KERSTBOOM NR2,EN ADVENDS KALENDERS GEHAAK |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | ||||
hesterkerstgek1
Hobbyguru Lid sinds: 14 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3916 |
Onderwerp: KERSTBOOM NR2,EN ADVENDS KALENDERS GEHAAK Posted: 07 November 2008 om 14:50 |
|||
RODE KERSTBOOM OOK AF.DIT IS DE ZELFDE ALS VERLEDEN JAAR DEGROENE, MAAR IK HEB NOG EEN GEMAAKT OM TE KIJKEN OF HET PATROON KLOPTE,HIHIHI
ADVENDS KALENDER VOOR SELINA MET 24 SNOEPJES ERIN. LENGTE 92 CM.
ADVENDS KALENDER VOOR BENJAMIN, GEHAAKT NU LIGT DIE OP DE GROND,MAAR HIJ HANGT AAN DE MUUR IN DELENGTE,HIJ IS GEHAAKT,EN DAN EEN ZILVEREN KERSTSLINGER ERDOOR GEWOVEN.DOOR DE LUSJES KAN JE DE SNOEPJES ER IN STEKEN, GROETJES HESTERKG1 | ||||
wat orgineel en mooi gemaakt.
zou ik het patroon van de adventcalender mogen?
Wat mooi allemaal.
Die rode kerstboom heeft ook wel wat.
Groetjes Jannie
patroon kerst advendkalender,
haak 7 losse met haaknaald nr 4,
1ste toer--1vaste in de 2de losse van af de haak.
en in de resterende 5 losse ook 1 vaste,(6vaste) 1losse en keren.
2de tot de 5 de toer--nu alleen in de achterste lusjes van de steken werken.
vaste in elke vaste.aan het einde steeds 1 losse en keren.
6de toer--nu niet in de achterste lusjes,maar gewoon haken.3vaste,nu een 4dubbelstokje(dus de draad 4 x om de haaknaald heen)en voor insteken in de 4de vaste van de 2de toer ,achterlangs om het stokje heen , dus van achteren naar voren steken en draad lus optrekken,enzo het 4dubbele stokje afhaken(dan heb je dus een lus waar je later het snoepje in kan steken)dan 3 vaste in de restende 3 vaste,1losse en keren,
7de toer--weer 3 vaste haken,sla de steek van de 4dubbele stokje over,dan weer 3vaste haken gewoon(niet in de achterste lusjes)1losse en keren,(6vaste)
nu toer 2 tot en met 7 blijven herhalen,tot je 24 lusjes hebt,
(ophanglusje maken)
dan aan het einde
8 losse haken en met een halve vaste in de laatste vaste van de vorige toer
een halve vaste,1losse,keren .en 8 vaste in de 8 losse haken,
draad afbreken.
nu met rood
de draad aanhaken,en dan 3 losse -1halve vaste in de 3de losse(dit is picotje)en dan 1 vaste in de zelfde steek als begin losse,in de zij kant van je vaste reep,en dit blijven herhalen steeds 2 toeren overslaan.
helemaal in het rond.beetje opletten dat het niet gaat lubberen,dat gebeurt als je teveel picootjes maakt.
afwerken en klaar is je advends kalender.
hopelijk is het zo een beetje duidelijk voor jullie,
groetjes hesterkg1
vergeet nog een stukje,hihihi
ik heb bij de 1 een ketting gehaakt van losse en die door de vaste steken van de picootjes gewoven.
en bij de andere heb ik een dunne kerstslinger er door heen gewoven ,iets meer werk maar het resultaat is erg leuk,
groetjes hestrekg1
Wat SUPER!! mooi.
Ik moet nog een aapje maken voor een baby die in de vriendenkring is geboren en dan wil ik me ook gaan wagen aan je mooie kerstboom en waarschijnlijk ook de advents kalender.
groet,
bianca
Hester, super mooi die rode boom, en je slinger is ook top bedacht.
groetjes irene.
wat een mooi creatie's,
Hoi Hester,
Nu mijn kerststal af is... kan ik misschien nog een paar bomen maken voor erbij te zetten.
Héél mooi gedaan Hester, die kerstboom is moeilijk zeker?
GROETJES
Christine
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |