|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Maddemelein ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 11 December 2008 Status: Offline Points: 4 |
![]() Posted: 11 December 2008 om 23:44 |
Hoi iedereen, Na lang niet gebreid te hebben, heb ik voor de sinterklaas een broekje voor mijn babynichtje gebreid. En ik heb er veel plezier aan gehad. Nu had ik een tijdje terug prachtige babywol gekocht (duur trouwens ook), ik heb een leuk ajourvestje gevonden dat ik graag wil breien, maar ik snap iets niet. http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b11& amp;d_id=02 Als ik bij het drops patroon 11-2 kijk zie ik als ajoupatroon het volgende staan: Het ajourpatroon is over 8 steken en moet dus vaak herhaald worden. Nu zie ik in een toer: 1 averecht, 1 omslag, 2 recht, 1 afhalen, 1 recht, afgehaalde overhalen, 2 recht, 1 omslag. Op deze manier krijg ik toch steeds meer steken? Want ik maak 2 omslagen, maar haal slechts 1 steek af. Of lees ik iets verkeerd. Voor een beetje hulp zou ik heel dankbaar zijn. Groetjes, Marjolein |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Je moet die afgehaalde steek overhalen, dat is dus een mindering. Zo blijf je op het juist eaantal steken.
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
ik heb het patroontje er even bij gepakt. zoals ikhet lees maak je idd 2 x 1 omslag maar je minderd er maar 1. dus houd je elke keer 1 steek over. ik ga straks even de pennen erbij pakken en een lapje maken . kijken of ik er uit kan komen en dan meld ik me wel weer. misschien is er ondertussen al iemand anders die het weet hoe het zit.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Marjolein, Ik heb es naar het schema gekeken en volgens mij is het als volgt : 1 omslag, 2 rechts, 1 afhalen, 2 rechts SAMENBREIEN, afgehaalde steek overhalen, 2 rechts, 1 omslag, 1 averechts. Zo blijft je stekenaantal hetzelfde. Succes, Dine
|
|
![]() |
|
Maddemelein ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 11 December 2008 Status: Offline Points: 4 |
![]() |
Je hebt gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dank je wel, het was gewoon een kwestie van goed lezen. Pffffffffffffffffffffffff een hele opluchting. Ik vond hem zo leuk en wil hem graag breien. Lief van jullie dat jullie meteen geantwoord hebben. Kan ik vanavond meteen beginnen (nu jammer genoeg aan het werk!!). Ik zal vanavond ook terugkomen om mezelf eerst eens netjes voor te stellen. Want dat is zo ook niets hé. Marjolein |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
dat had ik ook niet gezien. ik was net aan het proberen en toen kwam ik er achter maar er was al iemand voor. succes met breien.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie al wat er aan de hand is. Ik heb het patroon gisteren geprint en in mijn printjes staat toch echt: st r afh, r, afgeh st overh. Nu is het veranderd, en staat er op de website: 1 st r afh, 2 st r sam.br, afgeh st overh Heel fijn dat de mensen die de patronen vertalen hier meelezen en zo snel de patronen aanpassen. Ook fijn dat ik niet gek ben, en ook niets fout gelezen had, maar dat het patroon gewoon niet klopte. Marjolein |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Marjoleintje, je bent helemaal niet gek Succes met je vestje, ik vind het ook heel mooi. Gr, Dine
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |