Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Colportage

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Colportage
    Posted: 12 Februari 2015 om 19:16
Ik weet niet hoe het elders is, maar hier is het 3 x in de week raak. Er wordt 's avonds gebeld, ik snel naar de deur en grijp vast het collectegeldpotje. Maar nee, er staat een vriendelijke en beleefde jongeman met een heel verhaal over hoeveel ik kan bsparen op mijn energierekening blabla.

Ik wist gewoon niet hoe ik daaraf kan raken. Ik dacht al zelf een verhaaltje te printen van "Aan de deur wordt niet gekocht of besteld en de blijde boodschap hebben we tot vervelens toe gehoord".

Maar nu tikte ik op google eenvoudig in Aan de deur wordt niet gekocht en er blijken Ja/Nee-stickers te bestaan. Je kunt kiezen voor NEE tegen collectes en colportage en mensen die hun geloof uitdragen of voor JA tegen collectes en NEE tegen de andere lieden. Ik heb voor de laatste gekozen en 3 stickers besteld, á € 2,50. Eén enkele sticker is geen optie, maar die andere raak ik vast wel kwijt aan buren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2015 om 19:29
Klopt Magtelt, die stickers zijn er. Ik zelf woon in een appartement en dan kunnen ze niet zo snel binnen komen om hun "boodschap" te verkondigen!
Back to Top
Maria16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maria16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2015 om 23:06
Ik heb het uitgeprint en op de deur geplakt en je raad het al,dan nog weet men soms aan te bellen met die onzin.

Ik ben er altijd heel snel vanaf door direct te zeggen:nee geen interesse.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 00:05
ik laat de mensen meestal heel hunne uitleg doen (is beleefd) en dan zeg ik heel beleefd en nog met een hoofdknikje erbij, 'nee toch niet'

of als het echt nen hele lange uitleg is dan steek ik halverwege (denk ik) hunne uitleg mijn hand efkes omhoog (zo'n stopteken) en dan zeg met een glimlach. 'ik ga u den hele uitleg doen besparen want ik ben niet geïnteresseerd'.

maar als de jehova- of andere kudde aan de deur staat met al een ontwaak of nen wachttoren of hoe heten die boekskes allemaal in uw handen duwend, dan trek ik mijn handen achter mijn rug en zeg ik gewoon nee. En als het hardnekkigen zijn dan zeg ik : ik kom u toch ook niet lastigvallen.
Mijn buurman zegt elke keer tegen die mannen : ik ben van de sekte van de duivel.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 10:24
Wij hebben 3 collectes per jaar (afkloppen), 1 keer per jaar de Jehovas - mag ik mijn handjes dichtknijpen. Wel heb ik een niet-bellen
en niet-mailen registratie en mijn telefoonnummer uit het boek laten schrappen (is niet altijd handig, maar de echt belangrijke mensen weten het)
Ik werd helemaal tureluurs van de energie bellers, ik gebruik helemaal geen stroom dus het maakt geen fop uit bij wie ik aangesloten ben.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 11:42
Ja, je kunt wel in het Bel-me-niet-register staan, maar als je ergens lid of abonnee van bent, schijnen ze toch het recht te hebben, je lastig te vallen. Je moet ook oppassen met die zogenaamde loterijen, waar je op Internet je hele hebben en houden moet vermelden vóór je je lotcode mag intoetsen, dat is ook een toestemming om je op te bellen.

Jehova's komen hier nog maar zelden en tegen al die energieverkopers zeg ik altijd dat ik energie voor 4 heb en dat dat veel goedkoper is, dan zij kunnen leveren. Maar zij kennen alle smoezen uit het smoezenboek en proberen het toch.

Collectes mogen wel, mensen die kou en regen trotseren voor een betere wereld, laat ik niet voor niets lopen. Het bakje staat achter de deur, zodat zij niet nodeloos hoeven te wachten.

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 12:15
Doet me denken aan die stotteraar diei fantastisch was in het vekopen van bijbels aan de deur.
Hij zei altijd: "W-w-wilt u h-h-hem d-d-direct k-k-k-kopen, of z-z-zal ik eerst-een s-s-s-stukje v-v-v-voorlezen Tongue
Back to Top
Maria16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maria16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 14:58
Haha dat is een leuke C4th.
Back to Top
Maria16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maria16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 15:00
Zo kreeg ik jaren geleden iemand aan de telefoon om mij één of andere Duitse loterij aan te smeren.
Ik zei duidelijk dat ik geen interesse had,maar de man bleef door zeuren.

Nee meneer ik zei u al dat ik geen interesse had,waarop hij mij vroeg of mijn man thuis was want dan wilde hij het aan hem vragen.

Toen kwam dus even het stoom uit mijn oren en heb gezegd......ja die is er wel maar krijg je niet aan de telefoon en nu ga ik ophangen.....daaaag
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 15:32
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik werd helemaal tureluurs van de energie bellers, ik gebruik helemaal geen stroom dus het maakt geen fop uit bij wie ik aangesloten ben.

Even heel nieuwsgierig maar hoe kun je geen stroom gebruiken? Helemaal zelfvoorzienend?
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 17:43
Net als in de oorlog, de lamp aangesloten op de fiets. Als zij op de breimachine werkt, zit haar huisband te trappen.

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 18:33
ik lees dingen hier die me aan het denken zetten:
ik heb jarenlang gecollecteerd voor het reumafonds en twee jaar voor epileptiefonds of stichting.....
soms waren er aardige mensen, soms lieten mensen je 5 minuten in kou of regen staan en gaven dan 30 cent Confused
doe dan gewoon de deur niet open, dacht ik dan.
ik ben gelovig (niet bij jehova) en ik evangeliseer niet maar het doet me op een of andere manier toch zeer als ik hoor wat sommige mensen tegen bijvoorbeeld jehovas zeggen. ook dan denk ik, doe dan gewoon niet open.

mensen van energiebedrijven geven jouw gegevens aan elkaar door. moet je maar opletten, als bij de een je contract bijna afloopt, beginnen de anderen te bellen, die weten dat.
regelmatig overstappen schijnt financieel toch wel aantrekkelijk te zijn. ik ben wel in het belmeniet-register maar wordt toch af en toe gebeld. meestal maak ik ze even aan het lachen, breekt de dag weer voor ze, maar ik ga nooit op hun voorstellen in.

een keer ben ik echt heel boos geworden, hoewel wel beleefd gebleven maar daar moest ik wel alle zeilen voor bijzetten.
ik wist niet dat het bestond, stickers daarvoor. ik doe gewoon nooit open. . .
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 18:42
Die mensen die je iets willen verkopen aan de telefoon hebben altijd een verborgen nummer, dus ik neem de telefoon niet op als het een verborgen nummer is.
En toen belde de school dus blijkbaar omdat mijn zoontje ziek geworden was en of ik hem op kwam halen, maar vanaf een verborgen nummer. En ik nam dus niet op. Ze waren kwaad. Ik heb het telefoonnummer van school ingeprogrammeerd staan op zowel mijn gsm als mijn thuistelefoon, zodat ik weet dat ik die altijd op moet nemen, ook als ik in vergadering ben, maar ja als ze het dan nodig vinden dat niemand weet dat de school belt...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 18:46
Het kan ook nog mijn schoonmoeder zijn, die belt ook altijd met een verborgen nummer, alhoewel de nummers door de gsm gekend zijn.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 18:49
Ik woon in de brousse, dus verkopers komen er niet aan de deur dat loont zich niet. De jehova's komen wel, je herkent ze al van ver meestal. Ik doe dan vaak het raampje in de deur open (handig zo'n ouderwetse deur met raampje erin) en zeg zelf al dat ik geloof in het spaghettimonster en daar erg gelukkig mee ben. Dan druipen ze meestal snel weer af.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2015 om 20:58
Bij ons in de flat werden we vaker platgebeld aan de deur door energiebedrijven dan in ons huisje waar we nu wonen.
Laatst liepen mijn man en ik wel onderweg en stonden er weer twee te leuren bij anderen. En ik kon t niet laten hoor, ik hoorde ze hun riedel afsteken en ik zei tijdens het langslopen. Ik zou t NIET doen hoor! De een werd kwaad geloof ik maar ik was al een stuk verderop lol ...
Jehova´s al een tijd geen last van gehad.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2015 om 10:26
Ik heb een tijdje telemarketing gedaan, moest wel want ik kon toen niet zo snel ander werk vinden. Heb het altijd verschrikkelijk werk gevonden maar was er wel heel goed in. Als iemand zei niet te willen dan dramde ik gewoon niet door, als je er een goed oor voor hebt dan hoor je snel genoeg of die persoon het echt niet wil. En iemand iets opdringen daar hou ik niet van. We adviseerden voor alarmsystemen.  Ik heb ondanks dat ik het soort werk niet leuk vond toch enorm leuke gesprekken met mensen gehad. Later ben ik ergens anders gaan werken, belde ik naar bedrijven voor boekhoudprogramma's. Dat vond ik minder erg om te doen.  Doordat ik het werk zelf heb gedaan denk ik nu wel gemakkelijker bellers naar mij weg te werken. Ik zeg gewoon dat het zonde van hun tijd is, dat ik toch niets doe, dat ze beter de volgende kunnen proberen, meestal helpt die tekst we.l. Ook aan de deur. Ik zeg tegenwoordig heel duidelijk NEE. 

Ik heb wel een keer van een vrouw aan de deur schreeuwend de mededeling gekregen dat ik naar de Hel ging. Denk niet dat het iemand van de Jehova's Getuigen was want die blijven altijd vriendelijk vind ik.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2015 om 20:01
Originally posted by JokeP JokeP wrote:

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Even heel nieuwsgierig maar hoe kun je geen stroom gebruiken? Helemaal zelfvoorzienend?
  Niet helemaal zelfvoorzienend we hebben nog geen koe. We hebben een kudde panelen op het dak en die leveren genoeg stroom op,
we zitten wel aan het stroomnet gekoppeld. Je levert aan het net als de zon schijnt en je gebruikt van het net als de zon niet schijnt.
Je betaalt vastrecht en wat je verbruikt hebt (dat kan dus 0 zijn) en allerlei vage belastingen. Verder hebben we ook nog gas :-(,
maar we zijn aan het denken wat we daar op kunnen verzinnen, ik denk niet dat we zo'n Louvre piramide over ons huis mogen zetten LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2015 om 10:37
Misschien toch een koe aanschaffen? Die leveren ook gas, naar het schijnt zelfs zoveel dat de ozon in gaten trekt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2015 om 20:48
Sjeez Bep wat heb jij nou gedaan met die handtekeningen balk.
Een koe, laat mijn huisband het maar niet horen, hij gaat er vanavond nog 1 scoren denk ik. Hij wil ook graag een trekker,
ik vind dat alleen goed als hij er ook 20 hectare bij aanschaft en dat is bloody unlikely LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns