Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenEen beetje begrip.....

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Een beetje begrip.....
    Posted: 08 Oktober 2008 om 18:57

Lieve hobbydozen,

Stel, je hobby is handwerken en je bent op zoek naar een patroontje.....of je hebt een vraag. Hoewel je weinig met computers hebt, weet je toch te google-en. En zo kom je toevallig terecht op de hobbydoos.....Met veel moeite lukt het je om ergens iets op het forum te zetten, hoewel je nauwelijks weet wat een forum is en hoe dat werkt.....En dan komen er allemaal leuke reacties. Je weet nauwelijks hoe je die dan weer moet beantwoorden...... Je probeert maar wat. En uiteindelijk durf je verder te kijken dan je neus lang is. Want het zal niet de eerste keer zijn dat je daarmee het hele computergebeuren in het honderd laat lopen, tot grote ergernis van man en kinderen. En met vallen en opstaan kom je er achter wat een forum is, dat het meer inhoudt dan even een vraag stellen. Heb dus een beetje begrip voor computermutsen zoals ik, die niet direct in de gaten had dat het een gezellige club is die graag de nieuwelingen wil leren kennen en ze vervolgens met raad en daad (en gezelligheid)bijstaan. Schrik ze niet meteen af als ze zich niet eerst voorgesteld hebben....Het geldt echt niet voor iedereen dat ze zich alleen maar even komen melden om patroontjes binnen te slepen....

groeten,

Saskia Welmoed

Back to Top
NaOmi_W View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:05

Goed dat je de meer ervaren mensen op het gebied van computers er even aan herinnert dat het voor sommigen een hele prestatie is om zich hier aan te melden en ook nog een een topic aangemaakt krijgen (  als dat gelukt is)

Zelf ben ik aardig handig met pc's / internet en begrijp ook niet altijd hoe moeilijk het voor sommigen kan zijn

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:07
saskia ,je hebt helemaal gelijk,toen ik  de hobbydoos ontdekt had ,wist ik weinig van computers en wist ook niet hoe een forum werkte.inmiddels heb ik een hoop geleerd,en heb mijn draai wel gevonden,dus zeker begrip als je iets niet snapt,hebben we allemaal gehad in het begin,alleen de jonkies onder ons misschien niet.tenslotte zijn de meesten van ons,handwerkfreaks en een aantal zeer handig met de pc,maar ook niet allemaal.
Back to Top
Fietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:07

hallo Saskia,

Ook al begrijp ik de andere wel over het voorstellen, ik snap ook wel wat jij bedoelt. Ik stoor mij er verder niet zo aan!

xxx

Geniet van elke dag!
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:13

Ik ben het met je eens Saskia, niet gelijk (ver)oordelen. Ieder heeft zo zijn redenen om niet direct een heel actief lid te zijn.

Ook ik ben via google bij dit forum binnen gekomen, maar niet echt totaal computer vreemd. Ik volg de actieve berichten, maar reageer niet zo vaak, omdat ik de vaste forumleden nog niet voldoende ken om op indringende persoonlijke berichten te reageren of simpel weg omdat ik de gezochte patroontjes niet heb.

Ik vind het hier echter een reuze gezellig forum met creatieve mensen met een heel warm hart. Jammer dat ik er op de hobbydozen dag niet bij kan zijn, om een aantal mensen achter de namen te leren kennen.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:40
Ik denk dat Saskia daar wel een punt maakt. Niet iedereen is zo handig met computers, en het is inderdaad dikwijls al een hele opgave om de computer opgestart te krijgen, laat staan om dan ook nog met internet en een forum te kunnen omgaan. Ik vind het wel tof dat die mensen dikwijls veel bijleren via zo'n forum ;-), hier is ook meestal een goede sfeer en lieve hobbydozen die elkaar allemaal graag helpen met zowel informaticazaken als leuke patroontjes of vragen of patroontjes .

Maar dat voorstellen vind ik niet essentieel, het is inderdaad altijd leuk als je weet tegen wie je babbelt, maar vergeet niet dat dit internet is, en dat internet groot is, en dat niet alle mensen willen dat je weet wie ze zijn. Sommigen houden ook liever hun privacy door een nickname te gebruiken (dat is ook het doel van die bijnamen op een forum) en zich niet voor te stellen... Ik denk dat we daar dan ook respect voor moeten hebben.

Ik hoop dat de nieuwe mensen zich hier nog steeds gezellig kunnen bijvoegen, en dat ze geen schrik opdoen als ze iets vragen en als eerste reactie krijgen "stel je eerst deftig voor en dan zien we daarna wel weer" (om het heel cru te stellen) en dat zich goed voelen in dit (oh zo leuk! :-D) online hobbyclubje.

Veel liefs,
Veerle
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:47

ik heb nu nog problemen met de cp,in heb mij eindelijk op de sokken wok kunnen aanmelden en dat heeft heel veel zweet en tranen gekost.op ravelry ik alles op stom geluk.gelukkig dat ik alles aan jan kan vragen.maar die wordt er ook wel eens ziek van.

groetjes ordinateurmuts

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:52
Ik moet Saskia voledig gelijk geven ,ik ben ook al een beetje verbeterd op de pc tot ergenis van mijn zoon dat pa niet thuis is vraag ik soms of ik er nog even op mag .Zo verslavend is het en als ik nog iets niet weet is er altijd nog de dochter
Back to Top
Mararangi View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:54
Ik kom op verschillende fora, en dit is toch één van de weinigen waar de andere gebruikers het op prijs stellen dat je je voorstelt.  En eigenlijk is dit wel fijn, je voelt je minder een zoveelste nummer in de ledenlijst. En ik moet eerlijk bekennen, ik had ook niet direct door dat ik mij niet voorgesteld had...
Back to Top
Sirk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 19:55
Applausje voor Saskia! Ik ben zelf op het randje af een pc-nerd, ik spendeer gemiddeld 4 uur per dag aan de laptop (vaak zelfs langer) en zelfs op reis check ik regelmatig mijn mailtjes, maar ik begrijp goed dat anderen niet zo goed met de pc overweg kunnen en het voor hen dus al een prestatie is om gewoon een topic te starten!

Trouwens, niet iedereen gebruikt een forum als "kletsruimte"! Sommige fora dienen ook gewoon voor vragen en snelle antwoorden, zonder off-topic geklets. Dus ik heb zelfs begrip voor mensen die zich alleen komen aanmelden als ze een vraag hebben. Ik heb dat ook al vaak gedaan, als ik een dringende vraag had over vb Franse dialectwoorden: gewoon ff op een Frans forum aanmelden, vraagje stellen en terug weg. Het forum lag me gewoon niet, ik had geen band met die mensen, dus waarom zou ik er moeten blijven?
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 20:05
Originally posted by Pelote Pelote wrote:

ik heb nu nog problemen met de cp,in heb mij eindelijk op de sokken wok kunnen aanmelden en dat heeft heel veel zweet en tranen gekost.op ravelry ik alles op stom geluk.gelukkig dat ik alles aan jan kan vragen.maar die wordt er ook wel eens ziek van.

groetjes ordinateurmuts

LOLLOLLOL

arme jan!!

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 20:30

Saskia,

Ook jij hebt weer volkomen gelijk met je verhaal. Maar we zijn hier om elkaar te helpen dus dat gebeurt in de meeste gevallen ook.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 21:13

groot gelijk saskia, laten we niet te vlug oordelen of veroordelen, , niet iedereen heeft meteen een vlotte babbel klaar, en reageert niet op elk topic.

al met al is het hier toch een gezellige boel,

groetjes sandra

Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 23:52

Ik moest meteen aan mijn moeder denken toen ik je reactie las. Heel begrijpelijk hoor!

Ik vind het voorstellen persoonlijk ook niet zo belangrijk. Hier komen zoveel mensen! Ik zou ze toch niet allemaal kunnen onthouden of het juiste 'verhaal' bij de juiste persoon verbinden. Ik denk dat je sommige mensen wat vaker tegenkomt en hen zo wel weer onthoudt.

Veel plezier in elk geval op dit forum!

Groetjes

Nathalie
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 08:53

Deze discussie is al eens gevoerd, en sluit me bij Saskia aan.

Groetjes Syl
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 09:26

Ik denk dat er bij de meeste hobbydozen alle begrip is voor mensen die niet zo handig zijn met computers en internet. Door er hier vragen over te stellen en het "gewoon" te doen leer je heel veel...... EN over het vinden van dingen op internet EN over hoe je dingen kunt oplossen op je pc..... Door mensen op dingen te wijzen die ze nog niet weten kweek je ook begrip

Ook voor mij geldt dat ik het voorstellen niet echt zo belangrijk vind (al is het natuurlijk wel leuk om een heeeeeeel klein beetje van iemand te weten, hoezo nieuwsgierig ) Als iemand hier blijft hangen, krijg je door reacties die iemand geeft, vaak wel een beeld van iemand

Je hoeft ook niet op alles te reageren, dat zou wat zijn zeg.... pffffff... ik geef het je te doen, als je alleen al een week niet geweest bent, heb je al moeite alles bij te lezen  Dus aan ieder de keus!!!!!

Dit forum is er om lekker over onze hobby te kletsen (ik heb weinig mensen in mijn omgeving waar ik dat mee kan doen ), ervaringen uit te wisselen in de breedste zin van het woord, patronen te delen en je verhaal kwijt te kunnen!!!! Dus daar gaan we gewoon lekker mee door  

Groetjes
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 10:17

ik ben het helemaal met saskia eens.

ach, het voorstellen, daar til ik niet zo zwaar aan.

de mensen die blijven hangen leer je in de loop van tijd wel een beetje kennen.

persoonlijk vind ik het vervelend als je niet eens een bedankje krijgt na het doorsturen van een patroontje.

dat is wel het minste dat je kunt doen, ook al blijf je niet op het forum hangen.

laten we met z'n allen lekker blijven handwerken,elkaar helpen e.d. en ons verder niet zo druk maken, is stukken beter voor je gezondheid en de sfeer.

wil    
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 12:12
We zijn hier om elkaar te helpen toch en niet om te veroordelen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 12:57
Ik ben het er wel mee eens dat we nieuwelingen niet meteen de pen op de neus moeten zetten en vinnig reageren Maar het hangt er bij wel van af hoe ze ons benaderen. Als ik in de bieb bij de catalogus boeken zit te noteren en iemand vraagt mijn pen te leen, sta ik hem vrolijk af, maar als iemand hem bij me weggrist in de mening dat ie van de bieb is, dan roep ik hard "Hee doe je dat thuis ook?" of "Dankje voor je pen, Magtelt". De laatste tijd geef ik hier wel antwoord op de vraag en dan vraag ik er meteen bij of ze zich willen voorstellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:30
Originally posted by Fietje Fietje wrote:

hallo Saskia,

Ook al begrijp ik de andere wel over het voorstellen, ik snap ook wel wat jij bedoelt. Ik stoor mij er verder niet zo aan!

xxx

hier sluit ik mij helemaal bij aan.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns