trui voor de kleindochter van blauwe fenna |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 Oktober 2015 om 21:38 |
en volgens haar heb ik de kip erop gestempeld. |
|
|
|
![]() |
|
dientjes ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2015 Status: Offline Points: 197 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
grappig
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Het is een prachtige trui geworden! De kip zit er waarschijnlijk opgeborduurd of gemaasd en niet ingebreid. Dat zal jouw kleindochter "opstempelen" noemen.
|
|
![]() |
|
Nespa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
erg leuk
|
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
![]() |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
das een lekere warme trui, leuk kippie!
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Ik heb zelf de andere helft van die blauwe Fenna en ik was er mee begonnen maar vond het te donker. Vond jij het niet donker ?
Of zit daarom die kip erop ? Het ligt bij mij nu op zolder te liggen
![]() |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
ja in eerste instantie vond ik dat ook en twijfelde ik. Maar ik heb ze de trui laten passen voordat ik er een kip opgemaasd heb en ze stond er keigoe mee. (en als ze ging zitten ook nog altijd)
De kleinzoon heb ik ze ook laten passen om de afmetingen ongeveer te weten en die stond er ook keigoe mee. Dus daar gaat er ook een trui van gemaakt worden voor hem. Ik heb maar 2 bollen fenna gebruikt voor dit truitje. En de kip heb ik er op gezet omdat ze dit jaar een kip is in school (kapstok gekozen met tekening op) |
|
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Beetje doorzetten dus, ik heb nu een andere kleur "F" voorrang gegeven.
|
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Wat een mooie leuke trui.grappig dat kippetje.
|
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Die is mooi zeg.
|
|
![]() |
|
Dansk ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1229 |
Prachtige trui. Kip is altijd leuk.
|
|
Annemarie
|
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi!!!
|
|
![]() |
|
Cozz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
mooie trui hoor
|
|
![]() |
|
dankjewel allemaal.
|
|
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Wat een leuke trui heb je gemaakt, voor je kleindochter, daar zal ze blij mee zijn. En nu ook 1 voor je kleinzoon maken, leuk.
Ja zo blijf je lekker bezig... |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
leuke trui en die kip helemaal natuurlijk.
hebben de kinderen bij jullie, eigenlijk schooluniformen aan ? |
|
![]() |
|
ik denk niet dat er hier nog scholen zijn waar je echt 'een uniform zoals wij het kennen van vroeger' verplicht moet dragen.
Nu is het eerder : de trui moet blauw zijn, de broek en of rok moet grijs zijn de jas moet die kleur hebben. In kleuterscholen is dat nooit geweest, dacht ik een uniform,. Lagere scholen zeldzaam. Het was vooral in de middelbare scholen die uniformen. Zo spraken wij altijd over de bruin school (bruin uniform). Maar een uniform met logo's op de hemden en schorten en dassen zoals in onze tijd dat denk ik niet dat dat nog bestaat. En als je protesteerde en je das niet aanhad (en die zo diep mogelijk in de boekentas had gestopt) kon je in strafstudie blijven. |
|
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 14102 |
Wat een leuke trui. Vooral die kip er op vind ik tof. (doe ook maar even een beetje Vlaams)
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
Ik heb jaren 70/80 vaak geroepen waarom hebben ze hier geen schooluniform. toen waren de merk kleding hot.
en als je ouders die niet konden of wilden kopen, dan werd je daar mee gepest. heel verdrietig voor veel kinderen. die van ons waren daar gelukkig niet gevoelig voor. Ik maakte alles zelf in de kleuren en modellen die ze zelf mooi vonden. en daar waren ze toen nog heel blij mee. |
|
![]() |
|
Mijn kinderen zijn naar dezelfde school geweest waar ik als tiener naar toe ben gegaan. En het verschil was toen al enorm. Het was nog donkerblauw voor broek, zwart voor rok, een beige hemd en donkerblauwe trui. (allemaal zonder logo's), en het mocht het is eender welk model zijn. Maar geen jeans dat was verboden. Ik heb toen de jeansen voor de kinderen donkerblauw geverfd en het was in orde.
Bij ons was het een rok met een split tot in de taille bijna die zo een beetje overlapt (alleen te koop in een bepaalde uniformenwinkel) De mijne was dichtgestikt met een ideetje van overlapping (gemaakt door mijn moeder, omdat zo een rok echt niks voor mij was). Een das moesten wij ook nog en een baret. En vanaf het vierde middelbaar was het verplicht om nylonkousen te dragen als er iets speciaals was. En je moest niet proberen om geen nylonkousen aan te hebben want dan kon je op het matje komen (heb ik ook meermaals voorgehad). |
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |