|
Reageer ![]() |
Autheur | |
onsmarianneke ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 07 Oktober 2008 Status: Offline Points: 11 |
![]() Posted: 07 Oktober 2008 om 11:50 |
Hoi hoi ben een beginneling wat betreft haken ik weet dat ik ooit als kind zijnde een stola gehaakt heb gehad op school en begon met de punt en was enkel stokjes heeft iemand een patroontje voor mij? Het moet simpel en envoudig zijn, ook zit ik met een ziekte en heb vaak koud op de schouders en zoek iets wat ik over mijn schouders kan leggen, betereft een omslag doek of bedjasje maar gelieve zeer simpel patroontjes Alvast heel hartelijk dank groetjes van ons Marianneke
|
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
kijk eens op drops
![]() |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=108& amp;d_id=44 hier heb je een patroon vn een omslagdoek. misschien heb je er wat aan. en anders zou je een s op www.garnstudio.com moeten kijken daar heb je nog veel meer patronen. veel succes ermee.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik heb een simpele doch fraaie stola voor je:
Haaknaald 4,5, ong. 450 gr. zeer dikke wol of met een dubbele draad haken. Die grammen hangen ook weer van de looplengte af, trouwens. Zet 178 lossen op, steek in de 3e vanaf de naald en haak zo 176 stokjes. 2e toer: 6 lossen,3 steken overslaan 1 vaste, weer 6 lossen enz. dat wordt 44 boogjes. 3e toer: met 3 lossen keren, 1 vaste in het eerste boogje,* 6 lossen, 1 vaste in het volgende boogje*, tussen * * herhalen. Dat wordt 43 boogjes. 4e toer: met 3 lossen keren, 1 vaste om het boogje,* 6 lossen, 1 vaste in het boogje*, 42 boogjes. Ga zo door en kant bij het laatste boogje af. Je kunt hem afwerken met franjes, er wordt gesuggereerd van 60 cm, maar je kunt er ook pompons aan hangen of kant en klare franje kopen of band met pomponnetjes. Het ziet er moelijk uit maar het is gewoon na de eerste opzet een boog van 6 lossen en een vaste. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
onsmarianneke ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 07 Oktober 2008 Status: Offline Points: 11 |
![]() |
Dank jullie wel allemaal en heb het patroon mee genomen ik ga eens bekijken of ik er aan uit kan komen , heel hartelijk dank allemaal voor de reacties
groetjes van ons Marianneke |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
mocht je toch een vraag hebben kun je die hier zo stellen. dan kunnen we je misschien helpen.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Hier ook nog een zeer makkelijke stola/omslagdoek. Stond al eens eerder op het forum weet niet meer van wie die nu precies was.
1e toer: Haak 2e toer: 3e toer: 4e toer: Zo verder haken tot de gewenste grootte van de stola. |
|
![]() |
|
Haaknaald ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1619 |
![]() |
Hoi Odette, Dat is mijn stola patroon maar je mag het wel doorgeven hoor. Wel leuk dat iemand er nog iets mee doet. Groetjes Els. |
|
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Ik wist niet meer van wie hij nu was. Mijn moeder is hem trouwens aan het haken op haar clupje. Wordt erg leuk. Ik had een proefje voor haar gemaakt om te laten zien hoe het zou worden en nu zijn er meerderen hem aan het haken. Ik had er alleen iets aan veranderd in het midden (waar de punt gevormd wordt) haakte ik geen 5 stokjes maar 2 stokjes dan 1 losse en dan weer 2 stokjes.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
De mijne komt uit een haakboek van Lis Paludan uit de Ariadne bibliotheek. Je kunt de breedte aanpassen door een meervoud van 4 steken erbij te doen, of met dikkere of dunnere naald te haken. Ik heb hem voor kinderen en volwassen gehaakt en verschillend versierd. Mijn oudste stola van dat patroon was al groot en rekt steeds meer uit, hij is al bijna 2persoons, lekker warm.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Hopi hoi ben intussen aan het haken geslagen van een stola heb het patroon genomen van Odette heel hartelijk dank en wordt gaaf , wauwwwwwwwwwww ik ben verslaafd denk ik hihih
groetjes van ons Marianneke |
|
![]() |
|
![]() |
Het is zo lekker makkelijk om even op te pakken, toch? En er is maar één steek op de naald, dus er kan niet veel misgaan. En een stola is heerlijk als je het afwisselend koud en warm hebt, een vest is dan zo'n gewurm. Ik ga nu wel losse mouwen bij mijn stola's breien.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
En is het gelukt om dde mouwen er los bij te breien bij je stola Magtelt ? Heb je mishcien een foto van ? Vindt altijd leuk om te zien groetjes van ons Marianneke |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb ze net onder Dr. Phil afgehecht. Morgen naai ik de naad, met een gaatje voor de duim en kijk ik of er nog een duimstuk aangebreid moet worden, ik heb gewoon 2 r 2 av gebreid en halverwege pen 3,5 ingewisseld voor pen 4. Hééél toevallig heeft Ton vanmiddag een digitale camera gekocht, nog even experimenteren en dan kan ik hopelijk oof foto's vertonen.
Alleen heb ik zwarte polsmouwtjes gemaakt en had ik mijn zwarte stola weggegeven, dus nu moet ik morgen ook beginnen aan een nieuwe zwarte stola, alles ligt al klaar, boekje, haaknaald en wol. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |