Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Alles geregeld voor de Brei- en Haakdag Zwolle

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Alles geregeld voor de Brei- en Haakdag Zwolle
    Posted: 17 Oktober 2015 om 10:53
Ik had nog een goedkoop treinretour 1e klas  en zag de aankonidiging voor de Brei- en haakdagen in Zwolle.
Dus zojuist de knoop doorgehakt, Big smile ingeschreven voor 2 workshops, kaartjes online gekocht en het  treinkaartje besteld, dus ik ben helemaal klaar om zaterdag 24 oktober om 6:12 uur in Kruiningen op de trein te stappen richting Zwolle.

Zijn er nog mede dozen die ook van plan zijn om daar naartoe te gaan zaterdag? Voor onze zeer gewaardeerde zuiderburen:  Ik zag dat er vanuit België een busreis is:
De bus vertrekt ‘s morgens om 07:30 uur vanuit Affligem, afrit E40.
Er is een stopplaats te Antwerpen, Hotel Crown Plaza, Gerard le Grellelaan 10, 2020 Antwerpen. Aldaar vertrek ca. 8.45 uur.
Tijdens de dag kunt u tot 17:00 uur de beurs bezoeken. 
Aansluitend terugkeer naar Affligem E40 waar rond 21:00 uur de aankomst zal zijn.

en nee, ik heb geen aandelen of belang, maar zou het wel leuk vinden om eens wat mede hobbydozen te ontmoeten. Embarrassed
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 12:29
Ik niet want 1. hebben een verjaardagsfeestje
             2. 4 uur bus heen en nog eens 4 uur bus terug zie ik echt niet zitten
             3. zijn nog niet lang terug van een weekend zwolle. De heenreis was toen vertrekken hier richting eindhoven en dan ergens eraf naar boven, heel rustige brede baan. En de terugreis zei de gps dat we langs breda moesten. En ik kwam met een hartslag van 110 terug thuis. Onderweg was er dan nog een accident gebeurt met 10 auto's op elkaar. Gelukkig heb ik die niet gezien alleen de files die overal stonden en de mensen die niet in de file wilden aanschuiven en toch op het vak voor rechtdoor gingen (waar wij dus ook moesten) en dan vooraan naast de file alles toegooiden omdat ze er tussen moesten.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 13:15
Wat een vervelende reis was dat.

Ik ga met de trein, met slechts één 15 minuten durende overstap in Rotterdam.
Het is welliswaar 3,5 uur reizen (en aan het eind van de dag natuurlijk ook weer terug) maar in de 1e klasse met een lekker muziekje via spotify, e-reader, haak- en breiwerk overleef ik dat met gemak Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 13:17
op de trein zit je toch iets comfortabeler dan dubbelgevouwen in een bus op mekaars schoot bijna.

en die 15 min is om efkes uw benen te strekken, rap een hapje verse lucht opsnuiven terwijl je naar het andere perron spurt. Perfect zo.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 13:27
Wel lief dat je dat vermeld voor de zuiderburen. Wij zitten die dag ook in Nederland, maar dan op een verjaardagsetentje..
Grx
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 14:46
Ik vind het dapper van je hoor zo'n rit Ik ben 1x op een dag heen en weer naar Brugge geweest met de trein vanuit Haarlem Ik moest kantklosgaren hebben wat hier niet te krijgen was . Overstap in Rosendaal geloof ik . En Bep dat is een gewoonte van Hollanders er lekker tussen wringen . Vroeger gaf ik ze geen ruimte maar tegenwoordig doet het me niet zoveel meer De GPS vertrouw ik niet meer . Onlangs reed er hier een auto op de treinrails ik zat erop de fiets naast toen hij afsloeg en dacht wat gaat die nu doen Hij deed dat omdat de GPS aangaf eerste afslag rechts .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 16:23
dat je op een busbaan (gewoon een straat die naast een pleintje loopt en waar vroeger blijkbaar wel met de auto mocht gereden worden) terecht kan komen door de gps daar kan ik nog inkomen, of dat je een verkeerde afslag neemt ook maar dat je niet ziet dat je op een treinspoor gaat komen vind ik wel straf. Misschien was het een slechtziende of dacht hij dat hij kon toveren en zijn voertuig in een keer in een lorrie zou veranderen.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 19:42
Afgelopen dinsdag weer eens in Nl geweest, in de buurt van IJmuiden. Zeven uur 's ochtends vertrokken, vijf over half elf daar. Terug drie uur vertrokken, 10 voor zeven 's avonds over. Verschrikkelijk, ik was doodop. Nee dank je.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2015 om 12:36
En ik pas weer in België geweest en wij rijden standaard (heen en terug) over Eindhoven - wat is dat opgeknapt geraakt daar.
Alleen beetje file gehad omdat ze net voorbij Brussel op Leonard net hun dagelijkse bamsing of uit de bocht vlieg actie hadden (en wij daar nog niet voorbij waren)

@Hulten1 - veel plezier zaterdag in Zwolle.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2015 om 15:24
Dank je LW!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2015 om 19:59
Wow en je weet waar Leonard is? Het valt mij op dat dat altijd in de fileberichten gebruikt wordt maar dat het op de borden nergens staat - iedereen weet toch waar het is. Of is dat ondertussen veranderd? Ik kom er niet zo vaak meer, steek vanaf vierarmen meestal Brussel in.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 10:26
veel plezier hulten!
ik mag niet, ga niet, koop niet!
en dat allemaal van mezelf!!
eerst maar ns wat kasten leeg haken en breienLOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 16:26
Originally posted by kvdl kvdl wrote:

Wow en je weet waar Leonard is? Het valt mij op dat dat altijd in de fileberichten gebruikt wordt maar dat het op de borden nergens staat - iedereen weet toch waar het is. Of is dat ondertussen veranderd? Ik kom er niet zo vaak meer, steek vanaf vierarmen meestal Brussel in.
Op het bord stond ongeval bij Leonard . . . en de huisband had net de kaart van Brussel voor zijn neus en ik was Zaventem en de E40
al voorbij, wat hou je dan over ??? Dus ik laat de huisband bellen met mijn broer (het gaat wat langer duren) zegt de oelewapper ik ben daar
ook net langsgekomen en ben binnendoor gereden, ik heb dat nog overwogen - maar het reed al weer een beetje, dus liever wat stremming
op het bekende dan enorm verdwalen in het onbekende.
De depannage kwam net aanrijden en lag met mij op ramkoers en er lagen wat verkreukelde ototjes rechts - dus toen dacht ik aha "Leonard".
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 16:31
Als ik in NL de knooppunt namen hoor denk ik altijd het zal wel, onderweg zie ik ze dan staan en dan denk ik aha hier is dat. Maar op de
een of andere manier blijft dat niet plakken. Alleen Badhoevedorp kan ik onthouden omdat ik met rijles daar klaverbad etiquette geleerd heb.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2015 om 13:02
en Hulten1, thuis geraakt met pak en zak? Was het de moeite? In 1 hal of in 2 hallen? Hingen de zolen nog onder je schoenen bij thuiskomst?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2015 om 18:13
Originally posted by bep bep wrote:

en Hulten1, thuis geraakt met pak en zak? Was het de moeite? In 1 hal of in 2 hallen? Hingen de zolen nog onder je schoenen bij thuiskomst?

Haha, zere voeten inderdaad, maar ik vond het de moeite waard. Was nog nooit naar zoiets geweest, maar er waren 2 hallen gevuld met aanbieders van garens en boeken. 
Was erg onder de indruk van het aanbod van "textile artist" Adrian Salomé. Later op internet verder gekeken en wauw wat maakt zij ontzettend mooie dingen van vilt en zijde. Zou graag eens een workshop bij haar volgen in Apeldoorn

Heb helaas de demonstratie wol verven gemist (zat net ff te eten en had de tijd niet goed in de gaten gehouden).

Wel deelgenomen aan 2 workshops, de eerste voor mozaiek breien op basis van hetgeen Barbara G Walker bedacht heeft vele jaren geleden. Erg leuk en nuttig. Ik ga er zeker veel mee oefenen.

De 2e workshop was voor mij een grote tegenvaller. Ests haken. Ik zag op de website alleen een fotootje waarbij niet duidelijk was hoe dun het garen (en dus ook de haaknaald) was waarmee gehaakt werd. Voor mijn artrosehanden veel te veel gepeuter, dus een totale mislukking. Unhappy Heb haar ook geadviseerd de volgende keer erbij te (laten) zetten dat het om heel fijn haakwerk gaat.

Terug naar station stond daar mijn trein alweer klaar dus kon ik lekker onderuit zakken. Om 7 uur zat ik weer lekker thuis met mijn benen omhoog na te genieten van de dag.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2015 om 20:03
Amai, 2 hallen vol. Mijn man en broer hadden gezegd dat het grote hallen waren (toen met vogels gevuld). Voor de Belgen een vergelijking :
volgens hen gemakkelijk 2 maal de neckerhallen.

Idd op het fotootje ziet het eruit als met een haaknaald 2,5 à 3 gehaakt. Was het met nog dunner garen en haaknaald? Of kan je het ook met een grotere haaknaald maken?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2015 om 15:56
Haaknaalden die beschkbaar waren voor de workshop zaten tussen 0,75 en 1,5 .  
Het patroontje dat ik erbij kreeg wil ik inderdaad eens proberen met een grover garen en haaknaald. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2015 om 16:34
oei, dan moet ge ni alleen goede ogen hebben maar ook ni al te brut.
Ik heb mijn arsenaal boven gehaald, en de kleinste die ik nu nog heb is 1,25. Ik had er nog kleindere maar die zijn gesneuveld door het niet voorzichtig eruit halen (kopkes geplooid en vervolgens afgebroken met ze terug recht te willen trekken)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns