Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Koekenzingen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Koekenzingen
    Posted: 31 December 2015 om 11:17
Kinderen komen weer eens met een volgeladen tas terug van het koekenzingen, alleen hier in de straat, in een rustig dorpje. Heb het eens op de weegschaal gelegd: 1730 g snoep, koeken en chips. Wordt weer buikpijn....
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 11:22
Hier is het gelukkig nieuwjaar heb oe de toet al klaar, en ook dan krijgen ze een nieuwjaarszak. Maar het wisselt, de ene straat wel
de andere straat niet. Bij mijn schoonouders (lintbebouwing) zie je ze met skelters met een aanhangwagen door de straat
trekken . . .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 11:24
Wat grappig.
Koekenzingen kennen wij hier niet.

Lijkt een beetje op Sint Maarten, dat doen wij (Noord Holland, in ieder geval) op 11 november.

Maar 7 pond snoep, koek enz... is niet te weinig.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 12:48
koekzingen, nog nooit van gehoord!
weer wat geleerd!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 14:01
waar is de tijd dat wij dat als kind ook deden als we bij moemoe en vava waren op 1 januari en dan ook echt alleen maar koeken kregen. Zo van die ronde met gekleurde glazuur op die dan ook weer versierd was met strepen of toefkes andere kleuren glazuur.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 14:25
ik ken er niets van!
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 14:26
Grappig, had er ook nog nooit van gehoord. 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 14:58
hier word er ook niets aan gedaan. wij mochten vroeger in de 9straat 11 huizen0, wel nieuwjaar wensen op 1 januari.
we kregen dat 1 of 2 centen.
oant Sjen
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 16:03
Het is erg plaatselijk, ik kende het ook niet toen ik hier kwam wonen ben met Sint Maarten opgevoed. Gevolg was dat we het eerste jaar niets in huis hadden en dus meteen met een goede reputatie begonnen in de buurt. De gemeente stelt op strategische plaatsen kraampjes op met warme choco voor de kinderen en jenever voor de papa's die meestal op gepaste afstand de kinderen volgen om een oogje in het zeil te houden. Als ontaarde moeder heb ik mijn kinderen (8 en 9 jaar) alleen op pad gestuurd, de hele buurt loopt immers rond om kinderen in de gaten te houden en iemand moet toch thuis zijn om koeken uit te delen. Als kind gingen wij trouwens altijd alleen opmstap. De buurgemeente doet meer aan Driekoningen, dus de echte opportunisten wagen hun kans over een weekje nog eens.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns