaren maakte, zei mijn moeder: "Zeg dat nog eens met je handen op je rug". Dan leer je wel uit te leggen wat je bedoelt. Gebaren achter de laptop is zinloos, daar ben ik ook wel achter.

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 19:39
Voor mij was je uitleg klaar en duidelijk hoor Rosaa
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 20:40
dank je wel dat is lief,

en magtelt ik ben zelfs achter de pc nog aan het gebaren maken, staat wel een beetje raar hoor hihi
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 22:50
Ik ben wat betreft kleding haken een beginneling. Ben nu met mijn eerst omslagdoek bezig en tja dit is wel anders haken dan amigurumi's. Als ik straks meer sjaals etc zal haken, zal ik het ook makkelijker zien als iemand iets uitlegt! Maar Rosaa bedankt voor je uitleg en Magtelt voor de vertaling.Thumbs UpTongue

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 00:52
Ja  ik had  het  ook in gedachte  zoals rosa het   verteld en zo zou ik het  ook uitleggen maar ik snap dat  van magteld beter hahahaha. 

Het  is wel een gave sjaal zo/ ga er serieus over nadenken;-)

Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 09:51
hahahahaha en bedankt marielle, ik deed zo mijn best hahahaha
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 10:10
Maar je idee is wel leuk, toch iets anders dan het patroon van hookersdontbite wat ik hierboven heb vermeld. Met jou idee kun je eventueel de col ook nog weer naar beneden halen over je romp en dan heb je ook een soort truitje, poncho. 
Als je begrijpt wat ik bedoel! Hij wordt dan wel multifunctioneel. Tongue

Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 11:26
ik denk dat je bedoel een soort schildje voor onze ronde delen, het zogenaamde afslank effect   
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 12:56
[QUOTE=rosaa]ik denk dat je bedoel een soort schildje voor onze ronde delen, het zogenaamde afslank effect    [/QUOTE]

Thumbs Up

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 12:58
Zou het niet zo kunnen zijn mouwen haken aan het eind steken bijmaken voorkant iets meer dan achterkant streeppatroon doorzetten .
Andere mouw gewoon effen en tenslotte alles aan elkaar naaien.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 13:12
Originally posted by rosaa rosaa wrote:

hahahahaha en bedankt marielle, ik deed zo mijn best hahahaha

Hahahahah maar we zaten wel op  een lijn  alleen ik snap zelf wel wat ik  uitleg maar  ben dan altijd zo duidelijk  bezig dat  ik  aan het eind  van mijn verhaal zelf niet  meer snap wat  ik in het  begin zei  hihihihhii. Jij was dus nog iets duidelijker dan ik  en magteld had  het   helemaal goed verwoord hihihihi.Wink

Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 13:41
hahahahaha we houden ons maar aan magtelt vast, dat is onze tolk
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.969 seconden.
Lang Yarns