Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhoe is iedereen gaan handwerken?

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: hoe is iedereen gaan handwerken?
    Posted: 09 Oktober 2008 om 12:48

ik doe al handwerken sinds ik al heel jong ben maar dan meer met papier enzo. ik was al een beedje aan het naaien gegaan maar nog geen knuffels enzo. ik ging naar een rommelmarkt waar ik een boekje beren naaien zag liggen, gelijk gekocht natuurlijk en me eerste beer met de hand gemaakt. ik ging op zoek naar meer patronen en vond deze site. toen zag ik het patroon van de harige pony en wou gelijk haken leren. nu kan ik ook dankzij deze site breien.

en nu jullie verhaal.

http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 12:50
brei en haak al vanaf de lagere school.had een vriendin die altijd breide, dus ik ging natuurlijk ook breien en dat altijd blijven doen.
quality=
Back to Top
Nousje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 12:51
Ik heb op de lagere school leren breien...een kerstbel.
Die overigens nog steeds aan de kerstboom bij mijn moeder hangt:-).
Sindsdien haak en brei ik maar ben met allerlei hobbydingen bezig..papier, klei, hout, schilderen enz enz. Toen ik de patronen van alan dart tegen kwam toen was ik helemaal verkocht en ben nu dagelijks aan het breien...en wil nog zooooooooooooveel maken..
groetjes anouschka
Back to Top
Sirk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:00
Euh, ik was het zo beu dat ik nooit mooie kleren vond in mijn maat: altijd te breed, te smal, te kort en vooral te lang. Al drie jaar lang zeg ik na elke shop-uitstap "en nu naai ik mijn kleren zelf!", maar ik kon / kan niet naaien en had geen naaimachine. Toen er dan vorig jaar in juni een naaimachine in de reclame stond, ben ik die gelijk gaan kopen, en vanaf september dit jaar ben ik begonnen aan een cursus snit & naad, dus naaien.

Maar ik vond het zo frustrerend dat ik thuis niets kon doen, en ik wou per sé "iets" zelf maken, dat ik mijn oude breinaalden (ooit eens in een gekke bui gekocht) terug boven gehaald heb. Ik ben dan begonnen aan een sjaal --> compleet mislukt, moeilijk garen. Dan een andere sjaal --> heel mooi gelukt!  En nu ben ik zo verknocht aan het breien dat ik toch die eerste sjaal met het moeilijke garen terug aan't maken ben Ik heb ook al een heel verlanglijstje ondertussen: sjaals en poncho's etc, maar eerst garen vinden!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:02
Ik heb op de lagere school geleerd breien te haten, ik schreef wel veel verhaaltjes en gedichten met tekeningen erbij. En ik kreeg geregeld zo'n grote kartonnen plaat met een uitknippopje en kleertjes, die je met lipjes eraan moest hangen. Ik ben pas gaan haken en breien voor Barbie en toen was ik al een tiener. Daarna was het een tijdje over en toen ben ik weer begonnen met kabeltruien voor de kinderen en kleertjes voor mijn dochter haar poppen. Toen werden er veel baby's geboren in de kennissenkring, moest ik daarvoor breien, en toen kwamen de sjaals, poncho's en dergelijke aan de beurt. En toen kwam ik op de site van de hobbydoos terecht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:04

Ik heb toen ik een jaar of 8 was van mijn oma leren breien. Daarna een hele tijd niet gebreid tot mijn moeder ging breien. Dat wilde ik ook leren en ben op zoek gegaan naar patronen, zodoende op deze site gekomen en tussentijds oma weer aan het breien gekregen.

Nu meer interesse gekregen in het haken, maar nog niets meegedaan. Dat komt nog.

Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:05

Ik brei ook al vanaf de lagere school. Ik weet nog heel goed dat we sokken moeten breien en 'n moeder gaf me paarse !!!!! wol mee, afschuwelijk. Ik heb ze ook nooit gedragen. Haken heb ik ook ooit geleerd maar dat is niet echt mijn ding. Daarna heb ik het "handwerken" een aantal jaren laten liggen, had er niet veel interesse meer in en ben op een gegeven moment weer begonnen met borduren. Zo langzaam ga je eens wat proberen en omdat m'n moeder veel handwerkte (breien, haken, macrame etc. etc.) heb ik dat van haar over genomen. Ook het pietje precies zijn heb ik van haar. Ik brei veel, doe kruis steek borduren (telpatronen) en quilten mag ik ook graag doen. Verder maak ik kaarten, doe wat scrap boek werk en nog zo wat en kom dus bijna dagelijks tijd te kort.

Groetjes Mistig

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:25

Op de lagere school (heel lang geleden) kregen we handwerkles van de nonnen..... Ik weet nog wel dat we de meest onzinnige onbruikbare dingen maakten, zoals een kapmanteltje (?!?). Tegenspraak en eigen initiatief werd uiteraard niet geduld. Op een gegeven moment kregen we naailes. Dat leek heel erg interressant, een lokaal met echte naaimachines.Het enige wat we daarop ooit gedaan hebben was: naaien op een stuk patroonpapier met ruiten. En owee als je niet op de lijnen bleef ! Het was echt niet leuk, de nonnen niet en hun lessen evenmin.

Na de lagere school kon je echt op naaicursus bij diezelfde nonnen. Gezien onze eerdere ervaringen liep dat niet storm....

Jaren later heb ik de schade ingehaald, heb me zelf van alles eigen gemaakt en nog steeds handwerk ik met veel plezier.

Saskia Welmoed

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:28

ik heb leren breien van mijn moeder toen in 7 jaar was. ik was toen veel ziek en dus ook veel thuis. ik verveelde me en toen heeft mijn moeder dat mij geleerd.

het naaien heb ik ook van haar maar dat kwam rond mijn 15de jaar en toen was ik ook veel aan het borduren.

ik heb zeker 15 jaar niet gebreid en dat dit jaar weer opgepakt en toen kwam ik haakpatronen tegen die ik zo leuk vond dat ik dat mijzelf heb geleerd met de comp. en met hulp van jullie.

bedankt daarvoor. en nu probeer ik andere te helpen als ze ergens niet uitkomen.

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:34
Ik wil de vanaf de huishoudschool (1984) niets meer met handwerken te maken hebben, ik vond het oersaai en stom,een jaar of drie geleden, wil de ik iets gaan doen en wilde gaan tekenen en schilderen maar die groep was zo ver gevord dat ik dacht dat durf ik niet dan maar breien, ik moet toch wat en langzaam kwam daar haken en viltpoppetjes maken bij en nu verslingerd, wat met een geintje begon is nu ernst geworden

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Charlottecw View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 14:03
Ik heb ooit leren breien van mijn oma. Dan jaren niks meer gedaan, maar vorig jaar zocht ik een bezigheid voor op de trein (ik zit elke dag een half uur op en 20 min terug op trein) zo ben ik bij het haken gekomen. Heel leuk en compact voor mijn anders verloren uurtjes op de trein.
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 14:25
Ook ik was heel jong toen ik begon met handwerken (zat nog op de lagere school). Mijn moeder naaide heel erg veel en heb van haar de kneepjes van het vak geleerd. Ook het breien heb ik van haar geleerd en door de jaren heen heel veel gedaan, maar eigenlijk nooit knuffels. Daar ben ik eigenlijk pas mee begonnen toen de kinderen heel klein waren. 2 jaar geleden heb ik een zware operatie ondergaan en heb toen heel veel in bed moeten liggen. Breien gaat erg lastig in bed, maar haken gaat prima. Ik had dat al wel eens gedaan, maar het was allemaal heel erg weggezakt, dus toen de boeken er maar weer eens bijgezocht en aan de slag gegaan. Eerst waren het alleen maar nederlandse patronen waar ik me aan waagde, maar langzamerhand toen ik de steken weer helemaal onder de knie had ben ik ook uit het engels gaan haken. Toen ik de japanse patronen eenmaal ontdekt had, ging er een wereld aan nieuwe patronen voor me open. Wel heeft het even geduurd voordat ik de moed had hieraan te beginnen maar nu maakt het me niet meer uit hoe het patroon beschreven is (al vind ik het nog wel lastig als het een frans of duits patroon is.... aan spaans waag ik me helemaal maar niet ) Breien doe ik op dit moment eigenlijk niet meer omdat ik veel last heb van rsi (zit nu dus ook al weer veel te lang achter mijn pc merk ik ) dus ik stop er maar mee en zal jullie niet verder lastigvallen met mijn verhaal.....
Groetjes
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 14:27
op de lagere school en dat we iets moesten afwerken thuis vraagde ik het aan mijn moeder.ik deed dat nie graag.En dan terug opgenomen dat ik 15 was en dan meest breien van truien en vesten .En hardanger (dat is naaien) doe ik al een jaar of 11 .
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 15:32
leuk zo die verhalen te lezen
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
NaOmi_W View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 16:24

Mn ma is rond vorig jaar begonnen met het haken van een grote sprei voor op hun bed. Daarna ging ze weer breien. Toen ik een keer mee was naar de winkel voor wol, kwam ik een boek tegen waar toch wel leuke haakpatroontjes in zaten en het werd duidelijk dat het helemaal niet ouderwets hoeft te zijn om te handwerken. Dus, omdat ik nog wat kon haken van vroeger, ben ik daar weer aan begonnen.

Ik wil ook ooit nog eens op naailes, maar moet dan wel klaar zijn met school. Ben van mening dat elke vrouw toch wel die dingetjes moet kunnen, dat ze niet voor elk losse knoopje naar hun ma, buurvrouw, schoonma, oma, of winkel moeten

Back to Top
evelyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 16:41

Ik heb op de middelbare school leren breien (een afschuwelijk luierbroekje en de klassieke muts), leren haken (een roze babymutsje) en leren naaien (een afschuwelijke "bavet", weet effe niet meer goede nederlandse woord, excuseer ), die mijn moeder zelfs heeft moeten afmaken omdat ik niet meer aan de naaimachine mocht komen (draad door hele machine en ze moesten hem binnendoen voor reparatie). Dus nadat ik de boodschap had gekregen dat ik absoluut niet handig was, 10 jaar niks gedaan.

Paar jaar geleden begonnen met sieraden maken, dan haken erbij, dan terug breien en sinds september zit ik op de naailes. (en ik heb nog maar één keer mijn machine helemaal moeten open maken  ) . Ik maak tegenwoordig ook zelf mijn stempels om stof en lint te bedrukken. Ik heb dus altijd tig projecten liggen.

Ik denk dat ik de afgelopen jaren moet inhalen . Misschien voer voor de psy ?

Groetjes,

Evelyn

groetjes, Evelyn
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 17:17
Ik ben zoals jullie weten geboren en opgegroeid in Nieuw Zeeland. Eens in de zoveel tijd kwam uit Nederland een groot pakket van onze oma en opa. Wij als kinderen konden niet wachten tot die natuurlijk open ging. Oma had altijd wel weer voor ons gebreid, leuke truitjes met korte mouwen en voor de wintertijd met lange mouwen, meer hadden we daar niet nodig in de winter, een jas hooguit voor als het regende. Ohhhhhhhhh en laat ik niet vergeten dat er ook altijd van die zwarte snoepjes in zaten, lekker dat die waren, drop dus. Toen ik 10 jaar was kwam ik naar Nederland en ohhhhhhh ik vond de mode hier zo mooi en liep dan ook regelrecht naar oma om te vertellen dat nu lange vesten in de mode waren, een hint natuurlijk voor haar en 1 week later kwam oma en dan had ze de vest voor me klaar, ik was zo blij met mijn oma. Ze kreeg op een gegeven moment last van haar handen, bleek later reuma te zijn en voordat ze niet meer kon breien heeft ze het mij geleerd..............SUPER he zo'n OMA.
GROETJES
Back to Top
marinda View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 17:54

allereerst ik vond jullie's verhalen erg leuk om te lezen.

vroegen was ik altijd al creatief, maar dan met papier, rubber,  en fotobewerkingen

ik liep een tijdje terug in een winkel en zag daar een onwijs gave gehaakte nijntje pop van anne claire petit. van de prijs schrok ik zo (60 euro) dat ik dacht dat kan ik ook wel. ik kocht het boek de happy hooker en heb hieruit de beginselen van het haken geleerd. toen heb ik de hond van de hobbydoos gemaakt en was is verslaafd.

groetjes marinda

alles kunnen we leren. (hoop ik)
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 18:46
ik was als heel klein kind al bezig met borduren en poppenkleertjes maken.op de lagere school leren breien,balen was ,dat een washandje op 4 pennen,wat later heb ik leren naaien.Altijd kleding  voor mezelf en de kinderen gemaakt.In die tijd ook goed leren breien en haken,tussendoor veel andere dingen gedaan,boetseren,pottenbakken ,quilten,maar het haken en breien is er vrijwel altijd geweest.een aantal jaren niet kunnen breien,maar heb een andere methode geleerd waardoor het nu weer kan.Andere dingen gaan nu niet meer,maar gelukkig kan ik voorlopig vooruit met breien en haken.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 18:50

WAT LEUK AL DIE VERHALEN. IK DOE OOK MEE.

IK HEB OP DE BASISSCHOOL IN GROEP ZEVEN (10 JAAR) LEREN BREIEN. MIJN MOEDER HAD DAARVOOR WEL EENS EEN POGING GEDAAN OM MIJ WAT BREIERVARINGEN OP TE LATEN DOEN MAAR DIE LIEPEN ALTIJD OP NIETS UIT. WE MOESTEN EEN POES BREIEN WAAR MIJN MOEDER ERG VEEL TIJD IN HEEFT GESTOKEN. HELAAS HEB IK HEM NIET MEER. HET VOLGENDE PROJECT WAS EEN POPPETJE/INKTVIS. DE BOL WAS GEBREID, LANGE SLINGER ARMEN/BENEN GEHAAKT. HET HEEFT EINDELOOS GEDUURT VOOR IK DAT DOOR HAD. ELKE KEER DEED DE JUF HET VOOR EN ELKE KEER ALS IK ZELF MOEST BEGINNEN WIST IK HET NIET MEER. UITEINDELIJK HEB IK HET GELEERD MAAR DAARNA JAREN NIETS MEER MEE GEDAAN. OP MIJN 15E NOG EEN POGING TOT SLOFFEN BREIEN GEDAAN. MAAR IK KWAM ER ZELF NIET UIT EN MIJN MOEDER HAD GEEN TIJD DUS BELANDDEN DE SLOFFEN HALF GEBREID ACHTERIN DE KAST. IK KWAM ZE TEGEN TOEN IK OP MIJN 19E OP KAMERS GING WONEN

TOEN IK OP KAMERS WOONDE KWAM IK ENORM VEEL BIJ MIJN A.S. SCHOONOUDERS THUIS. MIJN SCHOONMOEDER WAS AAN HET HAKEN. EEN POP. KLAAS GENAAMD. IK VOND HEM ZO LEUK DAT IK HET OOK WILDE LEREN. ZE HEEFT ME OPNIEUW LEREN HAKEN. IK HEB VERSCHILLENDE SJAALS GEHAAKT EN BEN TOEN WEER GESTOPT OMDAT IK NIET WIST WAAR IK NU GOEDKOPE WOL KON VINDEN. BEN UITEINDELIJK WEER BEGONNEN OMDAT KLAAS GEWOON OOK IN ONS HUISGEZIN EEN PLEKJE MOEST KRIJGEN. HEB HET VAN PLAATJES EN BOEKEN OPNIEUW GELEERD EN NU BEN IK EINDELIJK VERSLAAFD. VOND DE SITE VAN DROPS WAAR IK GRATIS PATRONEN KON KRIJGEN EN IN MIJN HONGER NAAR NOG MEER GRATIS PATRONEN KWAM IK OP DEZE SITE TERECHT. HEB HELEMAAL GEEN PATROON AANGEVRAAGD. IK BEN OP HET FORUM BELAND EN HEB NA EEN PAAR WEKEN MEEGELEZEN TE HEBBEN ME MAAR EENS AANGEMELD OMDAT IK HET HIER ZO GEZELLIG VOND EN IK OOK MEE WILDE KLETSEN.

ZIEZO. EEN UITGEBREID VERSLAG MAAR ACH IK BEN NU EENMAAL LANGDRADIG OP PAPIER. (MONDELING TROUWENS HELEMAAL NIET. GRAPPIG IS DAT HE? IK KAN OP PAPIER ALTIJD BETER KLETSEN...)

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns