|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
phofstra ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 06 Juli 2009 Status: Offline Points: 4 |
![]() Posted: 06 Juli 2009 om 12:19 |
Ik zit er over na te denken een site op te zetten waar mensen zelfgemaakte producten kunnen kopen en verkopen. Hiervoor ben ik op zoek naar mensen die hun zelfgemaakte producten via internet willen verkopen. Misschien een beetje een schaamteloos oproepje (helemaal omdat het mijn eerste bericht is op deze site), maar ik probeer het in ieder geval even op deze manier. Ik zal eerst even wat meer over mij en mijn ideeen vertellen.
Ik ben Pieter Hofstra en ben vanaf mei 3 maanden vrij van mijn werk. Oorspronkelijk was ik van plan deze tijd te gebruiken om een winkel op internet te beginnen. Jammer genoeg bleek al vrij snel dat de ideeen die ik had lastig te realiseren waren. Met name bij het inkopen kwam veel meer bij kijken dan ik vooraf had verwacht. Nadat ik tot deze conclusie was gekomen ben ik (helaas) gestopt met mijn plannen. Tijdens deze periode kreeg ik veel reacties van mensen die het een erg leuk idee vonden en zelf ook met het idee speelden een winkeltje via internet te beginnen. Onder deze mensen waren toevallig (?) een aantal mensen die allemaal het idee hadden hun zelfgemaakte producten (zelfgemaakte kettinkjes, kleding, etc.) via internet te verkopen. Omdat ik ze hiermee wilde helpen wees ik ze op Etsy.com. Via deze site kunnen mensen zelfgemaakte dingen kopen en verkopen. Later dacht ik hier nog eens over na en bedacht me dat Etsy weliswaar een goede site is, maar voor deze mensen niet ideaal. Het is namelijk een internationale site. Er zijn wel een flink aantal Nederlandse verkopers, maar als je zelf je producten wil verkopen kan ik me voorstellen dat het lastig (en kostbaar) is de producten naar het buitenland te verzenden. Zo kwam ik op het idee zelf een site op te zetten waar mensen zelfgemaakte spullen kunnen kopen en verkopen. Voordat ik hiermee begin wil ik natuurlijk wel zeker weten of er genoeg interesse is voor een dergelijke site. Vandaar dit oproepje. Ik ben op mijn site een klein onderzoekje gestart om te kijken of er interesse is voor een dergelijke site. Dus, heb je interesse en wil jij ook zelfgemaakte producten via internet verkopen? Doe mee met mijn onderzoekje (4 korte vragen) op http://www.pieterhofstra.com/onderzoek/survey.php?sid=5266BC. Wil je niet meedoen met dit onderzoek, maar ben je wel benieuwd naar mijn plannen? Laat gewoon een berichtje achter. |
|
![]() |
|
tammie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 6409 |
![]() |
ik heb meegedaan aan je onderzoek. goed idee
![]() |
|
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/ http://tammie1990.multiply.com https://www.facebook.com/tamara.denos http://tammy190.hyves.nl/ http://pinterest.com/tammie1990/ |
|
![]() |
|
joke z ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 23 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 22 |
![]() |
Heb je onderzoekje ingevuld Groeten Joke
|
|
![]() |
|
Claire ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
![]() |
Ik vind het geen volledig onderzoek want er staat niet hoeveel men af moet dragen bij verkoop van product.
|
|
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren ![]() |
|
![]() |
|
Lizzi ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Oktober 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 844 |
![]() |
Tja, het lijkt me wel wat... Maar vraag me altijd af hoe betrouwbaar zoiets is...
|
|
groetjes, Marlies
|
|
![]() |
|
Claire ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
![]() |
Kijk op zijn site, er zijn meerdere marktonderzoeken bij hem. |
|
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren ![]() |
|
![]() |
|
pien66 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2146 |
![]() |
Als je via internet gaat verkopen moet je best productie draaien. Ik haak voor de lol. O.K ik verkoop mijn haaksels ook maar via collega's en bekenden voor een vriendenprijsje. En een brocant winkeltje neemt spullen van mij af voor het zelfde vriendenprijsje. Ik kan zo haken waar ik zin in heb. En ik heb altijd wel vezoeken liggen. Ik kan me wel voorstellen dat als je niet niet hebt het wel aantrekkelijk is om via internet wat te verkopen, zo kom je uit de kosten van je materiaal. Mijn advies probeer de bekende verkoopsites zoals bv.marktplaats eens. Zo hoef je ook geen bemiddelingskosten te betalen.
|
|
Groeten Jacqueline
|
|
![]() |
|
![]() |
Voor een paar centen heb je een eigen website (die hoef niet groot te zijn) en je hebt alles zelf in de hand, meld je aan bij diverse startpagina's, er is tegenwoordig heel veel op dat gebied.
|
|
|
![]() |
|
phofstra ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 06 Juli 2009 Status: Offline Points: 4 |
![]() |
@Claire: Het is inderdaad geen volledig onderzoek. Het is puur een zo
kort mogelijke vragenlijst om voor mij een indruk te krijgen of er
behoefte is naar een dergelijke site. Als er inderdaad behoefte is dan
zal ik het verder gaan opzetten en meer in detail onderzoekjes doen.
Het klopt ook dat ik meerdere marktonderzoekjes heb gedaan naar andere producten. Hierover vertel ik ook iets in mijn bericht hierboven. Ik ben daar allemaal mee gestopt en probeer nu iets anders. @Lizzi: Hoe betrouwbaar het is moet natuurlijk nog blijken. Ik heb immers nu nog niks ![]() @pien66: Helemaal eens. Mijn plannen zijn ook meer bedoeld voor de mensen die net even iets meer willen doen. Je ziet dat er op internet heuze winkeltjes ontstaan waar mensen hun producten verkopen. Dat soort sites zijn best wel lastig op te zetten (helemaal om het er wat professioneel uit te laten zien). Met mijn project wil ik de mensen helpen die zelf iets willen opzetten, maar niet weten hoe ze dat precies moeten doen. En ja... Natuurlijk wil ik er ook zelf wat aan verdienen, dus er zullen idd bemiddelingskosten o.i.d. zijn. gr. Pieter |
|
![]() |
|
Marjolein47533 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 16 December 2008 Status: Offline Points: 152 |
![]() |
Ik weet wel dat dit initiatief in Amerika een heel groot succes geworden is. Hoe groter zo'n site is, hoe meer bezoekers en dus hoe groter de kans dat mensen ook jouw spullen zien. Met mijn produktiesnelheid heb ik er niets aan, ik maar ongeveer 3 dingen per jaar en heb er dan 20 ofzo op mijn lijstje staan. Maar als je veel maakt en niet meer weet waar je er mee heenmoet, is zo'n site een goed idee. Je bundelt dan je krachten met vele anderen, en dat is altijd goed.
Marjolein |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Zo.n site is misschien wel een goed idee,maar iedereen kent Etsy,lijkt me dus erg moeilijk. Ik maak wel veel,maar wil niet echt produceren ,het gaat nu naar een markt voor een goed doel,familie enz. Bovendien moet je wel heel mooie dingen maken,foto's kunnen zeer bedrieglijk zijn,kwaliteit en afwerking is vaak niet te zien. |
|
![]() |
|
Marjolein47533 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 16 December 2008 Status: Offline Points: 152 |
![]() |
Niet iedereen kent Etsy volgens mij. En het grote nadeel van Etsy is dat een heel groot deel van de dingen die erop staan niet naar NL worden verzonden, maar alleen binnen Amerika. Maar volgens mij is Etsy wel een heel groot succes en zou je zo'n soort site hier ook goed op kunnen starten. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
ook ik haak en brei voor het goede doel en voor vrienden voor niks hoe zelf niks over.want iedereen is er weg van,heb zelf alleen nog een klein beertje van zij maakt het.heel veel hier op de site doen het net zo.enkele van ons hebben zelf een webwinkel opgezet.dus ik denk dat er weinig behoefte aan is. groetjes puck |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Ik zie inderdaad dat je nadenkt over een soort Nederlandse Etsy, en hoewel ik het initiatief zeer waardeer, durf ik niet te zeggen of het ook werkelijk een succes zal zijn (al zal ik me zeker aanbevolen houden om het mee te proberen).
Ik verkoop via Etsy zowel patronen als kant en klare voorwerpen. De markt voor patronen is natuurlijk vrijwel wereldwijd, in elk geval het gehele taalgebied dat Engelse patronen gebruikt, dus inclusief west-europa, de scandianvische en zuid-amerikaanse laden. Best wel eluke business. De markt voor kant en klare artikelen IS natuurlijk al beduidend kleiner, en via Etsy is het bijna onmogelijk voor een Nederlander, omdat je dan eigenlijk vanwege de verzendkosten ook alleen de Nederlandse markt kan bedienen. Dat is een stukje Etsy dat mensen hier nauwelijks kunne ngebruiken, en voornamelijk een inter-Amerikaans gebeuren. Mijn ervaring met jarenlang ook op beurzen en dergelijke staan, is dat de markt voor zelfgemaakt in zijn algemeenheid niet groot is. Mensen vinden de spullen wel mooi en willen ze wel hebben, maar hebben geen flauw benul van de kosten van materiaal en de uren die er in zitten. Echt serieus werken om er ook iets mee te verdienen is dus vrijwel uitgesloten. Wat eigenlijk achterlijk is ; ik zie soms bij bijvoorbeeld Prenatal gehaakte knuffels staan voro tegen de 20 euro die ik voor die prijs ook wel op de markt wil brengen. Maarja, dan is het zelfgemaakt en mag het ineens niet meer dan een paar euro kosten. Hoezo krom ?? Wanneer je bedenkt dat voor een paar sokken - al snel 6 tot 8 uur werk - al bijna 7 euro aan materiaal nodig is, kun je wel nagaan denk ik hoe lastig het kan zijn dat aan de man te brengen. Ze zijn er wel, maar niet veel, en zeker niet voldoende om een site draaiende te houden. Als ik voor mezelf spreek, is mijn verkoop via Etsy en Ravelry 99,9 % patronen. Zou ik die op de Nederlandse markt willen zetten, dan moet ik ze ook in het Nederlands maken (extra werk) terwijl ik er hier never nooit geen drie per dag verkoop. En dat zijn alleen nog maar patronen. Het zou dus vermoedelijk weinig toevoegen maar wel extra werk zijn. En het spijt me dat ik het zeggen moet, maar wereldwijd is nergens de kopieer en verdeel-cultuur zo wijd verspreid als hier. Voor mij is de Nederlandse markt dus eigenlijk helemaal niet zo interessant en slechts een extraatje. Wat een Nederlandstalige Etsy aan Etsy zou toevoegen, benieuwd me en ik wil zeker kijken of ik ongelijk krijg (graag zelfs !!) maar hou door schade en schande wijs geworden mijn hart wel een beetje vast. Amerika, ja. Duitsland/Oostenrijk, ja. Scandinavie, ja. Nederland ? Nee. 'Mag' niks kosten hier namelijk. Niet voldoende om het werk te rechtvaardigen. Ik verkoop mijn patronen, en geef mijn resultaten en modellen weg als kadootje. DAT wordt namelijk altijd WEL gewaardeerd. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
new.houses ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 30 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 244 |
![]() |
Volgens mij sla je de spijker op z'n kop. Lees ook wel eens op de site van quilten mee en dan willen mensen graag een zelfgemaakte quilt bestellen, maar alleen aan materiaal ben je gemakkelijk 100 euro kwijt (zuinig ingeschat) voor een mooie quilt en dan heb je nog niet eens de arbeidstijd betaald. Meestal haken |
|
groetjes Daisy
|
|
![]() |
|
chrisje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
![]() |
tja, ik zie ook wel eens spullen te koop liggen die op de kerstmarkt voor een heeeeel veel lager prijsje zijn weg gegaan..; Maar volgens mij schuilt daar nu eenmaal het succes in, als je echt je materiaal en uren en ook nog een extraatje voor de verkoper gaat rekenen... kom ik een stuk hoger uit... Dan krijg je volgens mij je spullen niet meer kwijt en gaan mensen liever evenpersoonlijk een kijkje nemen voor ze het kopen... Ik vind het dan -ik spreek even voor mezelf, hé!- ook geen hobby meer, maar kan me voorstellen dat het voor anderen wel iets is... Geen idee of zoiets loopt, heb er niet zo'n kijk op... |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
![]() |
Ik heb ook zo m'n gedachten over een nieuwe verkoop site. Je hebt marktplaats en er is ook een site die
heet kunstzinnig.nl en koopplein.nl. Dat is in Nederland en daar kan je zelf dingen verkopen en zit je niet met bemiddelingskosten. Groeten Creaans |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() |
Ik ken het zelf ook. Idee is leuk maar ik ervaar al snel stress. Handwerken is ontspanning en moet stress wegnemen ipv geven. Voor Kika maak ik redelijk veel kleertjes waar 100% van het geld ook naar het doel gaat (garen betaal ik dus zelf!). Op mijn hyves heb ik ook mijn modellen neergezet en soms krijg ik de vraag of ik ook wat wil maken. Zodra je de prijzen doorgeef (nogmaals geld gaat naar een goed doel en niet mijn portomonnee) haakt men af of is zo enthousiast zodat ik het ga maken en vervolgens niets meer verneem. Geen probleem ik verkoop het wel via het normale kanaal. Toch remt me dat wel in dingen maken voor anderen. Zomaar iets maken en hopen dat er een markt voor is vind ik ook weer lastig, uiteindelijk wil je hier wel iets aan verdienen toch? Sja... mooi idee en voornemen, uitvoerbaarheid geen idee. Groetjes Simone |
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Handwerk is voor mij een hobby. Maak al wel eens iets voor vrienden of familie en dan hebben ze enkel het materiaal te kopen en ze weten dat het op mijn tempo zal gemaakt worden. Als ik moet beginnen breien of haken om er iets aan te verdienen komt er zo wie zo werkdruk aan de pas en dan had ik evengoed kunnen blijven werken.
|
|
![]() |
|
Viola ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 22 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 188 |
![]() |
hoi Meisjes er is al zo`n soort site of is dit niet wat je bedoeld phofstra http://www.verkoopjehobby.nl/index.php?menu_sa_id=15 tja dan kan het altijd nog |
|
http://ensaid.webklik.nl/page/ensaid-rotterdam
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |