Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenOdette

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hil32 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Odette
    Posted: 16 Oktober 2008 om 14:19

Odette, ik heb net even op je blog gekeken en zag daar een mooie kraag, is die gebreid? en doosjes, maar die waren gehaakt.

Weet je dat ik het zņ knap vind dat je met die kleine naaldjes aan het breien was, ik was een keer in een ziekenhuis en zag daar iemand met die naaldjes breien,  ik had echt mijn ogen op steeltjes staan.

Dus toen ik thuis kwam heb ik het meteen op de site gezet, ik kende ze helemaal niet die naaldjes, die mevrouw had ze in Duitsland gekocht vertelde ze, nou daar woon ik vlakbij, ik ben wel in het Westen geboren in Delft, maar woon nu al ruin 30 jaar in de Achterhoek.

Groetjes van Hil

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2008 om 15:49

Die naaldjes zijn gewoon sokkennaaldjes maar dan extra kort nl 13 cm. Vind ik veel prettiger breien dan van die lange. De meeste mensen zijn die 40 cm naalden gewend maar daar steek ik mijzelf echt zowat de ogen mee uit of ik zit er steeds mee vast in mijn mouwen, kan er niet mee overweg.

Was ook dolblij toen ik die van 20cm ontdekte en dan nu die extra korte.

Die hele korte heb ik hier ook nog niet in de winkel gezien wel die van 20 cm (van glover).

Nee dat is geen kraag, lijkt er wel een beetje op. Maar dat was de bovenpas van een tuniek. Maar het garen bleek te dun en kwam ik niet uit met het patroon. Toen had ik dikker katoen garen maar toen werd het zo een zwaar geheel dat ik het maar aan de kan heb gelegd.  In het patroon gebruiken ze acryl maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat wel leuk vind voor oeen zomerhes.

Misschien ga ik volgende voorjaar het weer eens proberen want ik vond het wel een heel leuk patroon.

odette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2008 om 16:08
Renske heeft, dacht ik, ook van die korte naaldjes. Ik heb op marktplaats wel eens hele dunne naalden gekocht, maar die zijn gewoon 40 cm. lang.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2008 om 16:10
inderdaad net even gekeken en ze heeft ze van 20 cm en ook (en dat is reuze handig) van die tussenmaatje (2,25 en 2,75).
odette
Back to Top
Hil32 View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2008 om 16:52

Dank je wel Odette voor je uitleg, ik vind het toch knap dat je er mee breien kunt. Maar ja, ik ben ook groot gebracht met die grote naalden en dan handwerkles krijgen van nonnen, nou daar werd je niet echt vrolijk van.

Groetjes van Hil

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2008 om 16:57
Nou, Hil, ik zat op een openbare school en die kattenkop van een handwerkjuf had me op een gegeven moment zo vaak in tranen, dat ik van de meester bij de jongens mocht blijven zitten, als de anderen handwerkten. De jongens mochten dan vrij tekenen. Misschien had ZIJ les gehad van de nonnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns