de oermoedertrui |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 Januari 2018 om 10:39 |
verwijderd
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wauw wat goed gelukt die middelste strook
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Hoezo niet de mooiste?? Ik vind de trui helemaal te gek. Super!
![]() Juist dat grillige effect en de aardetinten (schaapjeskleuren) geven er een oer-uitstraling aan. Ik vermoed dat er van alle drie de kleuren ongeveer evenveel in verwerkt is. (In gedachte ben ik alweer restjes aan het verwerken.) |
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Juist wel de mooiste!
Heel creatief en zo zie je maar.... het hoeft niet allemaal symmetrisch te zijn. Ik vind het wel een goed idee zo. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Eindelijk zien we de oermoeder trui ,maar wat is die mooi ,knap gedaan👍
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8174 |
Wat is de mooiste . ?
Ik weet niet wat je verder in je kast hebt liggen ,maar ik vind deze echt heel mooi . Juist die zig zag maakt hem apart . |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23695 |
Heel mooi. Er was een tijd dat dit erg trendy was, grillige a-symmetrische patronen. De kleuren zijn ook fraai. Echt oermooi, oermoeder.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
ik had van elke kleur nog 2 bollekes en van de beigebruine nog ietskes meer. Oorspronkelijk was de onderste witte boord er niet aan en wou ik daar een col van aan de trui maken. Maar bij het passen vond ik ze te kort. Dus opzetsteken terug opgepakt en een boord er bij aangebreid. En na al die 6 vorige truien met elastische afzet (bovenkanten en mouwen) zat dat zo in de vingers dat de boord dus ook elastisch was afgezet met als gevolg de ene teut na de andere. Natuurlijk had ik de zijnaden van die boord ook al goed dichtgenaaid zodat ik niet meer kon losmaken. Dan met de haaknaald er maar een toer vasten onder gehaakt en veel steken overgeslagen zodat de teuten niet zichtbaar meer waren.
De kleuren van de dochters heb ik bewust aan de zijkanten en de mouwen gehouden omdat het vroeger toch handenbinderkes waren en de kleur van de schoondochter in het midden omdat ge die later krijgt en in uw hart moet sluiten (daarom begint het witte wat hoger in de oorspronkelijke trui). De grillige vormen is omdat het niet altijd even gemakkelijk is (het breien ervan daarentegen wel). Van wintertruien heb ik er eigenlijk maar 2, nee ik ben aan het liegen, 3, maar die derde is een warme zachte rode met veel witte verfvlekken op die er niet uitgaan. (ik ben zo'n zorgzaam type die wel truien en tshirts heeft om te schilderen maar die dan vergeet aan te doen en begint te schilderen met de kleren die ik aan heb. Normaal gezien smos ik bijna niet behalve als het nieuwe kleren zijn). |
|
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
deze trui is prachtig geworden. Vooral het vak in het midden is goed gelukt
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Zeker de diepere betekenissen die je aan het middenstuk hebt verbonden, maken het heel bijzonder.
|
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
bijzonder mooie trui heb je daar gemaakt Bep |
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
knap! heel mooi!
|
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Haha Bep jou uitleg is toch super ...
![]() |
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
dankjulliewel.
|
|
|
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Je trui is wel heel mooi Bep.
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
Ik vind hem juist heel erg mooi.
|
|
![]() |
|
JMB ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Wat een geweldige trui, mooi door het ontwerp, het verhaal erachter en ook mooi door je breiwerk. Prachtig.
|
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Gave trui!! Ziet er ook heel lekker warm uit
|
|
![]() |
|
kdankjulliewel.
Ja ze is warm, aangenaam zacht warm. En nu weet ik waarom de alpaca's daar boven in die bergen geen kou hebben maar ook niet zweten. |
|
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Wat een mooie trui heb je gemaakt. De uitleg van waarom je hem zo gemaakt heb, vind ik heel bijzonder om te lezen. In 1 woord top.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |