Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhaakvraag over afkanten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Loulou View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: haakvraag over afkanten
    Posted: 16 Maart 2009 om 13:55

Hallo!

Ik ben een babyjasje aan het haken van een patroon van Babydrops (patroon 14-5) en ik had een vraag over afkanten.

Het werk bestaat uit stokjes. Aan het begin van een toer begin je met een "nep-stokje" (drie losse steken). Nu moet ik gaan afkanten door twee stokjes samen te haken, dus door 1 stokje te haken maar te wachten met de laatste omslag en doorhaling (= 2 st op de pen), dan 1 stokje te haken in de volgende steek en de laatste omslag door alle 3 de lussen op de naald te halen.

Nu begrijp ik niet wat ik moet doen met het nepstokje. Maak je eerst een nepstokje en ga je dan afkanten met twee nieuwe stokjes of moet je het nepstokje gebruiken om mee af te kanten?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want de baby voor wie ik het maak als cadeautje komt al over twee weken...

groetjes Louise

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 14:27

Halo Louise,

zelf ben ik geen goede haakster, maar kijk eens bij   www.jessica-tromp.nl daar vind je veel onder rubriek haken en links bij haakpatronen

hopelijk kun je hier iets mee

groetjes rita

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 15:59

ik heb ook een keer een vestje gehaakt en ik sloeg gewoon de 1ste steek over. dan minder je dus vanzelf. zo hoort het off. niet maar het is niemand opgevallen. zelfs mijn schoonmoeder niet die daar toch heel prcies in is.

succes ermee

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 17:25
Ik denk dat het mooier en ronder loopt als je de eerste (die nepsteek zoals jij dat noemt) gewoon maakt en dan 2 stokjes samenhaakt (minderd). Als je de eerste steek overslaat wordt het zo hoekig. Maar als je er later nog een randje aanhaakt of een mouw inzet maakt het niet zo veel uit, dan zie je dat hoekige niet meer terug. En met een steek valt het sowieso wel mee.
odette
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 17:55

Volgens mij maak je eerst het nepstokje en daarna de 2 stokjes samen. Hierdoor krijg je dan een 'schuine afkanting' . Dit is mooier dan zo'n rechte hoeken.

Nadine 

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2009 om 18:16
Ik doe het zoals Dine,eerst de drie lossen en dan het tweede en derde stokje samen haken.
Back to Top
Loulou View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2009 om 15:10

Bedankt voor de tips!  Ik haak nu eerst de 3 losse en kant daarna af. ziet er mooi uit!

groetjes Louise

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns