Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenNieuw

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Philie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Nieuw
    Posted: 21 Juni 2008 om 15:22

Hallo dames,

Zag de mooie omslagdoek van Vivaldi en die wil ik weleens gaan proberen. Heb nog nooit gehaakt maar voor alles is een eerste keer. In het patroon wordt uitgelegd wat l. en v. betekend en dat snap ik nog wel maar wat is tr. meestal staat er dan een getal bij ?

Philie.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2008 om 16:35

Tr is toer, en het is getal is het nummer van de toer waar je dan bent. Eerste toer, tweede toer enzovoort.

Maar als je nog nooit heb gehaakt zou ik eerst met iets makkelijks beginnen, het is toch zonde van je mooie (en dure) garen als het mislukt. Eerst eens met ander garen een proefje maken om de steken onder de knie te krijgen. Vivaldi is mohair garen en heel erg moeilijk om uit te halen als je een foutje heb gemaakt.

odette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2008 om 18:30
Je zou hem eerst met een goedkoper garen kunnen maken. Of begin met een poppenomslagdoek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Philie View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2008 om 08:50

Ja Bedankt,..........Ik was ook idd met een proefje bezig om te kijken of ik het zou kunnen. En ik kom er dus vanaf het begin al niet uit. Er staat bv :

haak voor de 1tr 5 l en sluit die met een 1 hv.......ok

1e tr: 1 v om de ring........(dus dat zijn er dan 5 ? want mijn ring bestaat uit 5 l)

12 l heraal steeds totaal 12 keer en sluit af met 1 hv in de eerste v van het begin van de tr = 12 boogjes..........waar zet ik die boogjes vast in de de 1 tr als ik daar maar 5 steken heb ?  enz enz..........

Met andere woorden wie kan me uitleggen hoe ik dat eerste vierkantje moet maken want ik begrijp de uitleg van het haken nog niet.

Philie.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2008 om 09:12
Je hebt dus eerst een ring van die 5 lossen,om die ring haak je eerst een vaste,dan haak je 12 lossen,en dan weer een vaste om de ring,dat doe je totdat je 12 boogjes hebt van 12 lossen.Die boogjes zitten dan met vasten om de ring vast..Hoop dat het duidelijk is ,uitleggen is toch moeilijk.
Back to Top
marinda View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2008 om 15:45
veel succes met het leren haken
zelf ben ik ook net begonnen en het gaat me tot nu toe goed af, op internet is gelukkig veel te vinden en te leren.
groetjes marinda
alles kunnen we leren. (hoop ik)
Back to Top
MissWithBird View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2008 om 15:51

ff een extra uitleg,, ik snap dat je niet echt weet hoe je die vasten om de ring moet vast maken.

dit doe je door de haaknaald in het gat (midden) van de ring te steken. sla het draad om de haaknaald en haal deze weer terug. je hebt nu 2 lusjes om je haaknaald. sla nog een keer het draad om de haaknaald. haal deze door beide lusjes en je hebt een vaste om de ring.

ik hoop dat dit je ook wat meer duidelijkheid geeft. suc6 ermee.

groetjes arianne

ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns