Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhaken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: haken
    Posted: 20 Maart 2009 om 14:34

Het breien heb ik redelijk onder de knie, nu wil ik ook het haken weer op gaan pakken.

ben nooit erg ijverig geweest met haken, de basis ken ik een beetje, maar weet amper het verschil tussen een losse en een vaste :)
van de week heb ik een boekje gekocht, 300 haaktips en technieken, en dat ziet er duidleijk en te begrijpen uit.

Met wat voor iets kan ik het beste beginnen met haken? Zal wel eerst een beetje moeten oefenen, maar wat is een makkelijk iets om mee te beginnen?

Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 14:46
een pannenlap
maak een gele of geel met wit in het midden ( heb je een gebakken eitje :) )
zo heb je gelijk een voorjaarspannenlap.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 14:46
Op Youtube kun je heel vel filmpjes vinden over haken. Om precies te zien hoe de steken moeten, of de lastigere dingen goed te kunnen bekijken.

Zelf zou ik adviseren : maak eerst eens een paar rechte lapjes, desnoods gestreept, in verschillende steken eventueel, om de techniek goed onder de knie te krijgen en te kijken welke dingen je eventueel fout doet. Zelf sloeg ik in het begin bijvoorbeeld nooit het allereerste gaatje na de keerlosse over, zodat mjn werk steeds breder werd. Met zes vierkante proeflapjes heb je alvast  een leuk blok gehaakt.

Heb je echter een boekje, dan staat er vast ook tips in hoe je rond moet haken (bijvoorbeeld een cirkel, van vasten of stokjes) of leuke oma=vierkantjes (vierkantjes van enkele toeren afwisselend blokjes en gaatjes).

Eigenlijk maakt het niet zo vel uit wat je maakt, als je de techniek maar een beetje onder de knie krijgt. Van elk lapje of paar lapjes is wel een tasje, een speeltje of een sleutelhangertje te fabrieken, maar gewoon een proeflap is ook gene schande hoor.

Mocht je je aan Amigurumi willen wagen en je hebt al een heeel klein beetje haakervaring met meerderen en minderen opgedaan, dan kan ik je het inktvisje aanraden. Lossen, Vasten, meerderen, minderen, meer is het niet.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 14:47
Ach ja, pannelappen ; ik denk er niet eens aan, maar zo eindigen mijn proeflapjes inderdaad ook heel vaak. Lapje klaar, randjeerom, lusje er aan, klaar is je pannelap. En je hebt er nooit teveel van. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 16:02
Of onderzetters daar kan je ook mooi mee oefenen met meerderen.
odette
Back to Top
juffie View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 16:58
Op hobbydoos.nl staan de technieken en als je een eenvoudig patroontje probeert lukt het zeker. Ik ben met de ballerina begonnen, na 30 jaar geleden gordijntje en met de tips op hobbydoos.nl kwam ik er heel goed uit.
Succes ermee,
Groeten
juffie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns