Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken ... help

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken ... help
    Posted: 31 Januari 2014 om 19:39
Ik was er al bang voor. Ik ben alvast begonnen aan dat leuke mandje dat Jenny liet zien, maar wat ik me nog herinnerde van toen ik wat vaker haakte - lang geleden - was dat ik altijd problemen had bij het tellen/overgaan naar de volgende toer. En het gebeurt weer. Op het fotootje is te zien wat ik bedoel: zien jullie die gaten? Dat is dus de overgang naar de volgende toer. Wat doe ik nou verkeerd? 

Ik dacht zelf dat ik het eerste stokje moest overslaan, maar dan wordt het gat nog groter. Unhappy Ik snap er niks van. 

Wie weet 't? 

PS. Let niet op de kleur - slecht licht. 
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 19:40
Hmmm, fotootje is wel erg klein - even kijken of dat niet groter kan.  Opgelost. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 19:51
Als ik, zoals jij, de toeren moet sluiten, heb ik dat probleem ook altijd. Ik zie nooit waar ik mijn laatste stokje moet maken, ik doe iets en meestal komt het goed. Ben heel benieuwd naar het antwoord.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 19:54
hoi
toer sluiten met een halve vaste, 2 losse haken(is een stokje)en goed tellen/opletten dat je de halve vaste later niet ziet als iets dat bij t rondje hoord, anders heb je teveel steken
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 19:56
ps ,
je kan ook net als bij amigurimis achtermekaar door haken, wel een draadje meelaten lopen anders weet je niet waar de toer ophoud
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 19:57
Gelukkig, Lida, ben ik niet de enige. 

Breienmaar: ik sluit ook met een halve vaste. Volgens het patroon moet ik 3 keerlossen haken. Ik dacht dat 't er altijd 3 waren bij een stokje, 2 bij een vaste? Niet? 
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 20:01
dat ligt aan de dikte denk ik, maarre xlosse? je gaat toch gewoon verder?
die x losse is je eerste stokje, wat gebeurd er als je die gewoon in de eerste van de vorige ronde steekt en op t eind ietsje strakker haakt
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 22:22
1 losse voor vaste, 2 losse voor halfstokje en 3 losse voor een stokje.

Ik doe het als volgt, 2 losse en dan een hulpdraadje met de 3 de losse meehaken.Dat is de losse waar je je toer in moet sluiten met een halve vaste.
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 22:28
Lidy als je de foto goed bekijk zie je dat het bij mij ook zo is,kijk maar naar de achterkant van het mandje
Groetjes jenny
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 22:36
Lieve dames, dank jullie wel voor alle goeie ideeën! Ik kreeg bezoek, maar heb niet stilgezeten. Uitgehaald, weer opnieuw begonnen, en 2 keerlossen gemaakt ipv 3. Dat maakte het gaatje al kleiner. Wink Nu ben ik in de hoogte aan het haken en zijn er inderdaad geen keerlossen meer, maar alleen maar halve stokjes. Alleen op de bodem zie je die gaatjes dus nog een beetje. Nou ja, mandje gewoon vol houden dan maar. Big smile 

Ik had dat niet bij jou gezien, hoor, Jenny! 't Is trouwens wel ontzettend leuk om te maken en 't gaat inderdaad heel snel! Lekker garen ook. Een echte aanrader dat mandje! Thumbs Up
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2014 om 22:44
Ha ha maak het maar gauw af
Groetjes jenny
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 09:08
Cully, dat is voor mij de gouden tip. Dat draadje, dat ik daar nooit op gekomen ben. Dank je wel.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 09:47
Ik weet niet of het met dik garen ook werkt, maar ik werk in het rond helemaal in spiralen met een meelopend hulpdraadje en aan het eind maak ik twee keer een halve vaste. Je kunt het aan het eind ook laten aflopen met een half stokje, een vaste en 1 of 2 halve vasten. In de laatste 3 of 4 steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 10:28
Dat is ook mijn oplossing Magtelt. Ik was helemaal blij toen ik amigurimi ontdekte, steeds in spiralen haken. ik heb in mijn leven heel wat af zitten knoeien met het sluiten en opnieuw beginnen van een toer.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 10:58
ik haak ook steeds in spiralen en eindig gewoon met 2 halve vaste.....
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 11:34
Ik doe altijd in de eerste steek een veiligheidsspeld, makkelijk om na te tellen en je weet meteen wanneer je rond bent. Hoop dat je na het lezen van al deze tips "lol" krijgt in het haken.   
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 14:58
Wow, dat was leuk en snel! Het mandje is af en ik heb al jullie suggesties meegenomen. Zal er straks even een foto van maken. 
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 16:40
Fotootje binnen (met flits)

en buiten (geeft toch de beste kleur)

Was superleuk om te doen. Ik denk dat ik een paar kleintjes ga maken als valentijnscadeautjes. 
Iedereen bedankt voor de tips en suggesties! Jenny natuurlijk voor het leuke idee!

Magtelt: ik heb gebruikgemaakt van jouw idee aan het eind: 2 vasten, daarna 2 halve vasten en tenslotte nog een ronde halve vasten. Dat laatste had ik weer ergens anders gelezen als 'nette' afwerking. 

Deze hou ik zelf, kijken of ik de kleine foutjes er nog uit kan krijgen. 

Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 22:19
Mooi resultaat!
Grx
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 22:36
Hij is erg leuk geworden hoor lidy,en de kleur vind ik ook mooi.
Ik ga er morgen ook nog 1voor mezelf maken,maar ook zonder hengsels.
Veel plezier ermee
Groetjes jenny
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns