rekbare stoffen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
annekeouwejan ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 20 Juni 2014 Locatie: Hoorn Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 Juni 2014 om 18:39 |
Ik heb altijd problemen met het naaien van rekbare stoffen. Mijn naaimachine heeft geen boventransporteur, daardoor verschuift de stof altijd tijdens het naaien en zijn de bovenste laag en onderste laag van de stof niet gelijk. Gevolg is dat er rimpels in de stof zitten. Dit gebeurt ook met een stretchsteek of klein zigzag steek.
Heeft iemand hier misschien een handig tip voor? ![]() Groetjes, Anneke |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik ben niet zo heel thuis in de naaimachine.
Ik weet wel dat er stretch naalden zijn en zou een ander voetje kunnen helpen? Ook is het belangrijk de naaimachine het werk te laten doen en niet aan je stof te trekken. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Een van de tips op google is een dubbele naald gebruiken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14114 |
Ik heb net veel genaaid met rekbare stof, diverse shirts. Ik heb dit probleem niet. Ik heb ook geen boventransport. Soms over een lange naad een halve cm verschil, maar geen rimpels. Ik zou zeggen goed spelden, niet aan het werk trekken, maar wel goed plat houden. Eventueel spelden dwars steken. De tweelingnaald gebruik ik voor zomen. Die willen soms wel een beetje bobbelen, maar na even plat strijken is dat weg. Misschien wel nog belangrijk om te vermelden, ik neem maar 1 cm naad, dat zou iets uit kunnen maken. Merk nl bij een zoom van bv 4 cm dat het werk neiging heeft om te schuiven.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
als t echt recht moet ;rijgen met rijggaren, twee rijen en dan daartussen stikken,
met dunne stoffen ; rader papier of ander dun papier eronder leggen en meestikken,wel een heel gepeuter! |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Ik rijg ook altijd -is er niet uit te krijgen _ en steek m'n spelden dwars en gebruik net zoals breienmaar een strookje dun papier wat ik meestik en daarna gewoon wegscheur .
|
|
![]() |
|
annekeouwejan ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 20 Juni 2014 Locatie: Hoorn Status: Offline Points: 3 |
Dank jullie voor de reacties. Ik ga het proberen.
![]() Groetjes, Anneke
|
|
![]() |
|
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
tricot of jersey naald gebruiken, en er is opstrijk band van Vlieseline te koop.b.v. voor schoudernaden.
Ik heb ook geen boven transporteur op mijn machine en heb nooit problemen. |
|
december2011
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |