Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenpijn van het breien

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elsje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: pijn van het breien
    Posted: 29 December 2008 om 10:05
heeft iemand tips om de pijn uit mijn nek en schouders te verminderen.?
sinds ik brei ben ik verslaafd en nu heb ik al twee dagen erge pijn op bh hoogte. ik denk dat het van het breien komt. maar wil echt niet stoppen. alle tips zijn welkom.
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 11:41
Oh ja, dat gevoel ken ik maar al te goed, even rust met breien is het allerbesteprobeer een andere houding te zoeken, hoge stoel, pennen iets anders vasthouden lager,  en niet te lang achter elkaar, hoe moeilijk ook, maar toch even helelmaal niet breien is wel het beste. Sterkte ermee, en doe echt (tijdelijk) even rustig aan, groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 11:54

Ik geloof dat het in het boek Breien voor Dummies staat, een aantal ontspanningsoefeningen voor als je lang achter elkaar door breit.

Misschien zit er wat voor je bij...?

Groetjes

Iris

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 13:40
Als ik een stijve nek en stijve schouders heb, maak ik een grote draai met mijn hoofd en met mijn armen, je voelt het dan soms klikken in je schouderbladen, maar het helpt wel. Niets forceren, natuurlijk, gaan zover als je kan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 14:06

herkenbaar probleem,kort breien,dan wat bewegen,de naalden laag houden en er vooral aan denken dat je niet je schouders optrekt.beter iets laten hangen de schouders dan span je ze minder aan.

Ik brei zelf nu op rondbreinaalden,met de draad links,dan kan je zelfs je handen op je schoot houden,scheelt een stuk.

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 19:59
ken ik ook, ik brei steeds met pauzes, dus ik brei een stukje, neem iets anders en doe weer verder, bij hevige pijn vraag ik ook steeds een nekmassage aan manlief helpt ook om de pijn te verzachten
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
culimieke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 20:03
piep

tja is met alle handwerk of zelfs pc die je lange tijd na mekaar doet, toch niet overdrijven hoor, al is een verslaving een verslaving he
dus toch een tipje,
een kersepttenkussentje of zoals ik heb een elektrisch kussen ontspant de spieren ook

knufje culi-frutselmieke
[URL=http://imageshack.us][img]
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 20:12
Hoe moeilijk het ook is toch af en toe stoppen met breien  ik heb dat nu aan mijn pols met het haken en de enige remedie is af en toe stoppen
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 22:02
armen dicht bij je houden niet met breien en regelmatig rust,en schouders naar beneden houden licht ontspannen  breien.
heb ik van therapeut,maar hij zei liever helemaal niet breien.
maar ja ,dan mag je niets meer aan je hobby doen,lekker he,groetjes stridje
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 22:21

hoi hoi,

mijn moeder heeft dit ook en ik heb toen bamboe brei naalden voor haar

gekocht die zijn zo licht en zij zegt dat ze het verschil voelt,

dus misschien is dat wel een idee,

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
elsje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 22:40
dank allen voor de tips. ik heb tweedagen pijn een dag niet gebreid was over nu van daag weer wel en ik voel het weer nek en hoog in de rug erg naar allemaal.
stoppen vind ik geen optie. dus dan maar af en toe met pijn    ennne ik heb nog zooooveeel plannen
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2008 om 12:13
kookwekkertje ieder kwartier af laten gaan en de boel aan de kant leggen, alles bewegen, rekken en ontspannen

leer ontspannen te zitten! armen laag schouders laag rug en nek recht en niet te snel breien

misschien brei je minder en langzamer, maar met een goede houding en ontspannen spieren win je jaren beweeglijkheid!
Back to Top
Maria Johanna View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2008 om 13:05

Neem een rode lamp en zet hem op je schouders en nek tijdens het breien. Heeft me enorm geholpen toen ik perse een werkstuk klaar wilde hebben om weg te geven.

sterkte

Maria

Back to Top
elsje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2008 om 13:31
ik heb een tuin stoel binnen gezet. dan zit ik met rechte rug en ontspannen met de armen op de leuning. zo gaat het wel redelijk !!!!
Back to Top
Moesje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2008 om 16:39
Wat eerder al gezegd is, de draad links, dat helpt echt. Neem ook voor rechte lappen rondbreinaalden, dan rust het werk in je schoot en hoef je niet de hele tijd het hele gewicht hoog te houden.
Groetjes, Moesje
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2008 om 18:03

Ik sluit me aan bij regelmatig eens ronddraaien van nek en schouders en de kersenpitkussentjes. Dit raadde mijn kinesist me aan en het helpt best goed! Ik brei wel gewoon verder als het kersenpitkussen op mijn schouders ligt, mag eigenlijk niet maar k merk wel verschil!

Groetjes Daisy

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2008 om 20:57

Ik denk dat je ook even over de 'roze' tip van Daisy hierboven na kunt denken. Ik vind het in ieder geval (evenals de andere tips) een hele goede!

Misschien brei je veel te gespannen en strak? Leg het patroon voor je op een keukentafel, dan leun je vanzelf wat terug om goed te kunnen breien. Probeer continentaal te leren breien?  Sla de draad wat losser om, dan hoef je niet zo te duwen en te trekken aan je werk!

Breien is een hobby en van een hobby moet je lekker genieten en de aardigheid gaat eraf als het 'kommer en kwel' wordt.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 11:17

Als je met de rechterpen onder je arm breidt, houd je het werk automatisch hoog. Probeer eens de ander breitechniek, hierbij houd je de pennen op schoot en dus is dit ontspannend voor je bovenrug en schouders. Je moet wel met je linkerhand (wijsvinger) de draad leren omslaan. Hiervoor kun je kijken op knittinghelp.com .

Voor mij was dit de oplossing, ik heb eerst geoefend in de andere techniek, die noemen ze daar de 'continental way', met de naald onder je arm heet daar de Englisch way. Succes Jansje

jlt
Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 19:32
Originally posted by Moesje Moesje wrote:

Wat eerder al gezegd is, de draad links, dat helpt echt. Neem ook voor rechte lappen rondbreinaalden, dan rust het werk in je schoot en hoef je niet de hele tijd het hele gewicht hoog te houden.

Heel herkenbaar allemaal! Wat een pijnlijke verslaving is dit zeg

Ik heb twee sets bamboe rondbreinaalden op Marktplaats gekocht en ben ook met de draad links gaan breien. Dat scheelt een stuk ja, je hoeft niet steeds met je rechter arm de 'omslaan'beweging te maken. Is minder belastend en rustiger breien.

En die naalden wilde ik al veel langer hebben, dus was die nekpijn een goede smoes om ze aan te schaffen
Ik ben er heel blij mee en ik zie het maar als een investering voor de rest van mijn leven: als je het aankoopbedrag uitsmeert over bv. 20 jaar is het niet duur.

Maar het beste is natuurlijk: geregeld even stoppen, wat oefeningen doen en proberen je verslaving in toom te houden. Lekker buiten gaan wandelen en dan flink met je armen zwaaien.
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 20:36
STOP als je nog kan, zodra het pijn doet en liefst nog daarvoor.
Ik ben zo'n eigenwijze hark die gewoon stug door is gegaan (niet aanstellen, gaat wel weer over) en ik heb nu chronische RSI in beide handen/armen (clavio-cortaal compressie syndroom om precies te zijn) en het is een combinatie van handwerken, computeren en zware post, maar ik zal nooit meer een hele avond of dag kunnen hadnwerken zoals vroeger, zonder pijn, krachtverlies, wakker worden van En met slapende handen/onderarmen/vingers, dingen uit mijn handen laten vallen, gevoelloosheid, affijn, één brok ellende.

Als je stug door blijft gaan krijg je op een gegeven moment zelfs ontstekingen in je spieren , pezen en gewrichten (ja, ik ook) en helemaal pijnvrij ben je nooit meer. Dat is geen enkele verslaving, hoe leuk ook, waard.

Probeer in elk geval elk half uur ongeveer, uur eventueel, dat je handwerkt af te wisselen met ongeveer even lang (!) minder intensief werk. Stoppen, ontspanningsoefeningen, en afwisseling dat zijn toch echt de toverwoorden. Dan kun je het heel lang volhouden.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns