Fiberfill vulling kleuren |
Reageer |
Autheur | |
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 December 2014 om 13:00 |
Ik ben een Cat aan het haken van alpaca silk mohair garen.
om dan een goed resultaat te krijgen word het haak/breiwerk nogal open. en daardoor zie je de vulling. Ik heb de fiberfill ondanks dat het synthetisch is toch van kleur kunnen veranderen. 10 theezakjes in 5 liter kokend water laten trekken. zakjes verwijderen fiberfill er is goed onder het vocht zetten en dan een hele nacht laten staan. dan goed uitknijpen en in de centrifuge.(in een was netje ). dan het geheel laten drogen. |
|
oant Sjen
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12112 |
Post Options
Thanks(0)
|
als het dan toch lukt kan je de volgende keer misschien kastanjebolsters of notenbolsters laten trekken in water en het daar in stoppen (wordt dan waarschijnlijk nog donkerder van kleur).
waar ik als kind woonde was er een toen al oudere vrouw die haar haar ermee kleurde. |
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoe kom ik daar aan ?Bep
en u hadden ze vroegen wel synthetische stoffen. |
|
oant Sjen
|
|
geesje
Hobbyguru Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als het kan dan voer ik het object of neem een dunnere naald.......
|
|
groetjes geesje
|
|
JokeP
Hobbyguru Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
Post Options
Thanks(0)
|
Om de fiberfill weer wat luchtiger te maken zou je het in een kussensloop in de droger kunnen doen met een tennisbal.
|
|
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12112 |
Post Options
Thanks(0)
|
die zal je nu niet meer zo vlug vinden, misschien in het slijk nog zo al een half vergane. maar als de kastanjes (wilde) vallen dan kan je daar de bolsters van rapen en laten drogen en opbergen tot je ze nodig hebt. idem met de walnoten en die mevrouw haar haar was wel echt (geen pruik) |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spinaziewater voor groen .
Bietennat voor rood en boerenwormkruid voor geel . |
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien werkt een verftablet, voor het verven van paaseieren ook wel!
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oktober dus (walnoten) - je moet ze dan denk ik wel plukken, want zodra ze op de grond liggen worden het snel slijmerds
|
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
kun je dat fiberspul dan niet gewoon verven?
groet van nia |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |