|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Nancy ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1009 |
![]() Posted: 27 Mei 2009 om 10:36 |
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het haken van knorretje. Ik heb de Nederlandse vertaling gekregen. Maar nu zit ik met mijn handen in het haar. Ik ben de armpjes aan het aan zetten deze wil ik op een andere plaats hebben als op het patroon. Dus hoe nu verder. In toer 20 moet je na 1 steek te hebben gehaakt in de arm 5 lossen haken. misschien een beetje onduidelijk maar ik kom er niet meer uit. Wie kan me helpen. Alvast bedankt. |
|
![]() |
|
wollieland ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 28 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 317 |
![]() |
kun je een copie laten zien? als ik het goed begrijp , worden die 5 lossen de opening om later de arm aan te haken?
|
|
groetjes Bettie
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Ik snap niet waar je de armen wil hebben,ze zitten gewoon aan de zijkant.Ben je de zittende knorretje aan het haken? Die 5 lossen zijn bedoeld als overbrugging naar het lijf,je moet dat ook in de volgende toeren doen. Als je de armen ergens anders wil,kan je proberen het lijf verder te haken ,en de armen er later apart aan naaien. |
|
![]() |
|
Nancy ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1009 |
![]() |
Hoi Bettie stuur je wel even een mail.
|
|
![]() |
|
wollieland ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 28 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 317 |
![]() |
in toer 19 heb je 3 steken van de arm samengehaakt met 3 steken van het lichaam. 20e toer: je hebt het werk gekeerd, en nu 3 vasten (dan ben je weer bij de arm)-1 meerdering - 1 vaste in de steek van de arm meteen naast de 3 vasten van de vorige toer - er blijven nu steken van de arm die je nog niet vast gehaakt hebt, dat zijn die 13 steken die je over moet slaan om dit te overbruggen en geen platte arm-zet te krijgen, haak je de 5 lossen. nu weer 1 vaste aan de andere kant van de arm (nu heb je 5 steken totaal van de arm aan het lijf gezet) en nu gewoon patroon weer volgen en bij de andere arm het zelfde.
ps. toer 21 en 22, staat 2x 1l,werk keren, dit hoeft maar 1x als je er nog niet uit komt geef je maar een gil. dan probeer ik het anders uit te leggen. |
|
groetjes Bettie
|
|
![]() |
|
![]() |
ps: ik vind de optie van Corrie ook wel wat. op de plaats van het lichaam waar je die 5 lossen moet haken, haak je gewoon vasten. en later naai je de armen er appart aan. lijkt me een stuk makkelijker. |
|
groetjes Bettie
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Dat heb ik nl.gedaan,snapte er toen niets van,dus maar zo opgelost.Inmiddels snap ik deze manier wel,ben het nog een keer tegengekomen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Dank jullie wel voor jullie hulp. Ik heb het in tussen een
heel eind uit gehaald en haak gewoon helemaal rond en zet de armen er later op. Dan moet het hoofd nog dus ben benieuwd hoe ie gaat worden en of ie nog lijkt. |
|
![]() |
|
![]() |
Ik dacht ga het op mijn manier doen. Maar ik denk dat ik
het weer uit ga halen ben niet tevreden. Ik had zo gehopt dat ie het weekend af zou zijn. Maar ja dan maar buiten in de zon voor poging 3. 3 maal is scheepsrecht. |
|
![]() |
|
![]() |
http://picasaweb.google.nl/breioma/Corry#5146028777240922514 misschien heb je iets aan deze foto,zo ziet de mijne er uit. Ik weet alleen niet meer hoe ik het gedaan heb. |
|
![]() |
|
![]() |
Dank je Corry, ga hem er naast leggen. Hij is onder tussen
uitgetrokken en begin gewoon opnieuw. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |