Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over gebreide DROPS jurk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kwekkie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kwekkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over gebreide DROPS jurk
    Posted: 07 Januari 2014 om 20:14
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=132&d_id=1&lang=nl

op bovenstaande website staat de beschrijving van een gebreide jurk. Ik heb iemand gevraagd deze voor mij te maken, maar zij begrijpt de beschrijving niet (en ik heb er al helemaal geen verstand van). Bij voorbaat excuses als ik domme vragen stel, maar wat zijn LOSJES zoals in de beschrijving staat.  Zie hieronder:

Wordt zijdelings heen en weer gebreid op de rondbreinld van middenachter naar middenachter.
Zet LOSJES 32-32-36-36-40-40 st op met rondbreinld 5 mm en 1 draad Delight en 1 draad Kid-Silk. Brei 2 nld recht over alle st (1e nld begint aan de onderkant aan de goede kant).
Brei de volgende nld als volgt (aan de goede kant): 10-10-13-13-16-16 st r, 2 st recht samen, 1 omsl, 1 st r, 2 st r in iedere van de volgende 4 st (= 8 st r), 2 st r, 2 st r in iedere van de volgende 4 st (= 8 st r), 1 st r, 1 omsl, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, 6-6-7-7-8-8 st r = 40-40-44-44-48-48 st.
Brei de volgende nld als volgt (aan de verkeerde kant): 6-6-7-7-8-8 st r, 2 st av, 1 st r, 8 st av, 2 st r, 8 st av, 1 st r, 2 st av en 10-10-13-13-16-16 st r.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:20
Je hebt in iedergeval uitgebreid opgeschreven wat je bedoelt, dat is al veel waard.
En het antwoord is beduidend korter.De dame die het voor je maakt moet even verder lezen. Na het aantal steken dat losjes moet, staat op. Dus "zet losjes op" betekent het. Dat is alles. Ik weet niet welke maat het gaat worden. Maar al die verschillende steken zijn bedoeld voor allemaal verschillende maten.
Dus 32 voor de kleinste en 40 voor de grootste maat. De rest er dus tussen in.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:22
Losjes betekent: niet te vast,. Als iemand gewend is nogal vast te breien is het ook mogelijk om een naaldnummer hoger te nemen bij het opzetten.
En bij die rijtjes getallen moet dus jouw maar er tussenuit gehaald worden. Het is een opsomming van steken voor diverse maten.
Bv. Opzetten 40 steken, dan is dit voor de op een na grootste en de grootste maat.
Handig om dit door het hele patroon met markeerstift aan te geven. Zou het zo lukken?
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:23
Tjonge, Lidwina, ik was net met de uitleg aan het tikken, sorry! Ik hoop wel dat we hetzelfde hebben gezegd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:23
Met "losjes" bedoelen ze dat je er extra op moet letten dat het NIET te vast is zodat er te weinig rek in gaat zitten . Je kan dit bereiken door met een dikkere pen op te zetten dan met de pen waar je mee gaat breien . Heb je die niet dan kan je ook een pen naast de pen waar je mee gaat breien leggen en dus met twee pennen opzetten . De extra pen haal je weg als je gaat breien .
Als het nog niet duidelijk is blijf dan vragen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:24
Ja leuk hè pippie. We hebben geen tegenstrijdige dingen gezegd.
En nu zie ik dat Mutti ook meedoet. Gezellig zo met z'n allen.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:25
En zo zijn we lekker met z'n allen te gelijk aan het typen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:25
Gaan we nog een beetje door zo?
Groetjes, Lida.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:27
Dit is sterk! Mutti heeft gelukkig ook hetzelfde gezegd.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:30
En kwekkie ziet niet wat wij allemaal getypt hebben, want ze blijft maar bij dit topic staan en dan gebeurt er niets.
Groetjes, Lida.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:32
Haha, dat had ik niet bedacht! Maar zo spreken wij elkaar nog eens een keertje!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 20:36
ik heb haar een pm gestuurd, hopelijk krijgt ze die vlug. Zo meteen vertrekt ze teleurgesteld omdat er niemand reageert
Groetjes, Lida.
Back to Top
kwekkie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kwekkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 21:15
hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en had helemaal nog niet verwacht dat er al iemand iets had getypt (ik zat helemaal niet achter mijn laptopje, dus het valt wel mee met dat wachten). Maar wat geweldig dat jullie zo fanatiek reageren. Ik had zelf ook al gedacht dat het misschien los opzetten kon zijn, maar mijn moeder, die het misschien gaat proberen, vond het zo vanzelfsprekend dat het niet te strak moest zijn dat ze zich afvroeg of het niet toch iets anders zou moeten zijn... verder hikt ze er tegenaan omdat het best lastig is met zo'n beschrijving en omdat ze nog nooit met een rondbreinaald heeft gewerkt (en ik naai liever dan dat ik brei of haak, dus ik kan er al helemaal niets zinnigs over zeggen). Maar dank allemaal!!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 21:24
Kan je moeder wel met 4 pennen uit de voeten? Dan zou ze dat ook kunnen doen. Het effect is hetzelfde.
Als ze het helemaal niets vind in de rondte breien kan ze het net zo goed plat breien en later in de rug aan elkaar naaien gaat ook. Wel eraan denken dat je dan 2 steken meer moet nemen ivm het aan elkaar naaien.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 21:58
Volgens mij staat er dat je met je rondbreipen heen en weer moet breien van MA naar MA .

Je kunt dus ook gewone pennen nemen al zullen er dan veel steken op je pen komen staan ,maar dat deden we vroeger ook
Back to Top
kwekkie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kwekkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 22:05
ze is over de 80, dus dat zal haar dan bekend voorkomen... Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns