Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag breinaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag breinaald
    Posted: 28 Februari 2014 om 12:31
Heb laatst bij de aldi het garen gekocht voor de sjaal.
4 bolletjes met multi-kleuren effect en beschrijving erbij hoe de sjaal te maken.
Nou geven ze aan nld 9 te gebruiken. Deze heb ik niet. Al gekeken bij zeeman, wibra ed
Nou heb ik wel nld 10 thuis. Zou het uitmaken het daarmee te doen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2014 om 12:56
Zeeman heeft wel 9 ook bij de rondbreipennen gekeken ?Of eens bij de kringloop kijken

Maar ik denk dat het voor een sjaal niet zoveel uitmaakt of je zou heel erg los moeten breien . Een kledingstuk is een ander verhaal.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2014 om 13:09
Heb ook bij de rondbreinaalden gekeken. Bij 3 verschillende zeeman filialen. Helaas.

Het is ook niet echt breien wat je moet doen. Het garen is een soort net, waar je de volgende slag doorheem moet trekken.
Moet zelf nog even goed bekijken wat ze ermee bedoelen hihihihi.
Maar het heeft geen haast, dus ga anders volgende week nog eens bij de zaken spieken.
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2014 om 13:35
je kan het met 10 breien hoor, dat maakt bijna niks uit, gewoon doen en dan is kijken hoe het wordt, volgens mij maakt het bijna niks uit
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2014 om 13:51
Hoi ien,je kunt ook je naalden bij hobbydoos bestellen.ik zag dat Renske wel 9 had,
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2014 om 11:23
Toevallig gisteren een schoonzusje hier gehad met dat garen. Naalden 9 hoeft echt niet, gaat zelfs moeilijk. Ik heb haar naalden 7 gegeven, is dik genoeg en werkt prima. Het maakt bij dit garen echt niet uit, de steek kan niet langer of korter worden als het gat in het materiaal.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2014 om 11:42
Oké lidwina, dan weet ik dat.
nld 7 heb ik ook niet. Maar die had de zeeman wel liggen hihihi
Dank je voor de tip :)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2014 om 11:58
Ien, als je wel dunnere hebt, gewoon die nemen. Maakt helemaal niets uit bij dit garen.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2014 om 12:38
Oké, ik heb 6 scheelt me weer kopen.
Dank
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 16:55
Lidwina, je zei dat je schoonzusje met hetzelfde garen kwam.
Heb je per toeval de uitleg gelezen?
Zal aan mij liggen denk, maar kan er geen kaas van maken.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 17:36

Ik heb de uitleg niet goed gelezen. Maar ik heb een paar jaar geleden van dit soort garen een sjaal gebreid, dus ik wist ongeveer hoe het ging.

Ik zal het proberen uit te leggen zo uit mijn hoofd.
Ik meen dat je 12 steken moest "opzetten". Vergeet het woord opzetten maar meteen weer.
Ik neem aan dat je gezien hebt dat je het kleine bandje dat je hebt uit elkaar moet halen. Dan is het een brede band met gaten aan een kant en kleine pomponnetjes aan de andere kant. Je werkkant is de gatenkant. Je neemt de breinaald in de rechterhand en steekt je breinaald van voor naar achteren door het eerste gat. Dit herhaal je 12 keer. Dat zijn de 12 steken. Het hele zaakje omkeren zoals bij ieder breiwerk. Dan heb je dus je breiwerk zoals gebruikelijk in je linkerhand. Je steekt met de andere pen, je werkpen, in de eerste steek, dan zou je normaal gesproken de draad om de naald slaan.  Dat kan niet, er is geen draad. Je haalt het eerstvolgende gat over de naald. En dat geheel haal je door de steek op de linkernaald. De steek van de linkernaald af laten glijden ook zoals gebruikelijk. Dit herhaal je voor de volgende steek enz. Het is dus geen echt breien zoals wij dat gewend zijn. Ik noem het knutselen.
Ik heb nog een filmpje gevonden, niet helemaal hetzelfde garen, maar wel hetzelfde systeem.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 17:52
Hoi lidwina. Bedankt voor je snelle reactie. Super

Ik was inmiddels ook even op Google gaan spieken en had hetzelfde filmpje gevonden. Dus ben al een stuk verder hihihi
Alleen staat in de beschrijving dat de ruches de achterkant van het werk vormt. Maar ze zitten zowel voor als achter.

Heb nu de bovenste gaatjes gebruikt, ws hoe meer je de gaatjes naar beneden gebruikt hoe compacter het word.

Ff uitproberen maar
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 19:11
Ik zou het niet weten. Ik had het garen van het filmpje. Ik kan je alleen zeggen dat ik vond dat de sjaal op de duur langer werd. Ik rekte hem dan in de breedte en dan was het weer een tijdje goed. Ik meen bij het stuk dat mijn schoonzusje gebreid heeft terwijl ze hier was, inderdaad de ruches aan de achterkant zaten. Wordt het niet stijf als je verder naar beneden insteekt?
Groetjes, Lida.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 23:20
Ik weet niet of het stijf word als ik verder insteek, had muziek repetitie vanavond. Dus ben nog niet verder kunnen gaan.
Ga zo nog even spieken denk :)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns